• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Linnet83

Bor i Kiruna... Här har det kommit typ en meter senaste 8 dagarna... Just saying...:/

• becka1989

Åh ikväll vet e tusan vad det är har förvärkar till en förbannelse och någon konstig smärta eller ja typ som ilningar och det känns så tungt nere något som helt plötsligt bara kom :/ så härligt att försöka sova med förvärkar inte alls skönt helt okej på dagen men inte när det är sovdags.

• Milleman
    Linnet83 skrev 2016-02-18 21:49:39 följande:

Bor i Kiruna... Här har det kommit typ en meter senaste 8 dagarna... Just saying...:/

Här i Göteborg stack vi ut i pulkabacken när det kommit 3 mm och gräset syntes mellan haha :P den försvinner ju lika fort igen...
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-18 21:56:08 följande:

Åh ikväll vet e tusan vad det är har förvärkar till en förbannelse och någon konstig smärta eller ja typ som ilningar och det känns så tungt nere något som helt plötsligt bara kom :/ så härligt att försöka sova med förvärkar inte alls skönt helt okej på dagen men inte när det är sovdags.

Ojdå, såpass att du ringt in till förlossningen för att veta hur du ska göra?
  • becka1989
    Milleman skrev 2016-02-18 22:07:07 följande:

Ojdå, såpass att du ringt in till förlossningen för att veta hur du ska göra?

Dom på förlossningen sa att det är normalt men om det håller i sig skulle vi komma in skulle även ringa min bm idag om det. Ilningar och att det är tungt kunde vara att lillen vänt sig och håller på och fixerar sig.

Men efter någon timme så gav det sig och har inte kommit tillbaka ännu.
  • pomperiposa

Tänkte bara höra om det är någon mer som upplever mer sammandragningar och mer värk dagen efter man har haft samliv (sex). Jag har inte sett några mönster tidigare graviditeter, men i den här känns det som att det blir mycket mer dagen efter. Mina senaste två barn föddes däremot bägge två dagen efter hade haft sånt gos, så där ser jag ett mönster. Jag vet att det finns något i spermierna som påverkar livmodertappen, men det känns inte som de ska göra det i vecka 34 redan. Visst borde jag inte behöva oroa mig?

• Nonym
    pomperiposa skrev 2016-02-19 10:33:44 följande:

Tänkte bara höra om det är någon mer som upplever mer sammandragningar och mer värk dagen efter man har haft samliv (sex). Jag har inte sett några mönster tidigare graviditeter, men i den här känns det som att det blir mycket mer dagen efter. Mina senaste två barn föddes däremot bägge två dagen efter hade haft sånt gos, så där ser jag ett mönster. Jag vet att det finns något i spermierna som påverkar livmodertappen, men det känns inte som de ska göra det i vecka 34 redan. Visst borde jag inte behöva oroa mig?

Inte dagen efter, men ibland i samband med sex.. vet inte vad det kan bero på?
  • pomperiposa
    Milleman skrev 2016-02-19 15:27:56 följande:

Sånt skoj kan vi inte hålla på med pga min foglossning :P hahaha

Jobbigt, hade något som verkade vara foglossnig, grymt jobbigt och ont, gick ju knappt att gå, och väldigt ont i någon nerv som var i kläm, förstår att man tappar lusten då. Hoppas du får mindre ont snart. 
  • pomperiposa
    Nonym skrev 2016-02-19 13:06:36 följande:
    Inte dagen efter, men ibland i samband med sex.. vet inte vad det kan bero på?
    Ok, jag har hört att när man får orgasm är det naturligt med sammandragningar, så det är säkert för att man stimulerar. Känns väldigt bra att man börjar se ljuset i tunneln, bara 45 dagar kvar
Svar på tråden BF april 2016