• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-31 08:26:30 följande:

Jag har börjat bli så andfådd! Måste typ halvsitta och sova då det känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft när jag ligger ner! Å så är man bara i vecka 24 och en hel evighet utav graviditeten är kvar :'(

En kort hundpromenad känns som ett 7-milslopp.. Flåset är helt värdelöst och bebisen trycker på nån nerv i magen så jag får jättehåll!

Fler som känner igen sig, eller är det bara jag?

Passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Loke -07, Alvin -09
    Är det inget som du kan få hjälp med? Tänker att om järnvärdet är lågt så är du tröttare och då mer andfådd, eller? Jag kan inte det där.
    Jag märker när jag ligger på rygg att det tar emot lite att andas och jag kan inte sitta för länge i en viss ställning när jag äter.
    Men jag är inte supertjock än, lär väl få mer problem sen :|
    Däremot måste jag ha stödstrumpor hela tiden. Tror mitt blodtryck är ohälsosamt lågt stundtals.

En magbild v 24
  • becka1989

Har samma problem, blir andfådd av att gå upp för 13trappsteg. Dock har jag varit förkyld från och till sen början så kan ju spela in lite.

Har även en liten som ligger och trycker på en nerv så man får håll direkt gör skitont.

Får hoppas att det inte blir värre än såhär ;)

Går in i vecka 26 på måndag så bara 14veckor kvar haha

• Paro
    Josefine85 skrev 2015-12-31 08:26:30 följande:

Jag har börjat bli så andfådd! Måste typ halvsitta och sova då det känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft när jag ligger ner! Å så är man bara i vecka 24 och en hel evighet utav graviditeten är kvar :'(

En kort hundpromenad känns som ett 7-milslopp.. Flåset är helt värdelöst och bebisen trycker på nån nerv i magen så jag får jättehåll!

Fler som känner igen sig, eller är det bara jag?

Passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Loke -07, Alvin -09
    Likadant för mig, så andfådd och jag är bara i vecka 24.

Passar på och önskar er en fin nyårsafton och början på 2016, så mycket fint som ligger framför oss tjejer!!! :D
  • Milleman
    Paro skrev 2015-12-31 12:30:20 följande:
    Likadant för mig, så andfådd och jag är bara i vecka 24.

Passar på och önskar er en fin nyårsafton och början på 2016, så mycket fint som ligger framför oss tjejer!!! :D
    Ja jag längtar så mycket inför april och främst till sommaren! Vi tänkte ut på långsegling och jag läääängtar!
  • Josefine85

Jag är inte heller groteskt stor. Minsta magen hittills utav 3!

Vi är i sälen på skidsemester. Jag står nedanför backen och fryser och hejar på barnen! Så otroligt mysigt här uppe! Drygt dock med alla kläder man måste bylsa på sig... Som att man inte var halvt orörlig innan liksom :D

Loke -07, Alvin -09
  • Milleman

Ibland ska en man bara hålla käften :P
    Jag misstänker att bebisen ligger och trycker på blåsan för jag kissar som aldrig förr. Hela tiden typ. Och min man hävdar att jag ska försöka knipa och inte tänka så mycket på att jag är kissnödig. Man kan ju faktiskt hålla sig rätt länge.
    Gargh :P

• becka1989

Haha så har jag oxå det, blir inte bättre av att hosta eller nysningar känns som man kissar på sig då. Sprungit på toa hela dagen så har fått vara en hemma dag idag

• Milleman
    Pauliina skrev 2016-01-04 09:56:42 följande:

V 26 idag, tre dagar till tvåsiffrigt "omg"!!

Här är det v 25, milstolpe. Men om 12 dagar firar vi 2-siffrigt :D jisses

Igår var jag rädd att förlossningen startat. Tryck neråt, ont i magen och en mycket konstig känsla. Vill inte ha barn innan v 35 :O
  • becka1989
    Pauliina skrev 2016-01-04 09:56:42 följande:

V 26 idag, tre dagar till tvåsiffrigt "omg"!!

V 26 här med :) snart tvåsiffrigt :) känns som det börjar närma sig nu. Vet ju hur snabbt dom första 100dagarna gick
Svar på tråden BF april 2016