• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-03 09:35:08 följande:

Det tror jag inte. Men min mans syster hade med sin dotter. Barnvakten skulle möta upp på sjukhuset men bebisen hann födas, det gick så snabbt :P

Var bor du? Jag vet några som haft med två stycken. För min egen del vill jag verkligen bara att min man är med. Det är ju en väldigt blottande situation och den vill jag inte dela med onödigt många. Vi berättar bara för barnvakten när vi ska åka in. När sonen föddes visste ingen att vi åkt in.

Vi bor i Kronobergs län..

Handlar väl egentligen mest om att mamma är den största tryggheten jag har, och eftersom jag känner sån oro och ångest inför förlossningen så tror jag att jag hade känt mig lugnare om hon fick vara med..

Vi kommer berätta för min mamma och för min mans före detta när det väl drar igång, det är ju egentligen bara de som måste veta
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-03-03 10:06:13 följande:
    Vi bor i Kronobergs län..

Handlar väl egentligen mest om att mamma är den största tryggheten jag har, och eftersom jag känner sån oro och ångest inför förlossningen så tror jag att jag hade känt mig lugnare om hon fick vara med..

Vi kommer berätta för min mamma och för min mans före detta när det väl drar igång, det är ju egentligen bara de som måste veta
    Men kolla upp det noga då! Min man är ju min stora trygghet och därför känner jag inget behov av att ha med någon annan. Trygghet är viktigt!

Nyfiken på varför din mans före detta behöver veta när ni åker in? :)
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-03 10:57:47 följande:

Men kolla upp det noga då! Min man är ju min stora trygghet och därför känner jag inget behov av att ha med någon annan. Trygghet är viktigt!

Nyfiken på varför din mans före detta behöver veta när ni åker in? :)

Jag får kolla detta noggrannare, kanske de kan göra ett undantag då jag har ett par diagnoser som gör att jag fungerar lite annorlunda än vad andra gör..

De har tre barn ihop, så det känns viktigt att hon/de får reda på det
  • Nonym

Plus att vi kanske behöver ändra lite i umgänget dagarna efter att bebisen kommit, vi vet ju inte exakt när det blir

• Milleman
    Nonym skrev 2016-03-03 11:54:09 följande:

Plus att vi kanske behöver ändra lite i umgänget dagarna efter att bebisen kommit, vi vet ju inte exakt när det blir

Okej. Vi hör av oss till min mans dotter när vårt barn är fött. Jag vill inte att flera vet att vi åkt in, dels för att det blir en press att man ska höra av sig och jag vill vara den som outar på sociala medier och så när vi känner oss redo :)
    Vår förra förlossning tog väldigt lång tid. Hade jag vetat att flera satt och väntade på besked/uppdateringar hade det stressat mig.

När det gäller min bonus så vet de ju att vi väntar barn och att umgänget kommer ändras, troligtvis att hon får komma hit när det inte är hennes helg. Sålänge det inte startar när hon är här ser jag ingen anledning att berätta när vi åker in. Det kan vara falskt alarm också :)

Men alla gör vi det som känns rätt :)
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-03 12:04:39 följande:

Okej. Vi hör av oss till min mans dotter när vårt barn är fött. Jag vill inte att flera vet att vi åkt in, dels för att det blir en press att man ska höra av sig och jag vill vara den som outar på sociala medier och så när vi känner oss redo :)

Vår förra förlossning tog väldigt lång tid. Hade jag vetat att flera satt och väntade på besked/uppdateringar hade det stressat mig.

När det gäller min bonus så vet de ju att vi väntar barn och att umgänget kommer ändras, troligtvis att hon får komma hit när det inte är hennes helg. Sålänge det inte startar när hon är här ser jag ingen anledning att berätta när vi åker in. Det kan vara falskt alarm också :)

Men alla gör vi det som känns rätt :)

Sociala medier är inget problem för oss, varken jag eller maken har något konto på något annat än bil-sidor, så vi räknar med att någon annan berättar det på Facebook

Barnens mamma jobbar inom vården och jobbar kvällar och helger så ju tidigare hon får veta desto bättre
  • mintuu

Ont i ryggen och diarré, nått som ä normalt eller magsjukan som är o hälsar på ????? V.33

• Josefine85
    mintuu skrev 2016-03-06 05:33:06 följande:

Ont i ryggen och diarré, nått som ä normalt eller magsjukan som är o hälsar på ????? V.33

Kan ju vara förvärkar :/ svårt att säga!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-06 11:46:39 följande:

Vecka 36 idag

Lyx. Verkligen nära för dig nu! Vecka 34 i morgon för mig! Börjar lessna ur nu!
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016