• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • LouLou90

Hej alla! Hoppar in här. :) är gravid med första barnet.

Imorgon går jag in i vecka 13 och har även bokat in ett ultraljud under dagen. Kände att jag ville kolla att allt var bra innan jag och min sambo gör nyheten officiell.

Har känt mig mindre gravid de senaste två veckorna, så jag är sjukt nervös inför imorgon!

Har ni andra känt att symtomen börjat avta när ni närmat er vecka 11,12 och 13? Denna tråden är redan så lång så har inte orkat läsa igenom allt än.

Kram på er alla!

• squib
    Fortsatter skrev 2015-09-20 13:26:25 följande:

Hej jag är också på smällen beräknad bf 3/4 första gången. Gjorde blodprov förra tisdagen inskrivning måndag 21/9. Vecka 13 då, sen inskrivning tycker jag de verkar som.

Pauliina skrev 2015-09-20 17:43:10 följande:

Jag har alla tre gånger fått skriva in mig i v 6-7, nästan direkt jag ringt :)

Elyssa81 skrev 2015-09-20 13:53:05 följande:

Välkommen! Här gör de också inskrivning i v 13.

Jag skrivs inte in förrän v 18.
  • Pauliina
    LouLou90 skrev 2015-09-20 19:33:38 följande:

Imorgon går jag in i vecka 13 och har även bokat in ett ultraljud under dagen. Kände att jag ville kolla att allt var bra innan jag och min sambo gör nyheten officiell.

Har känt mig mindre gravid de senaste två veckorna, så jag är sjukt nervös inför imorgon!

Har ni andra känt att symtomen börjat avta när ni närmat er vecka 11,12 och 13? Denna tråden är redan så lång så har inte orkat läsa igenom allt än.

Kram på er alla!

De populära spökveckorna har infunnit sig vid v 12-14 hos mig :)
  • ellami

Jag mår fortfarande illa... Typ hela tiden, varje dag, hela dagen. Vecka 13 imorgon. På ett sätt är det väldigt skönt för det känns som att jag kan slappna av då och tro på att allt är som det ska fortfarande, men det är ju samtidigt lite jobbigt. Mådde så fruktansvärt illa ikväll tills jag kräktes för en stund sen. Kan knappt äta nåt heller. När går det över undrar man?

• Idilia

Jag har gradvis mått bättre och bättre från vecka 9-10 och nu när jag har gått in i vecka 11 är illamåendet nästintill borta. Känns ju lite nervöst. Men samtidigt ska ju moderkakan ta över och symtomen minska den här tiden så jag intalar mig själv att det är normalt.

Kommer ju få leva några veckor mellan illamående och sparkar så det gäller väl att försöka intala sig att allt är bra. Men jag ser fram emot ul som vi har 7/10

LouLou90 skrev 2015-09-20 19:33:38 följande:

Kram på er alla!

• mammatillEllie

Jag får knappt plats i mina jobbebyxor längre Dom var i och för sig tighta redan innan jag blev gravid men nu går det inte att knäppa längre. Man är ju inte så sugen på att gå till chefen redan för att beställa mammabyxor..

Någon annan som arbetar i uniform? Hur har ni löst problemet? 

• Mslove
    mammatillEllie skrev 2015-09-21 09:26:28 följande:

Jag får knappt plats i mina jobbebyxor längre Dom var i och för sig tighta redan innan jag blev gravid men nu går det inte att knäppa längre. Man är ju inte så sugen på att gå till chefen redan för att beställa mammabyxor..

Någon annan som arbetar i uniform? Hur har ni löst problemet? 

Jag jobbar inom vården, och har också arbetskläder. På mitt ena jobb har vi typ pyjamasbyxor, som funkar fint än så länge. På mitt andra ställe är dwt byxor med knappar, fungerar än så länge att inte knäppa översta knappen. Får se hur länge det funkar.

Du har inte möjlighet att ta ett par byxor i större storlek så länge?
  • camillis86

jobbar som sjuksköterska och tack å looov har jag resår i mina byxor, å de är ganska rymliga så kommer funka ett bra tag till, har sett att andra försöker få ihop byxor som har knapp med hjälp av en tofs el liknande! så blir de lite större i midjan!  Vilken vecka är du i mammatillellie? om du har berättat på jobbet och är efter v 12 så tycker jag inte du behöver skämmas över att be om nya större byxor! Det är ju som det är och magen kommer ju inte direkt bli mindre närmsta tiden! :) Trånga byxor i midjan är hemskt! själv har jag redan köpt mammabyxor! haha! nedrans så sköna! är i v 10!

• mammatillEllie

Är i v 11. Har inte berättat på jobbet ännu. Jobbar som väktare och i vår klädsel ska tröjan vara instoppad i byxorna så det ni kan tänka hur snyggt klädd jag är just nu Får försöka stå ut ett par veckor till och sedan beställa en storlek större i byxor.

Privat har jag redan börjat med mammabyxor, så jäkla skönt!

• camillis86

ok då förstår jag att det är jobbigt, men testa ändå med en tofs i knappen så du inte får ont i magen och så får du försöka dra upp lite extra tyg över från tröjan å hoppas att det går att dölja! :)

Svar på tråden BF april 2016