• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • isadora81
    Milleman skrev 2015-09-22 18:32:35 följande:

Du har väl fått utskrivet lergigan komp? Utan de skulle jag inte klara detta. Tar en direkt jag vaknar (ihop med nått litet ätbart) och lägger mig igen. Tar sen en till 6 tim senare.

Jag har det men jag tycker inte att de hjälper längre. Jag tar de ändå. Jag tycker inget hjälper förutom att ligga blixt stilla på sängen hela dagen.
  • bine87
    isadora81 skrev 2015-09-23 09:59:32 följande:

Jag har det men jag tycker inte att de hjälper längre. Jag tar de ändå. Jag tycker inget hjälper förutom att ligga blixt stilla på sängen hela dagen.

Ungefär så jag känner också. Ligga still hjälper fint. Hade massa snacks i sängen och vattenflaska och låg där med datorn och halvkollade/halvlyssnade på film. Kan vara jobbigt med skärmar när jag mår som mest illa och då är det skönt att bara blunda och lyssna istället. Nåt måste man ju göra annars blir man ju tokig.
  • Hellajoh

Hej! Jag har en originell livmoder lr rättare sagt har jag två.
    Så oftast hamnar de i säte och måste snittas och ibland kan man inte föda vaginalt med risk att väggen mellan spricker om jag fattar rätt. Ska på läkarbesök inom kort så jag får veta mer.

• bine87
    Hellajoh skrev 2015-09-23 13:18:36 följande:

Så oftast hamnar de i säte och måste snittas och ibland kan man inte föda vaginalt med risk att väggen mellan spricker om jag fattar rätt. Ska på läkarbesök inom kort så jag får veta mer.

Min kompis mamma har också två. Hade aldrig hört talas om det förut så spännande att det är fler!
  • Sommarmalva
    MeMon skrev 2015-09-23 09:37:59 följande:
    Hej! Det är ju så svårt att veta med blödningar. Har blött jättemycket och då visade det sig inte vara något fel. Sen har jag fått lite rosa som dig i vecka 11 och då visade det sig vara MA tyvärr. Men för väldigt många betyder det ingenting och du har ju gått rätt långt nu. Jag håller tummarna för dig!
    Ja, jag hoppas på att vara en av de som det går bra för ändå... Men just nu har jag inget större hopp, känns bedrövligt! Tack o lov att vi ska på kub i morgon. Sååååå orolig!
  • Sommarmalva
    MeMon skrev 2015-09-23 09:37:59 följande:
    Hej! Det är ju så svårt att veta med blödningar. Har blött jättemycket och då visade det sig inte vara något fel. Sen har jag fått lite rosa som dig i vecka 11 och då visade det sig vara MA tyvärr. Men för väldigt många betyder det ingenting och du har ju gått rätt långt nu. Jag håller tummarna för dig!
    Kände du någonting annat den gången du fick Ma? Hade du ont någonstans? Eller hur kändes det?
  • Issi
    Hellajoh skrev 2015-09-23 13:18:36 följande:

Wow! Eller jag förstår att det är lite oroligt men vad fräckt ändå. Det där löser vården, den är fantastisk. Men "fungerar" båda eller är det bara en som kan "bära barn"? Alltså, sjuka frågan; skulle du rent hypotetisk kunna bli "dubbelgravid"? Hehe ursäkta dumma frågor, har aldrig hört om detta innan...

Jag var på KUB idag, allt gick finfint. Bebisen rörde sig mycket och har två armar och två ben. Fick minsta möjliga sannolikhet, dvs 1:20 000 (de räknar inte högre än så så det är bästa man kan få). Kändes skönt, NU känner jag att jag äntligen kan slappna av. Blev tillbakaflyttad några dagar men det där verkar ju vara lite hipp som happ (med dottern blev jag tillbakaflyttad en vecka på RUL vilket jag var säker på att det inte stämde för då hade jag inte kunnat testa positivt när jag gjorde och mycket riktigt så föddes hon innan utsatt datum).
  • squib
    Sommarmalva skrev 2015-09-23 13:52:51 följande:

Ja, jag hoppas på att vara en av de som det går bra för ändå... Men just nu har jag inget större hopp, känns bedrövligt! Tack o lov att vi ska på kub i morgon. Sååååå orolig!

Önskar dig lycka till! Hör av dig om hur det gick! Kram
  • camillis86

Härligt Issi!! Underbart att allt såg fint ut! Längtar till den 12/10 då jag har kub inbokat! :)

• Mandie123

[quote=75791857][quote-nick]Sommarmalva

Jag hade ljusrosa flytningar i vecka 7. De varade typ 5 dagar. Fick lite ont i svanken dag 2 och 3 så trodde det va kört. Men så va icke fallet. Nu är jag i vecka 12 och fick se bebisen vifta med både armar och ben för veckan ???? Det finns hopp!

Svar på tråden BF april 2016