• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Elisabet83

Kan hända jag också får hoppa av. Var på ett andra vul idag och fostret har inte vuxit på en vecka och inga hjärtslag syns. Ska avvakta minst 1 vecka innan ny kontroll om jag inte börjar blöda innan dess.

Känner mig ledsen och förvånad trots att jag vet att det är så vanligt. Kan fortfarande hoppas lite inför nästa besök men vill vara realistisk med.

• MeMon

Elisabet83, usch, låt oss hoppas att det ser bättre ut vid nästa vul. Men har du gjort ett som såg bra ut? Jag håller tummarna!

• camillis86

Elisabeth 83, vilken vecka är du i? Håller alla tummar och tår att det går vägen och att den lilla vuxit lite till nästa gång! <3

• emps1

Är det okej att hoppa in här? Har nyss fått reda på att jag är gravid, oplanerat då jag hade hormonspiral insatt. BF 11 APRIL :)

• Elisabet83

På vul för en vecka sedan (som jag var på pga värk) blev jag tillbakaflyttad en vecka till 6+3 och läkaren sa att hon anade hjärtslag. Alltså ett fladder som man utgår från är hjärtat. Och idag såg läkaren ingen hjärtaktivitet alls och beräknade mig till 6+4 :(

• MeMon

Här är det 10+1 idag och precis varit på inskrivning. Privat vul inbokat på fredag och kub om 2 veckor. Skräckblandat inför fredag, det var runt den tiden mitt ma upptäcktes för några år sen och är så rädd att det ska hända igen. OM det ser bra ut då så ska jag försöka börja tro att det går vägen... Vecka 13 ska jag kanske köpa nåt plagg, så att det blir mer glädje och mindre ångest!

• snowybaby

Jag är i v 10 9+2. Men är så orolig för hela dagen har de gjort ont i magen. Huggit och dragit i nederdelen av magen. Har ringt 1177 men de sa att dessa veckor växer livmodern väldigt snabbt och därför kan de kännas extra mycket. Men om smärtan blir outhärdlig eller jag får blödningar ska jag åka in. Ska ringa min BM om de inte gått över tills imorgon. Nån som känner igen sig?

• Elyssa81
    snowybaby skrev 2015-09-14 17:34:30 följande:

Jag är i v 10 9+2. Men är så orolig för hela dagen har de gjort ont i magen. Huggit och dragit i nederdelen av magen. Har ringt 1177 men de sa att dessa veckor växer livmodern väldigt snabbt och därför kan de kännas extra mycket. Men om smärtan blir outhärdlig eller jag får blödningar ska jag åka in. Ska ringa min BM om de inte gått över tills imorgon. Nån som känner igen sig?

Jag upplever samma är i v 8+6. Kanske ska ringa och fråga jag med för jag är så orolig.
  • Elyssa81
    Elisabet83 skrev 2015-09-14 16:49:48 följande:

På vul för en vecka sedan (som jag var på pga värk) blev jag tillbakaflyttad en vecka till 6+3 och läkaren sa att hon anade hjärtslag. Alltså ett fladder som man utgår från är hjärtat. Och idag såg läkaren ingen hjärtaktivitet alls och beräknade mig till 6+4 :(

Beklagar verkligen.
Svar på tråden BF april 2016