• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Malla1

[quote=76396150][quote-nick]Nonym skrev 2016-03-02 08:46:07 följande:[/quote-nick]Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....[/

Sådär har jag känt varje gång men man glömmer bort haha

• Josefine85
    Malla1 skrev 2016-03-02 08:53:21 följande:

[quote=76396150][quote-nick]Nonym skrev 2016-03-02 08:46:07 följande:[/quote-nick]Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....[/

Sådär har jag känt varje gång men man glömmer bort haha

Jag känner likadant även om detta är min bästa utav 3 graviditeter!
    Loke -07, Alvin -09
  • Paro

Hej tjejer!

Det börjar närma sig nu!! Vi var och beställde liggkorg och köpte ståplatta till vagnen vi har idag ( Emmaljunga viking) Det var inte så roligt att se reaktionen av panik min dotter fick när hon insåg att vagnen kommer bli helt annorlunda. Hoppas den går över...just nu övar vi åka ståplatta till och från föris. Till helgen ska jag gå igenom bebiskläder och allt vi har på vinden till bebisen, tvätta och göra lite plats i garderoberna. Nästa helg kommer nog spjälsängen på plats :)

Allt med försäkringskassan är klart nu så det känns skönt! Kommer att jobba till början av april om det går som planerat så det är verkligen nedräkning nu!!! Börjar se fram emot att gå hem och bara få vara mamma ett tag :)

Juste! Var på massage och de är så duktiga där!!! Fick göra en massa rörelsetester som visade att jag inte riktigt har foglossning utan mer muskulära problem. Kände direkt att det var musklerna som tog emot.När jag fick massage på höfterna och låren som kom det lite tårar för det gjorde så ont!!! Men efteråt!!! Kändes som en ny kropp!!!

• Nonym

Ja.. jag kanske också glömmer bort hur jobbigt jag tycker att allt är.. känns bara som att jag har det väldigt "ojobbigt" jämfört med alla andra

• Milleman
    Nonym skrev 2016-03-02 08:46:07 följande:
    Milleman skrev 2016-03-02 08:22:07 följande:

Ändå har jag en så mycket bättre graviditet denna gång så jag tycker det är lyxigt. Att jag faktiskt kan gå ut med min son överhuvudtaget är en klar förbättring från förra :)

Förra graviditeten var jag mer eller mindre helt sängliggande ett stort antal månader.

Var fruktansvärt rädd för att bli gravid igen men är glad att jag vågade och är väldigt glad över att sista graviditeten ändå varit bra :)

Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....
    Det tog 4 år för mig att våga igen. Så vi kommer ha 5 år mellan barnen! Men min kropp hade inte klarat detta tidigare, glad att vi väntade.
    Men tack för uppmuntrande ord :)
  • Milleman

5-6 veckor till beslut om igångsättning. Nu blir det stress med att sy och baka och fixa. Och hitta potentiella barnvakter. En efter en faller bort av olika anledningar. Vi får väl ha med storebrorsan :P

• Nonym
    Milleman skrev 2016-03-03 08:05:16 följande:

5-6 veckor till beslut om igångsättning. Nu blir det stress med att sy och baka och fixa. Och hitta potentiella barnvakter. En efter en faller bort av olika anledningar. Vi får väl ha med storebrorsan :P

Jobbigt läge får man ens ha med syskon hos er? Jag hade egentligen velat ha med min man och min mamma när det är dags, men man får bara ha med sig en anhörig i vårt landsting..
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-03 08:05:16 följande:

Måste vara skönt att få ett "slutdatum"! Jag avskyr att leva i "ovissheten"... Plus el minus 2 veckor är inget för mig, men det är bara att härda ut :D

Hoppas dock det kommer igång tidigare för din del, så du slipper igångsättning!
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-03-03 09:18:10 följande:
    Jobbigt läge får man ens ha med syskon hos er? Jag hade egentligen velat ha med min man och min mamma när det är dags, men man får bara ha med sig en anhörig i vårt landsting..
    Det tror jag inte. Men min mans syster hade med sin dotter. Barnvakten skulle möta upp på sjukhuset men bebisen hann födas, det gick så snabbt :P
    Var bor du? Jag vet några som haft med två stycken. För min egen del vill jag verkligen bara att min man är med. Det är ju en väldigt blottande situation och den vill jag inte dela med onödigt många. Vi berättar bara för barnvakten när vi ska åka in. När sonen föddes visste ingen att vi åkt in.
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-03 09:23:52 följande:
    Måste vara skönt att få ett "slutdatum"! Jag avskyr att leva i "ovissheten"... Plus el minus 2 veckor är inget för mig, men det är bara att härda ut :D

Hoppas dock det kommer igång tidigare för din del, så du slipper igångsättning!
    Loke -07, Alvin -09
    Ja jag känner också att det bästa är om det startar sv sig själv innan vi ens hinner till bedömning.
    Min läkare är iaf väldigt tydlig med att jag inte får gå över tiden. Senast 40+0 ska jag sättas igång enligt honom. Men så är det ju inte han som har sista beslutningsrätt.
    De är ju inte alltid så sugna på att sätta igång en om det är ett stort barn då det behövs kraftigare värkar. Men då vill jag att de sätter igång mig i vecka 38-39 innan bebisen är jättestor.
Svar på tråden BF april 2016