• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • ellami
    Romashka skrev 2015-09-18 09:58:52 följande:

Hej! En fråga ang. KUB. Ni som gjort det, i vilken vecka var ni när ni lämnade blodprovet resp. gjorde UL? Jag ska på inskrivning hos min BM den 28/9 (då är jag i v 11 (10+3). Hinner man ta alla prov då? Har hört att KUB ska göras före v. 13.

Lämnade blodprov direkt efter inskrivningen i v 10+1. Ultraljud bokat 12+3.

Blodprovet lämnas tidigast v 10 och ultraljudet kan göras mellan 11+0 och 13+6. Men enl min klinik är det optimalast att göra kring v 12+2/3 dagar.
  • Flerattälska

Har varit på tidigt ul idag och allt såg bra ut. En sådan lycka att se den lilles hjärta picka på för fullt. Jag har varit så orolig så att få se och höra att allt ser ut att vara som det ska vara en otrolig lättnad :) Nu är det bara att hålla tummarna för att det fortsätter så också :)

Typiskt nog fick jag stressa dit och glömde telefonen på jobbet. Ville så gärna ha en bild att visa maken. Än mer otur var att deras utskrifter inte funkade så bilderna som läkaren försökte skriva ut kom inte ut :( Jag ska aldrig glömma telefon igen när jag ska på ul!

Jaja, då är de än mer efterlängtade åå rul.

Fick ytterligare en överraskning då läkaren inte hittade den cysta jag haft sen ett år tillbaka. Happy time :)

Trevlig helg på er!

• Issi
    Flerattälska skrev 2015-09-18 14:57:32 följande:

Har varit på tidigt ul idag och allt såg bra ut. En sådan lycka att se den lilles hjärta picka på för fullt. Jag har varit så orolig så att få se och höra att allt ser ut att vara som det ska vara en otrolig lättnad :) Nu är det bara att hålla tummarna för att det fortsätter så också :)

Typiskt nog fick jag stressa dit och glömde telefonen på jobbet. Ville så gärna ha en bild att visa maken. Än mer otur var att deras utskrifter inte funkade så bilderna som läkaren försökte skriva ut kom inte ut :( Jag ska aldrig glömma telefon igen när jag ska på ul!

Jaja, då är de än mer efterlängtade åå rul.

Fick ytterligare en överraskning då läkaren inte hittade den cysta jag haft sen ett år tillbaka. Happy time :)

Trevlig helg på er!

Gratulerar! Vad skönt med så positiva resultat, både ang bebis och cysta. Vilken vecka är du i? Trevlig helg, gå hem och njut av att du har ett liv i magen (det är ju såååå coolt egentligen!)
  • MeMon

Varit på ultraljud idag, mättes till 10+3 så tillbaka 2 dagar men har inte stenkoll på exakt dag heller... skön start på helgen Glad 
  • Sommarmalva
    MeMon skrev 2015-09-18 16:55:25 följande:

Varit på ultraljud idag, mättes till 10+3 så tillbaka 2 dagar men har inte stenkoll på exakt dag heller... skön start på helgen Glad 

Ååååå så fin bild!!! Vilken kärlek! <3 grattis!!!
  • Flerattälska
    Issi skrev 2015-09-18 15:28:55 följande:

Gratulerar! Vad skönt med så positiva resultat, både ang bebis och cysta. Vilken vecka är du i? Trevlig helg, gå hem och njut av att du har ett liv i magen (det är ju såååå coolt egentligen!)

Tack :) Jag är i vecka 8+4 så det är långt kvar till vi är i mål. Jag håller med dig, det är riktigt häftigt att en ny liten människa växer och frodas inuti oss :)
  • linuslotta

Gjorde KUB testet i går. Allt såg fin fint ut och Va absolut inte i några riskzoner. Blev tillbaka flyttad 3dagar så är i dag 11+6 så går in i v13 i morgon

• Fortsatter

Hej jag är också på smällen beräknad bf 3/4 första gången. Gjorde blodprov förra tisdagen inskrivning måndag 21/9. Vecka 13 då, sen inskrivning tycker jag de verkar som.

• Elyssa81
    Fortsatter skrev 2015-09-20 13:26:25 följande:

Hej jag är också på smällen beräknad bf 3/4 första gången. Gjorde blodprov förra tisdagen inskrivning måndag 21/9. Vecka 13 då, sen inskrivning tycker jag de verkar som.

Välkommen! Här gör de också inskrivning i v 13.
  • Pauliina
    Fortsatter skrev 2015-09-20 13:26:25 följande:

Jag har alla tre gånger fått skriva in mig i v 6-7, nästan direkt jag ringt :)
Svar på tråden BF april 2016