• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • mammatillEllie
    Woodwick skrev 2015-09-15 19:58:57 följande:

Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.

Jag gjorde 3 cellprov under min förra graviditet (hade haft allvarliga cellförändringar) Gick kanonbra
  • Sommarmalva
    Woodwick skrev 2015-09-16 09:31:45 följande:
    Skönt att man inte är ensam över att vara orolig :) barnmorska sa till mig att dem hör av sig om testet visar något annars får jag svar inom ca 2 månader...jobbigt när man bara går ovh väntar och tror att de ska komma något i brevlådan! Hoppas du får ditt svar snart! Hur långt in i graviditeten är du? Jag har en månad kvar av osäkerhet...
    Jag gick in i vecka 12 idag. Känns härligt fast oron finns ju där ändå. Inbillar mig med att eftersom det är mitt fjärde barn och alla graviditeter gått bra så är det nog min tur att få missfall eller ma... Vet att det är dumt att tänka så men eftersom det ändå är så pass vanligt med missfall... Ska göra kub nästa vecka så hoppas på att få se ett litet hjärta slå. Har du barn sedan innan eller är detta ditt första? Hur har du mått hittills?
  • Sommarmalva

Någon mer som känner som jag om sin kropp?! Tror inte mitt huvud fattat att jag är gravid än... Magen har vuxit och jeans sitter inte så skönt längre... Vill bara ha pösiga tröjor på mig och trycker in mig i jeans fast det är obekvämt. Jag vill helt enkelt inte se gravid ut! Har aldrig känt så här innan, har ju ändå tre barn. Hoppas att det blir bättre efter kub nästa vecka då jag förhoppningsvis får se ett hjärta slå. Tror det kan grunda sig lite i att jag tror att det faktiskt är min tur att få missfall nu när de andra tre graviditeterna gått bra. Känns väldigt nervöst över kub, tänk om jag fått MA?? Hoppas som sagt det känns bättre efteråt... Vill verkligen inte ha en lite tightare tröja där man ser magen! Finns det någon som känner/har känt likadant?

• Sail on silvergirl
    Flerattälska skrev 2015-09-15 22:08:04 följande:
    Så skönt att få ha gjort ett tidigt UL och att du då fick se hjärtat slå. Skönt att få göra täta kontroller. Går du privat eller har du blivit erbjuden av landstinget?

Har själv flera mf i bagaget och ska på tidigt ul på fredag. Är nervös som tusan.
    Jag går privat. Fick kalla handen när jag försökte att förklara min oro på MVC. (Fick bråka mig till en tid för ul förra gången också, då jag var säker på att något inte stod rätt till. Blir galen på att inte bli tagen på allvar)
    Jag skulle kunna kolla varannan dag och ändå vara lika orolig, så jag får helt enkelt bara ge mig till tåls till den 29/9 nu. :)
  • camillis86

Fick kallelse för KUB och RUL igår! Spännande! 12/10 och 25/11! Långt kvar men oj så man längtar! :)
    Hur har ni andra gjort/tänkt göra, KUB el inte?

• Issi
    camillis86 skrev 2015-09-16 13:05:32 följande:

Fick kallelse för KUB och RUL igår! Spännande! 12/10 och 25/11! Långt kvar men oj så man längtar! :)
    Hur har ni andra gjort/tänkt göra, KUB el inte?

Jag ska göra KUB i nästa vecka. alltså själva ultraljudet. Jag hoppas att resultatet är bra, vet inte vad jag ska göra annars. Gör det mest för att jag vill se att allt är bra men lite beredd får man ju vara på att det kan bli dåligt resultat...
  • bine87

Jag har aldrig gjort cellprov. Kommer dom göra det nu då menar ni? Jag är 28.

Jag har börjat bli orolig när jag läser om alla er som fått missfall och lämnar tråden och började gråta. Det är så sorgligt och blir samtidigt rädd att jag ska vara en av alla som säger adjö.

• MeMon

Har också bokat in kub, är 38 år så känner att jag vill det. Vet dock inte hur jag skulle göra om det blir ett dåligt resultat. Kommer nog vara vansinnigt nervös. 

Här hugger/drar det vid livmodern och illamåendet har varit hemskt stundtals idag. Har ett jobb som innebär många möten och sitter jämt med telefonen redo att låtsas att jag får ett jätteviktigt samtal och måste rusa ut. OM att går bra tänkte jag nog berätta till chef/närmsta kollegor efter kub. Har konferenser inbokade då och orkar inte skylla ifrån mig angående vinet igen. Har dessutom en chefstjänst så det måste ju lösas på något sätt...

VUL på fredag. OM det går bra så ska jag berätta till min syster. Känns läskigt på nåt sätt, mer på riktigt :)

• Woodwick
    Sommarmalva skrev 2015-09-16 11:36:45 följande:

Jag gick in i vecka 12 idag. Känns härligt fast oron finns ju där ändå. Inbillar mig med att eftersom det är mitt fjärde barn och alla graviditeter gått bra så är det nog min tur att få missfall eller ma... Vet att det är dumt att tänka så men eftersom det ändå är så pass vanligt med missfall... Ska göra kub nästa vecka så hoppas på att få se ett litet hjärta slå. Har du barn sedan innan eller är detta ditt första? Hur har du mått hittills?

Åh ja de förstår jag men du är ju snart förbi osäkerheten, bara några dagar kvar ju! Jag tror inte alls du behöver vara orolig! Skönt att du ska få se lilla räkan nästa vecka då kanske du vågar andas ut lite! Det här är vårt första barn och första graviditet. Jag mår faktiskt jättebra, har varit ytterst lite illamående, nästan så att jag blir glad när jag mår illa hehe annars så har min magen blivit rätt stor, har redan fått handla mammabyxor....börjar misstänka tvillingar men vi har de inte i släkten så vet inte hur stor chans det är egentligen för de. Läste dock häromdagen att om man har för högt BMI så har man större chans att få tvillingar och för högt BMI har jag... Men men vi lär väl få veta de nästa vecka vi med ;)
  • Sommarmalva
    Woodwick skrev 2015-09-16 20:33:01 följande:
    Åh ja de förstår jag men du är ju snart förbi osäkerheten, bara några dagar kvar ju! Jag tror inte alls du behöver vara orolig! Skönt att du ska få se lilla räkan nästa vecka då kanske du vågar andas ut lite! Det här är vårt första barn och första graviditet. Jag mår faktiskt jättebra, har varit ytterst lite illamående, nästan så att jag blir glad när jag mår illa hehe annars så har min magen blivit rätt stor, har redan fått handla mammabyxor....börjar misstänka tvillingar men vi har de inte i släkten så vet inte hur stor chans det är egentligen för de. Läste dock häromdagen att om man har för högt BMI så har man större chans att få tvillingar och för högt BMI har jag... Men men vi lär väl få veta de nästa vecka vi med ;)
    Vilket datum ska du på vul? Vi har kub den 24 ska iväg i morgon o ta blodprovet inför kuben, inte min favoritsysselsättning jag tror också lite på tvillingar... Har tvillingar på båda sidor av släkten, och har dessutom blivit spådd att få det, så ja.... Man vet aldrig... Blir spännande!
Svar på tråden BF april 2016