gaptoothbitch skrev 2015-08-09 12:48:14 följande:
Kan du citera vart jag skrev att jag tyckte du förtjänade att brinna i helvetet? För nej, det har jag inte sagt, nej det håller jag inte med om.
Jag tycker det är jättebra att du har satt upp strikta regler. Men du måste hålla uppsikt över henne hela tiden. Oavsett dina ursäkter, så kan en olycka ske, och när den väl sker så kommer det vara ditt fel att du eller din man inte hade uppsikt över henne.
Jag säger inte att du är en dålig förälder, men du kan vara bättre. Du måste prioritera dina barns säkerhet först. Dela upp jobbet. Låt din man ha full koll.
Det var någon annan perfekt människa högre upp som sa att denne både ville slå mig och att jag förtjänar att brinna i helvetet. Du skrev bara att jag inte borde ha barn.
Såhär är det: jag tycker att det är helt sinnessjukt att folk hoppar på en som har en annan åsikt. Inte en enda har försökt att se "min" sida av saken. Inte en enda har försökt att förstå min vinkling, utan det har varit mer "du ska inte ha barn". Ingen har frågat hur vattenvan mitt barn är, hur bra hon är på att simma, var jag har mina barn. Att folk bara ser "sin" sida och vrålar ut sitt agg (att slå någon, att man inte ska vara förälder, att man förtjänar att brinna i helvetet) utan att ens försöka förstå den andras synvinkel är helt sjukt.
Jag tar själv med mina barn till stranden, sex och två år gamla. Vi är vid en insjö, inga vågor, inga strömmar. Dottern på 6 kan simma över 300 meter på DJUPT vatten, hon får inte gå ut så att hon inte bottnar, inte simma utåt, utan hon ska hålla sig vid kanten. Jag är hela tiden på stranden och kollar var hon är, vilka hon leker med, hur hon leker, men jag bevakar inte henne hela tiden men håller koll. Ibland får jag ta ögonen ifrån henne, när jag byter blöja eller behöver ha totalt fokus på tvååringen. Vi tillbringar 2-3 månader om året utomlands, med dagligt bad så hon har antagligen mer vattenvana än medelsvensson. Så nej, jag känner inte att jag behöver ha mer koll på henne än jag har, vid en insjö, långgrunt och med hennes simförmåga och vattenvana.
Jag tycker att det är helt sjukt att folk anonymt tycker att sådana som jag inte borde ha barn, att dom hade slagit mig om de sett mig, att jag förtjänar att brinna i helvetet. Det är antagligen sådana som ni som hellre filmar dramatiska olyckshändelser där det är fara för människors liv istället för att hjälpa till.
Att en familj precis förlorat sin femåring visar ni ingen empati för alls utan kallar det darwinism, det naturliga urvalet. Allvarligt, det om något är helt sjukt! Ett barn har dött, och ni hugger på föräldrarna? Ni vet ingenting om vad som skedde!