• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • MeMon

Halloj! Äntligen inne i vecka 12! Ok, inte 12 fullgångna veckor men jag känner ändå att jag vågar pusta ut lite nu... Berättade till syster igår som blev superchockad och superglad :)

Jag hade en vecka där allt försvann (v 8) men sen kom det tillbaka. Mår illa varje dag och just nu hänger jag på toa på jobbet... Annars mest halsbränna.

Samma här! Ser ut som att jag är i typ vecka 25 :( Ätit en massa så är nog bara fett. Är smalt byggd och går bara upp på magen i vanliga fall också. Inte läge att banta heller. Får gå i samma byxor på jobbet varje dag så måste verkligen iväg och shoppa kläder! Får sån ångest och känner mig inte alls bekväm med min kropp just nu.. Men vad kan man göra...

• LouLou90

Stort tack till er som svarat! Såg en liten sprallig bebis idag, och allt var som det skulle. Så skönt!

Hoppas detta kan lugna andra vars symtom har avtagit.

Blev flyttad 3 dagar bakåt, så mitt nya BF är 31 mars. Kanske ska hoppa över till mars tråden?

Kram!

• Paro

Hej tjejer!

Härligt att höra om alla UL!!! Jag ska göra KUB och nästa tisdag är det UL delen och så ska jag lämna prover imorgon. Tror jag då kommer vara i v 9+1(beräknat enligt min app och ägglossning)hoppas att jag inte lämnar proverna för tidigt för jag såg att de ska lämnas i v 10...men enligt min BM är jag redan i v 11. Jag är rädd för nålar och blod,det värsta jag vet är att lämna prov...

• Pauliina

Hur har ni de med cravings? Idag har de slagit slint totalt. Sjukt sugen på pulvermos, grönsaker och fruktcocktail. Så här sitter jag med en tallrik mos, en skål med gurka och tomat och frukten väntandes i kylen. Måste ha brist på något ;)

• ellami
    Pauliina skrev 2015-09-21 21:21:46 följande:

Hur har ni de med cravings? Idag har de slagit slint totalt. Sjukt sugen på pulvermos, grönsaker och fruktcocktail. Så här sitter jag med en tallrik mos, en skål med gurka och tomat och frukten väntandes i kylen. Måste ha brist på något ;)

Jag sitter här med en skål hallonkräm med mjölk. Detta har jag inte ätit sen typ lågstadiet på fritids så det var allt lite knäppt att jag kom att tänka på det nu ;)
    annars cravar jag mest frukt.. Mogna nektariner och kiwi, njam... Kan inte äta så mycket mat och sött lockar mig inte jättemycket tackolov (annars älskar jag kalorier...) så mest frukt blir det hela tiden.
  • Paro
    Pauliina skrev 2015-09-21 21:21:46 följande:

Åååå, vad det låter gott med fruktcocktail!!!! Nu blev jag sugen!!

För min del har det varit Fanta Lemon, brukar vanligtvis inte alls gilla Fanta, bröd och pasta...
  • Pauliina
    Paro skrev 2015-09-21 22:13:27 följande:
    Åååå, vad det låter gott med fruktcocktail!!!! Nu blev jag sugen!!

För min del har det varit Fanta Lemon, brukar vanligtvis inte alls gilla Fanta, bröd och pasta...
    De har mest varit frukt för mig, och apelsinjuice. Ibland har jag velat äta en hel citron. Och choklad kommer jag inte undan :(

Skönt att faktiskt ha något craving istället för illamåendet..
  • Issi

Hej alla! Nu är det många som börjar närma sig den magiska 12-veckors gränsen. Tänk vad skönt =) Själv är jag i v 13 nu och ska på KUB UL imorgon, borde då vara i ca 12+4. Det slog mig att jag inte har en aning om hur lång tid en sådan undersökning tar, har liksom inte beräknat det i förhållande till hur länge jag måste gå från jobbet. Ni som har gjort, hur lång tid tog det ungefär?

Jag har ingen vidare matlust men inga särskilda cravings heller faktiskt, har varit mycket frukt men nu är det inget. Lite tråkigt, tycker mest att allt smakar konstigt. Det enda jag är sugen på är sådant som jag inte får äta, goda ostar, röka korvar, kallrökt lax haha :) Funderade på om man kunde äta tex kallrökt lax om man fryser den innan, kommer inte ihåg hur det är med det...

• camillis86

Paro, när du tar proverna, berätta att du tycker att det är jobbigt och kolla om du kan få lägga dig ner när dom sticker! brukar vara bra både för patient och personal så behöver man inte oroa sig för att svimma! :)

Själv har jag fått noja på mandariner/clementiner! Så nedrans goda och hjälper lite mot illamåendet gör dom också! muuums! tror jag åt 6 st igår el nåt! :P Sen tyvärr så har det blivit en hel del onyttigt, mkt godis och choklad, inte bra men så svårt att låta bli! 

Svar på tråden BF april 2016