• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    pomperiposa skrev 2016-02-19 16:14:49 följande:
    Jobbigt, hade något som verkade vara foglossnig, grymt jobbigt och ont, gick ju knappt att gå, och väldigt ont i någon nerv som var i kläm, förstår att man tappar lusten då. Hoppas du får mindre ont snart. 
    Just nu får jag tyvärr bara mer och mer ont för varje dag. Och idag råkade jag få i mig en hel del gluten vilket också verkar förvärra det :(( ser inte fram emot närmsta dagarna.

Får hoppas det släpper en del efter förlossningen.
  • Nonym
    pomperiposa skrev 2016-02-19 16:17:53 följande:

Ok, jag har hört att när man får orgasm är det naturligt med sammandragningar, så det är säkert för att man stimulerar. Känns väldigt bra att man börjar se ljuset i tunneln, bara 45 dagar kvar

Ja.. det kan nog stämma värst verkar det bli för min del av klitorisorgasm, men vaginala orgasmer verkar bara leda till sammandragningar ibland..

Jag har väl runt 50 dagar kvar tror jag
    Milleman skrev 2016-02-19 15:27:56 följande:

Sånt skoj kan vi inte hålla på med pga min foglossning :P hahaha

Fy så trist sex är det som lindrar min smärta bäst, att vara utan det flera månader hade gjort mig tokig jag har som tur är inte ont av min foglossning, men jag känner ofta hur det kluckar om bäckenet när jag går, särskilt efter att jag suttit på toa (?)
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-02-19 18:02:59 följande:
    Ja.. det kan nog stämma värst verkar det bli för min del av klitorisorgasm, men vaginala orgasmer verkar bara leda till sammandragningar ibland..

Jag har väl runt 50 dagar kvar tror jag
    Milleman skrev 2016-02-19 15:27:56 följande:

Sånt skoj kan vi inte hålla på med pga min foglossning :P hahaha

Fy så trist sex är det som lindrar min smärta bäst, att vara utan det flera månader hade gjort mig tokig jag har som tur är inte ont av min foglossning, men jag känner ofta hur det kluckar om bäckenet när jag går, särskilt efter att jag suttit på toa (?)
    Inget vi tänker på faktiskt :)
  • Milleman

Vecka 32 nu. Och det rycker i mina fingrar på höger hand. Mest i tummen men nu i pekfingret också. Nerv i kläm? Karpaltunnelsyndrom?

• Nonym
    Milleman skrev 2016-02-23 20:02:49 följande:

Vecka 32 nu. Och det rycker i mina fingrar på höger hand. Mest i tummen men nu i pekfingret också. Nerv i kläm? Karpaltunnelsyndrom?

Karpaltunnelsyndrom brukar väl ge domningar snarare än ryckningar (tror jag) och brukar kännas i tummen, pekfingret och halva långfingret.. Sedan kan övriga fingrar också domna, men då är det ytterligare en nerv som hamnat i kläm..
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-02-23 22:31:07 följande:
    Karpaltunnelsyndrom brukar väl ge domningar snarare än ryckningar (tror jag) och brukar kännas i tummen, pekfingret och halva långfingret.. Sedan kan övriga fingrar också domna, men då är det ytterligare en nerv som hamnat i kläm..
    Mina händer "somnar" lätt nu så det börjar pirra i dem. Men jag har inte ont i handlederna och det hade jag sist vid karpaltunnelsyndrom.
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-23 23:26:05 följande:

Mina händer "somnar" lätt nu så det börjar pirra i dem. Men jag har inte ont i handlederna och det hade jag sist vid karpaltunnelsyndrom.

Mina händer somnar om nätterna! :/

Är uppe och kissar 100 ggr/natt. En ond cirkel då jag måste dricka mkt vatten på dagarna för att inte samla på mig för mkt vätska :(

60 dagar kvar! Det drar ihop sig :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-02-23 23:26:05 följande:

Ok, jag fick ont i handlederna för att händerna somnat (nervsmärta) och nu är det snart fem år sen jag blev opererad för Karpaltunnelsyndrom i båda händerna..

Slipper dock ha ont av det nu
  • Milleman

Jag vaknade inatt av att hjärtat slog så hårt och fort att det nog kunde höras utifrån. Fy vad rädd jag blev :O är det hjärtklappning? Aldrig haft innan. Vet att jag i drömmen precis innan blev arg, men har aldrig vaknat sådär ändå.
    Vågade knappt somna om. Är det något man bör kolla upp eller kan det bli så nu?
    Vi har det lite känslostressigt nu, min mans pappa är väldigt sjuk och kommer inte överleva länge. Kanske är stress? Hoppas inte bebisen far illa bara.

• Milleman
    Josefine85 skrev 2016-02-24 06:05:44 följande:
    Mina händer somnar om nätterna! :/

Är uppe och kissar 100 ggr/natt. En ond cirkel då jag måste dricka mkt vatten på dagarna för att inte samla på mig för mkt vätska :(

60 dagar kvar! Det drar ihop sig :D
    Loke -07, Alvin -09
    Usch vad jobbigt. Jag har sluppit det där hittills. Om jag inte vaknar pga sonen som kommer in eller snarkande man så kan jag ännu sova hela natten.
    Jag lärde mig vid förra graviditeten att man skulle luta sig på ett speciellt sätt för att verkligen få ut allt kiss. Har du testat det? Tänker om det annars är därför du springer så mycket. Man ska luta sig framåt men samtidigt få upp höften. Testa dig fram.
    Det har hjälpt mig i vanliga ogravida livet också. Jag är en sån som kissar väldigt ofta alltid.
Svar på tråden BF april 2016