• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • MeMon

Jag har berättat till en kompis men det var mest av praktiska skäl. Vul imorrn och om det går bra ska jag berätta till syster. Efter kub om ca 2 veckor till föräldrar och andra vänner. När jag först fick plus ville jag berätta till alla, nu känns det lite läskigt och som att jag vill hålla på det längre men känns inte heller sjysst mot de närmsta... :)

• MeMon

Mitt illamående vill inte ge med sig, värst på kvällar (mitten vecka 11 nu). Tycker det börjar ta på psyket nu :(

• Idilia

Jag har börjat må bättre nu och det känns nästan som att komma tillbaka från de döda. Jag är fortfarande supertrött och ilamående. Men jag kan vara uppe på kvällen till nio iaf. Jag orkar leka en stund med min dotter. Jag kan iaf börja fundera på att börja göra något hushållsarbete. Vecka 9+4 så jag hoppas det vänder nu. Mådde aldrig såhär dåligt förra graviditeten.

Kommer göra graviditeten officiell efter ultraljudet den 7/10. Då ska jag börja använda mammakläder på riktigt. Jag är så trött på att dölja den svulna magen

• Solen87

Åh blir så avundsjuk på alla som snart ska få göra ul och som gjort. Jag måste vänta til vecka 18-19 och rul. Känns som en evighet tills dess. Vecka 12+5 idag!

• Romashka

Hej! En fråga ang. KUB. Ni som gjort det, i vilken vecka var ni när ni lämnade blodprovet resp. gjorde UL? Jag ska på inskrivning hos min BM den 28/9 (då är jag i v 11 (10+3). Hinner man ta alla prov då? Har hört att KUB ska göras före v. 13.

• imsevims

Jag lämnade blodprover igår, i v 9+5 och ska göra UL i v 13+2. Jag fattade det som att man kan göra UL-delen i v 11-14.

Romashka skrev 2015-09-18 09:58:52 följande:

Hej! En fråga ang. KUB. Ni som gjort det, i vilken vecka var ni när ni lämnade blodprovet resp. gjorde UL? Jag ska på inskrivning hos min BM den 28/9 (då är jag i v 11 (10+3). Hinner man ta alla prov då? Har hört att KUB ska göras före v. 13.

• Melindrha

Inskrivning idag och jag måste bestämma angående kub.... Och jag vet inte.... Känner mig så velig. Dessutom nervös. Vid denna tid i maj började jag blöda lite smått och en vecka senare konstaterades att fostret avstannat redan i vecka 5 :(

• Cecilia84

Har precis kommit hem från inskrivningen, 8+5 idag.
    Barnmorskan var väldigt bra och gulig tyckte både jag och min sambo, så det var skönt. Vi ska få träffa en läkare nästa vecka för att säkerställa vecka eftersom vi inte är helt säkra på det samt at jag är tvilling och för att min tvillingsyster har en massa problem med blodproppar i benen.

Vi bokade provtagningar, läkartid, KUB och nästa besök hos henne på en gång.
    KUB är vi helt överens att vi vill göra, helst vill vi göra all fosterdiagnostik som går.
    Men nu känns det iallafall mer verkligt på nåt sätt, jag har knappt några symptom alls förutom att jag är sjukt trött. Har t o m somnat över tangentbordet på jobbet...

• kvinna16780

Läser att många är trötta och har illamående. Samma här, har varit hemma i 2 dagar nu. Nu känner jag mig så självisk och vill bara må bra att jag knappt känner glädje över graviditeten, sen så får jag dåligt samvete över det :(

• Sommarmalva
    Romashka skrev 2015-09-18 09:58:52 följande:

Jag tog blodprov igår, är i vecka 12 nu. Ska göra kub nästa vecka, alltså i vecka13.
Svar på tråden BF april 2016