BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hejsan på er! Går in i vecka 10 imorgon , 1/4 avklarat! Jag har nu varit fri från illamåendet i två veckor. Lite orolig är man, kan tillochmed dricka kaffe igen. Molvärk är nog de enda jag känner.
Ska till bm på torsdag, blodsocker, blodtryck och urinprov ska också lämnas. Och så har vi berättat för dem i släkten, magen går INTE att dölja, haha. Hoppas ni alla mår bra!
Räknade man från första dag i senaste mens så slår det på två veckor. Men jag hade förskjuten ÄL. Vet inte varför det dyker upp massa frågetecken efter det jag skriver. Ser ut som jag är undrandes
Räknade man från första dag i senaste mens så slår det på två veckor. Men jag hade förskjuten ÄL. Vet inte varför det dyker upp massa frågetecken efter det jag skriver. Ser ut som jag är undrandes
usch nej jag är inte heller sugen på ett fostervattensprov. Hoppas ju på att frågan inte ens behöver komma upp. Någon som vet vad ett sådant där NIP test kostar ca?
Var på UL igår på MVC och visst fanns det en liten där, hjärtat slog och hen sparkade med armar och ben (häfitgt att man kan se det redan nu). Måtten stämde (10+2 igår) så det känns ju skönt. Hade inskrivning också så nu är det inget förrän v 13 då är det är KUB UL, sedan RUL i v 18 och sedan är det ju inte MVC förrän i v 25, känns lite konstigt :S
Jag som har klagat på att jag inte mår illa mm. Nu har det slagit till och har ett konstant illamående. Men kräks ej iallafall. Är inte sugen på mat, godis eller frukt. Tvingar i mig lite då och då. Mår väldigt illa i vissa situationer som att gå i mataffärer, förbi fisk och kött avdelning är väldigt jobbigt mm.
Imorgon ska vi på fosterdiagnostik samtal. Vet inte vad vi ska eller vill göra för test. Lutar åt bara kub då man får se den lille.
9+0 idag.
hej tjejer, måste bara få fråga er en sak, det är nämligen så att mitt illamående bara försvunnit, även känslan av att jag måste äta hela tiden, känner mig knappt gravid längre, är det någon av er som haft det likadant? jag är bara i vecka 8... känner mig väldigt orolig för att ngt ska vara fel....
hej tjejer, måste bara få fråga er en sak, det är nämligen så att mitt illamående bara försvunnit, även känslan av att jag måste äta hela tiden, känner mig knappt gravid längre, är det någon av er som haft det likadant? jag är bara i vecka 8... känner mig väldigt orolig för att ngt ska vara fel....
Visst var det flera här som hade haft blödningar? Jag har haft rosa flytningar idag, och blev orolig eftersom jag inte blödde något alls förra graviditeten. Som tur är har jag VUL imorgon...
I min app står det att moderkakan tar över mer och mer från vecka sju-åtta. Så efter det rusar det inte runt lika mycket hormoner för att moderkakan tagit över jobbet så att säga. Så jag kan tänka mig att symtomen kan bli lugnare. Men det är inget jag är hundra på.
Symtomen kan verkligen variera. Vet inte hur många gånger jag inte kände mig gravid längre sist. Och då under hela graviditeten. När jag först fick MA en gång så märkte jag ingen större skillnad och då hade fostret varit dött i ca 4 veckor tills jag började blöda och åkte in o kollade. Förra graviditeten som gick bra så fick jag också blödning i v 10 men det avstannade och efter lite väntan så kom en bebis tillslut. Så svårt att säga hur det brukar vara