• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Moulin
    bine87 skrev 2015-09-12 11:16:32 följande:
    Jag har varit uppe 6 ggr.. Och vaknade med världens värk i magen och var tvungen att äta och trodde jag skulle spy igen. Så både hunger och toaspring har varit ett problem. Och jag åt innan jag sov och drack inte farligt mycket innan jag somnade. Gick ändå på toa tre grr timmen innan jag la mig. Helt galet detta. Och första dagen tillbaka på hotellet och jobbar själv också. Hoppas det är lugnt. Får förbereda massa snacks så jag har att tugga på helt enkelt.
    Fy vad jobbigt.. Ja då har jag haft lite lindrigare! Känns som att man alltid går och tuggar på nånting, jag var duktig i början att välja nyttiga alternativ, men nu är det vad som finns närmast som slinker ner. Hoppas att det blir bättre snart :)
  • MeMon

Minus75 och SommarDahlia, beklagar :( Åh, vad man önskar att ingen skulle behöva råka ut för missfall. Hoppas ni snart får ett plus på stickan igen! 

• MeMon

Tack för tips om restless legs. Var på apoteket igår och köpte magnesium. Tjejen i kassan led själv av rätt kraftig RLS och hon har blivit helt symtomfri efter att ha börjat äta magnesium. Så nu hoppas jag att jag slipper krypningarna i benen. 

Annars börjar mina symtom försvinna, brösten ömmar INTE alls och känns som att de blivit lite mindre t.om. Längtar till mitt VUL på fredag!

Är också uppe och kissar 1-2 ggr per natt. Tycker inte jag dricker direkt mycket men ändå så kissar jag mängder känns det som. Läste nånstans att man samlar på sig vätska under dagen som kommer ut på natten sen. Om det nu stämmer eller inte vet jag inte men känns nästan så för mig. På dagarna kissar jag inte direkt mycket. 

Vecka 11 imorrn. Saaaakta framåt. 

• Kakan7

Blödde mycket imorse med klumpar :( inne på gynakuten på VUL, men allt såg bra ut, och hon tyckte 6+6 såg ut att stämma. Blir sjukt orolig av det här, hoppas det slutar snart

Jag vaknar vid fem varje morgon och är kissnödig

• bine87

Allt chill här på hotellet. Dricker en gainomax och tar det lugnt. Molvärk just nu som stör men illamåendet är borta iallafall. Spydde när jag kom hit. Som tur är så vet kollegan som jobbade nu om att jag är gravid.

• Hoppas 2012

Godkväll tjejer :)

Alltså syns det på er som väntar sitt andra elle tredje etc? Syns tydligt på mig kvällstid o mina ord byxor jan jag inte ha ens dagtid. V 9 imorgon...:hallå liksom. Lite väl tidigt? Svårt att dölja då jag vanligtvis är platt om magen :(

• Melindrha
    Hoppas 2012 skrev 2015-09-12 21:51:14 följande:

Alltså syns det på er som väntar sitt andra elle tredje etc? Syns tydligt på mig kvällstid o mina ord byxor jan jag inte ha ens dagtid. V 9 imorgon...:hallå liksom. Lite väl tidigt? Svårt att dölja då jag vanligtvis är platt om magen :(

Syns ja! Helt omöjligt att dölja. Väntar trean :)
  • Pauliina

Håller med ovanstående. Väntar nr 3, omöjligt att dölja sedan v 8..
  • Pauliina
    bine87 skrev 2015-09-12 10:49:42 följande:

Hur ofta springer ni på toa under natten?? Jag är i vecka 7+2 och jag har knappt fått sova de senaste två nätterna. Springer hela tiden.

Hur är det för er och hur var det runt den veckan om ni är längre gångna? Detta börjar ju bli löjligt. Helt slut nu..

Jag sover som en stock varje natt jag. Brukar få dem kissproblemen senare i grav, typ efter v 25-30.
  • bine87
    Pauliina skrev 2015-09-12 22:47:21 följande:
    Håller med ovanstående. Väntar nr 3, omöjligt att dölja sedan v 8..

Dom säger ju att om man fått barn tidigare så är livmodern plus huden kring magen uttöjd sen innan och då kan det börja synas tidigare i nästa graviditet.
    Tycker att det syns på mig nu trots att det är mitt första. Är hur svullen som helst och har normalt sett också väldigt platt mage.
Svar på tråden BF april 2016