• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Sommarmalva
    Woodwick skrev 2015-09-15 19:58:57 följande:

Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.

Hej och välkommen! Jag gjorde cellprov nu vid denna graviditet. Var lite orolig över det först men tror nog bm vet vad hon gör väntar på resultaten som verkar ta faslig tid fastän de snabbar på när man är gravid... Trodde svaret kom igår, men det var bara räkningen
  • Sail on silvergirl

Hej!

Jag skulle också vilja vara med här! Har ett MA i bagaget så jag vågar inte ropa hej än. Såg ett hjärta i v 6+6 och ska är nu i 9+3 så jag hoppas att allt är som det ska. Ska på vul igen den 29/9 för att kolla läget igen.
    Mitt första barn, mannens tredje. Bor i Norrland.

• Flerattälska
    jezzz skrev 2015-09-15 18:53:33 följande:

Jag får tyvärr hoppa av denna tråd. Missfall konstaterades idag. Lycka till alla ni andra!

Nej så tråkigt :( Beklagar verkligen
  • Flerattälska
    Sail on silvergirl skrev 2015-09-15 21:36:57 följande:

Hej!

Jag skulle också vilja vara med här! Har ett MA i bagaget så jag vågar inte ropa hej än. Såg ett hjärta i v 6+6 och ska är nu i 9+3 så jag hoppas att allt är som det ska. Ska på vul igen den 29/9 för att kolla läget igen.

Mitt första barn, mannens tredje. Bor i Norrland.

Så skönt att få ha gjort ett tidigt UL och att du då fick se hjärtat slå. Skönt att få göra täta kontroller. Går du privat eller har du blivit erbjuden av landstinget?

Har själv flera mf i bagaget och ska på tidigt ul på fredag. Är nervös som tusan.
  • Emmsii
    Elyssa81 skrev 2015-09-15 09:45:35 följande:
    Jag blev rådd att åka in igår. Allt såg tack och lov bra ut. Var i 9+0 som jag trodde. Så skönt att få det bekräftat.
    Så skönt att höra !! :)
  • Issi

Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.

Välkommen! Kul med inskrivning =) Då känns det mer på riktigt... Jag gjorde cellprov min förra graviditet, inga konstigheter! Lycka till !
  • Woodwick
    Issi skrev 2015-09-16 09:02:22 följande:

Välkommen! Kul med inskrivning =) Då känns det mer på riktigt... Jag gjorde cellprov min förra graviditet, inga konstigheter! Lycka till !

Tack så mycket :) det har gått bra idag :) hon sa att man kan börja blöda lite men att det inte var något jag skulle oroa mg för :) vi ska på Vul nästa vecka så nu räknar vi ner dagarna! Hur långt gången är du?
  • Woodwick
    Sommarmalva skrev 2015-09-15 21:26:35 följande:

Hej och välkommen! Jag gjorde cellprov nu vid denna graviditet. Var lite orolig över det först men tror nog bm vet vad hon gör väntar på resultaten som verkar ta faslig tid fastän de snabbar på när man är gravid... Trodde svaret kom igår, men det var bara räkningen

Skönt att man inte är ensam över att vara orolig :) barnmorska sa till mig att dem hör av sig om testet visar något annars får jag svar inom ca 2 månader...jobbigt när man bara går ovh väntar och tror att de ska komma något i brevlådan! Hoppas du får ditt svar snart! Hur långt in i graviditeten är du? Jag har en månad kvar av osäkerhet...
  • Issi
    Woodwick skrev 2015-09-16 09:20:05 följande:
    Tack så mycket :) det har gått bra idag :) hon sa att man kan börja blöda lite men att det inte var något jag skulle oroa mg för :) vi ska på Vul nästa vecka så nu räknar vi ner dagarna! Hur långt gången är du?
    Så bra att det gick bra! Spännande med vul! Jag är i vecka 12 nu (11+4), känns overkligt. Ska på UL nästa vecka i v 12+4. Håller tummarna för att allt är bra då. Var på ett UL i förra veckan med och såg då små vinkande händer =)
  • Mandie123

Jag gjorde cellprov igår för första gången, är i 10+5. Jag har alltid slängt alla kallelser innan eftersom jag har gynskräck. Nu blöder jag en del brunt blod åså men det är normalt tydligen. Lycka till på ditt!
Svar på tråden BF april 2016