• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • MeMon
    Sommarmalva skrev 2015-09-23 13:54:17 följande:

Kände du någonting annat den gången du fick Ma? Hade du ont någonstans? Eller hur kändes det?

Nä, hade pyttelite rosa bara så trodde inte det var nåt men då jag skulle resa bort så åkte jag ändå in för att kolla och det blev en chock för mig. Ingen smärta, hade knappt några symtom under hela den graviditeten så inga förändringar där. Hade sett hjärtat slå två veckor innan så var inte alls mentalt förberedd och bröt helt ihop. Det är vääääldigt vanligt med blödningar så behöver inte betyda nåt. Men på nåt vis tycker jag det är lättare att förbereda sig mentalt för det värsta och få ett positivt besked än den chock jag fick på sjukhuset. Jag håller mina tummar stenhårt för dig! Det är en jobbig ovisshet man går igenom... :-/
  • Isalien

Ny här i tråden, men har följt ett tag.. 

Gjorde ett KUB i måndags där jag fick rätt dåliga resultat, 1/132. Jag var helt chockad och har egentligen inte tänkt på hur vi ska göra om vi skulle få ett sådant resultat. Jag lyckades i alla fall tjata till mig ett NIPT som landstinget betalar.
    Jag gjorde blodprovet igår, så förhoppningsvis så är det klart tills på måndag. 

Dock såg nackspalten helt normal ut, bara 1.5 mm och det är ju väldigt positivt har jag fått höra så här i efterhand, så det var mina blodprover som drog ner resultaten rejält. Undrar vad det kan bero på och vad det betyder..

Någon som varit med om något liknande?

• Hellajoh

Isalien vad jag hört är det nackspalten som är absolut mest avgörande. Kommer säkert gå jättebra men jobbigt med extra väntan. Skönt att du fick göra NIPT håller tummarna att allt går bra.

• Hellajoh

Nästan lika spännande för mig ang det med två livmödrar. Visste inget förra graviditeten men fick efter snittet veta att jag hade en hjärtformad livmoder. Då hade jag gjort två vändningsförsök som förstås var helt onödiga. Men på tidigt ul i denna graviditet upptäcktes att den var helt delad. Sonen låg i den högra och denna ligger i vänstra. Hoppas att den töjer sig lika bra. Det är oftast största bekymret att man får för tidigt och de är små.

• Hellajoh

Jag är konstant hungrig. Spelar ingen roll hur mkt jag äter. Mår jättedåligt när jag är hungrig dessutom.

• Idilia

Jag är också hungrig jämt. Tycker det är skitjobbigt. Vad äter ni på kvällarna? Känns som det inte spelar någon roll vad jag äter, jag går och lägger mig hungrig ändå.

• Sommarmalva

Igår övergick mina rosa blodningar till mens liknande blödningar.... Fortfarande så idag. Måste vänta ända till kl 15 på kub. Känns inte bra alls! Jag som verkligen vill ha min lilla april bebis känns nu hopplösare än någonsin.

• Paro
    Sommarmalva skrev 2015-09-24 07:59:32 följande:

Igår övergick mina rosa blodningar till mens liknande blödningar.... Fortfarande så idag. Måste vänta ända till kl 15 på kub. Känns inte bra alls! Jag som verkligen vill ha min lilla april bebis känns nu hopplösare än någonsin.

Jag håller tummarna och hoppas att blödningarna inte betyder att något är fel. Lycka till idag.
  • Paro
    Sommarmalva skrev 2015-09-24 07:59:32 följande:

Jag håller tummarna och hoppas att blödningarna inte betyder att något är fel. Lycka till idag.
Svar på tråden BF april 2016