• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Josefine85

Hmm.. Vi ska åka till sälen på lördag... Min yngste son sa: "hoppas inte "Bodil" kommer när vi är i sälen"!

Tanken har tidigare inte ens slagit mig... Men TÄNK OM! Hjälp! Mina pojkar har kommit fort och ett par veckor tidigt... HUR ska man hinna ta sig till Mora från hundfjället liksom OM det skulle dra igång?! Ska man packa en liten akutväska tro? :/ kommer vara mellan v 33-34 när vi är borta!

Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Issi skrev 2016-02-25 08:40:48 följande:

Och måste för övrigt irritera mig lite. Upptäckte att nackskyddet har försvunnit på babyskyddet (har varit utlånat) och vi kommer inte hitta det. Så det får bli ett nytt men just nu lutar det åt att hyra från NTF faktiskt, kostar ju bara 400 kr för 9 månader. Med dottern bytte vi till bakåtvänd stol vid 5-6 månader när hon kunde sitta.

Menar du nyföddinlägget? Vi använde aldrig det. Hur länge brukar man ha det?
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-02-25 08:54:35 följande:

Hmm.. Vi ska åka till sälen på lördag... Min yngste son sa: "hoppas inte "Bodil" kommer när vi är i sälen"!

Tanken har tidigare inte ens slagit mig... Men TÄNK OM! Hjälp! Mina pojkar har kommit fort och ett par veckor tidigt... HUR ska man hinna ta sig till Mora från hundfjället liksom OM det skulle dra igång?! Ska man packa en liten akutväska tro? :/ kommer vara mellan v 33-34 när vi är borta!

Loke -07, Alvin -09
    Vi vågar inte ens åka till mina föräldrar i Skåne då jag inte vill föda i Helsingborg ;)
    Vi var i Vemdalen förra året och jag tyckte det kändes så långt till läkarvård, nu hade jag aldrig vågat.
    Men i Norrland har ju många långt till sjukhus och det brukar ju lösa sig.

Packa en liten väska så är ni lite förberedda. Murphys lag säger ju att om ni inte packar så kommer bebisen att komma :)

Ska du åka skidor?
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-25 10:04:56 följande:

Vi vågar inte ens åka till mina föräldrar i Skåne då jag inte vill föda i Helsingborg ;)

Vi var i Vemdalen förra året och jag tyckte det kändes så långt till läkarvård, nu hade jag aldrig vågat.

Men i Norrland har ju många långt till sjukhus och det brukar ju lösa sig.

Packa en liten väska så är ni lite förberedda. Murphys lag säger ju att om ni inte packar så kommer bebisen att komma :)

Ska du åka skidor?

Nä. Jag får valla barn :D vågar inte åka nu!

Kanske får packa med lite smått då :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman

Vi har satt oss i klistret och inte varit tydliga mot sonen. Det har fallit sig så himla overkligt knäppt att jag har foglossning (ryggont), min pappa har opererat ryggen (pga ryggont) min sons farmor har ryggskott (ryggont) och hans farfar har cancer i skelettet (fruktansvärt ryggont).

Men vi har bara generellt sagt "ont i ryggen" om alla och sonen tycker det är konstigt att alla har det. Nu har hans farfar tyvärr hamnat på sjukhus och dagarna är räknade. (Inte alls psykisk stress?!?! :( väldigt konstig stämning när man väntar ett nytt liv och vill glädjas)
    Men nu när Milton då ser hur sjuk farfar är börjar han såklart sätta ihop det med alla andras ryggont. Så dumt av oss att inte ha varit tydligare :(

• Issi
    Milleman skrev 2016-02-25 10:02:22 följande:
    Menar du nyföddinlägget? Vi använde aldrig det. Hur länge brukar man ha det?
    Ja alltså "kudden" som håller huvudet på plats. Skulle inte våga köra utan det med en  nyfödd då flyger väl huvudet åt alla håll och kanter :O
  • Duvan82
    Josefine85 skrev 2016-02-25 08:54:35 följande:

Vad lustigt var i Tandådalen förra veckan, och var då mellan v34-35... Var också orolig kan jag säga, eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att senaste barnet gick sjukt fort. Men tänkte att, äsch de föder ju barn de som bor där med så det löser sig väl. Du får lyssna och känna av bara.
    Jag trodde att närmaste BB var i  Falun? Att de lagt ner Mora...?
    Nåväl, ha en toppen vecka. Det vill ju till att den kommer så många veckor innan egentligen.
  • Milleman
    Issi skrev 2016-02-25 10:45:44 följande:
    Ja alltså "kudden" som håller huvudet på plats. Skulle inte våga köra utan det med en  nyfödd då flyger väl huvudet åt alla håll och kanter :O
    Milton fick inte plats i stolen med den i. Vi knödde och hade oss. Hade teutonias babyskydd och den hade bra kanter ändå.
  • becka1989

Vi hade tänkt åka till Norrland till sambons syster men för det första fixar jag inte att sitta längre stunder och dit är det 120mil :p tar normalt runt 12 timmar att åka men hade vi åkt hade det väl tagit 2dygn :P och sen bor dom 7mil från närmaste sjukhuset så tyckte inte att det passade in. Och tur nog att vi inte åkte då deras näst minsta åkte på influensan för någon dag sedan.

Så nu har vi bestämt att vi åker i sommar på semester dit då har vi ändå husvagnen med oss oxå får se hur lång tid det kommer att ta haha är ju lite ovant med en liten som man måste mata och byta på och som inte ska sitta i babyskyddet längre stunder

• Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-25 11:23:51 följande:

Vi hade tänkt åka till Norrland till sambons syster men för det första fixar jag inte att sitta längre stunder och dit är det 120mil :p tar normalt runt 12 timmar att åka men hade vi åkt hade det väl tagit 2dygn :P och sen bor dom 7mil från närmaste sjukhuset så tyckte inte att det passade in. Och tur nog att vi inte åkte då deras näst minsta åkte på influensan för någon dag sedan.

Så nu har vi bestämt att vi åker i sommar på semester dit då har vi ändå husvagnen med oss oxå får se hur lång tid det kommer att ta haha är ju lite ovant med en liten som man måste mata och byta på och som inte ska sitta i babyskyddet längre stunder

Låter ju underbart med semester till Norrland i sommar. Jag skulle vilja komma upp till norraste Sverige på sommaren någongång.

Det bästa är att många bebisar sover i bilen så då får man passa på att köra :)
Svar på tråden BF april 2016