• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Sommarmalva

Blöder lite idag.... Går in i vecka 13 i morgon och är jättenervös! Kommer lite rosa blod i trosorna. Har kub på torsdag så bara att vänta och se. Någon som har erfarenhet av rosa blod?

• kvinna16780
    isadora81 skrev 2015-09-22 10:36:30 följande:

Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(

Va skönt att höra att man inte är ensam. Jag skrev tidigare om detta men ingen verkade känna igen sig. Jag hade inskrivning igår men kunde inte förmå mig att ta mig dit. Hoppas att vi mår bättre snart så vi kan njuta av det graviditeten :)
  • Milleman
    squib skrev 2015-09-22 11:46:56 följande:

Välkommen! Jag väntar också andra barnet. Min dotter är 3 år. När har ni tänkt berätta för storasyskonet?

Han vet redan! Vi var på ultraljud förra veckan och då var min man och son med. Han satt helt fascinerad och tittade och hon som gjorde ultraljudet visade och berättade på ett fantastiskt sätt :)
    Jag har en lite jobbig graviditet så det kändes skönt att berätta för honom och inte ljuga.
  • Milleman
    isadora81 skrev 2015-09-22 10:36:30 följande:

Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(

Du har väl fått utskrivet lergigan komp? Utan de skulle jag inte klara detta. Tar en direkt jag vaknar (ihop med nått litet ätbart) och lägger mig igen. Tar sen en till 6 tim senare.
  • Elyssa81
    Sommarmalva skrev 2015-09-22 17:58:39 följande:

Blöder lite idag.... Går in i vecka 13 i morgon och är jättenervös! Kommer lite rosa blod i trosorna. Har kub på torsdag så bara att vänta och se. Någon som har erfarenhet av rosa blod?

För mig var det inget bra tecken tyvärr! Fick rosa blödning och MA konstaterades i v 13. Hade dock mkt ryggont också. Det är säkert ingen fara för dig.
  • Hellajoh

Hej!
    Hoppar gärna in här. Var på kub idag 12+2 bf 3/4.
    Kommer antagligen bli planerat snitt så lär bli en Marsbebis men är gärna med här ändå.
    Har en son på 4 år. Han fick veta idag, blev helt överlycklig.

• Issi
    camillis86 skrev 2015-09-22 13:04:43 följande:

Issi, hur har det gått för dig på KUB? och hur lång tid tog det? Jag har tid 12/10 på KS! :)

Jag ska dit idag, rapporterar när jag är tillbaka =)
  • Issi
    Hellajoh skrev 2015-09-22 21:14:18 följande:

Hej!
    Hoppar gärna in här. Var på kub idag 12+2 bf 3/4.
    Kommer antagligen bli planerat snitt så lär bli en Marsbebis men är gärna med här ändå.
    Har en son på 4 år. Han fick veta idag, blev helt överlycklig.

Välkommen =) Varför blir det planerat snitt tror du? Kul att sonen blev så glad =) har inte berättat för dottern ännu, hon är bara tre men kommer nog att förstå hyffsat ändå tror jag.
  • MeMon
    Sommarmalva skrev 2015-09-22 17:58:39 följande:

Hej! Det är ju så svårt att veta med blödningar. Har blött jättemycket och då visade det sig inte vara något fel. Sen har jag fått lite rosa som dig i vecka 11 och då visade det sig vara MA tyvärr. Men för väldigt många betyder det ingenting och du har ju gått rätt långt nu. Jag håller tummarna för dig!
  • isadora81
    kvinna16780 skrev 2015-09-22 18:09:07 följande:

Va skönt att höra att man inte är ensam. Jag skrev tidigare om detta men ingen verkade känna igen sig. Jag hade inskrivning igår men kunde inte förmå mig att ta mig dit. Hoppas att vi mår bättre snart så vi kan njuta av det graviditeten :)

Tråkigt att höra att vi är flera som är utslagna. Jag hoppas verkligen det släpper snart för man blir ju helt deppig och handlingsförlamad.
Svar på tråden BF april 2016