• mamman64

Döda barn

Så dog en 5 åring idag igen.

När ska vi som har ansvar för barn förstå att vi måste passa barnet hela tiden när vi är och badar med barnet! Hur många barn ska behöva dö innan vi fattar en sån enkel sak? Det är så himla jäklar onödigt att alla dessa barn ska behöva dö för att vi som har ansvaret brister i uppsikt.

• Svar på tråden Döda barn
  • Alexi

Men hur, hur, hur kan man bo på en tomt nära en älv utan staket när man har små barn. Det är för mig fullständigt obegripligt.

• Sockervaddspinnen
    Alexi skrev 2015-08-18 14:38:59 följande:

Men hur, hur, hur kan man bo på en tomt nära en älv utan staket när man har små barn. Det är för mig fullständigt obegripligt.

De hade kanske planer på att sätta upp ett staket i dagarna, men tänkte att det inte var akut då ungen inte knatade än?
    Det är jävligt lätt att vara efterklok.
    Helt pantade kan de ju inte vara. De har ju äldre barn i livet och verkar uppenbarligen ha lyckats med de ungarna.
    Så döm inte innan du känner till alla omständigheter.
  • Alexi

Men de hade ju tre äldre barn, då hade man väl satt upp staket redan när första barnet började röra på sig.

Och det framgår ju i tråden att det bor ett antal familjer så nära vattnet där.

• Sockervaddspinnen

Det kan ju ha varit så att mamman sa till pappan att hålla ett öga på knodden medan hon sprang in och hämtade vinglasen.
    Pappan såg att köttet i grillen måste vändas och säger till sällskapet de bjudit över på middag, att hålla koll på knodden medan han går och vänder köttet.
    Sällskapet pratade, minglade, skrattade. Ingen märkte att barnet kröp iväg.

Efter en stund frågar mamman pappan; "vart är NN?"
    -"Det är lugnt, han är med XX!", varpå XX utropar "MEN, han var ju här alldeles nyss!!!"

Så KAN det ha gått till. En ren och skär olyckshändelse.

• Alexi

Ja jag har inga som helst spekulationer i vad som hänt. Jag, som är och alltid varit, ruskigt rädd för drunkningsolyckor, finner det bara obegripligt hur man kan bo nära vatten utan ett staket under småbarnsåren.

Man ska liksom inte behöva ha fullständig koll varje sekund på sitt barn för att undvika en dödsolycka på sin egen tomt.

Skulle folk bo utan staket om en motorväg gick utanför tomten också?

• Sockervaddspinnen
    Alexi skrev 2015-08-18 16:34:28 följande:

Ja jag har inga som helst spekulationer i vad som hänt. Jag, som är och alltid varit, ruskigt rädd för drunkningsolyckor, finner det bara obegripligt hur man kan bo nära vatten utan ett staket under småbarnsåren.

Man ska liksom inte behöva ha fullständig koll varje sekund på sitt barn för att undvika en dödsolycka på sin egen tomt.

Skulle folk bo utan staket om en motorväg gick utanför tomten också?

De hade kanske tänkt att sätta upp ett staket innan deras minsta lärde sig gå?
  • Sockervaddspinnen
    Alexi skrev 2015-08-18 17:42:45 följande:

Jacmen då är det tre barn för sent...

De kanske nyss har köpt huset. Vad vet du!?
  • Flash Gordon
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-18 16:20:06 följande:

Det kan ju ha varit så att mamman sa till pappan att hålla ett öga på knodden medan hon sprang in och hämtade vinglasen.
    Pappan såg att köttet i grillen måste vändas och säger till sällskapet de bjudit över på middag, att hålla koll på knodden medan han går och vänder köttet.
    Sällskapet pratade, minglade, skrattade. Ingen märkte att barnet kröp iväg.

Efter en stund frågar mamman pappan; "vart är NN?"
    -"Det är lugnt, han är med XX!", varpå XX utropar "MEN, han var ju här alldeles nyss!!!"

Så KAN det ha gått till. En ren och skär olyckshändelse.

Pappans blogg beskriver på ett ungefär vad som hände:

http://www.hartman.nu/2015/08/17/nar-mardrommen-ar-ens-verklighet/

Ena sekunden satt Cornelius och lekte på gården när vi förberedde för dukning av långbordet utomhus och i nästa sekund var han inte där.

20 meter är inte många sekunder ens för en ettåring.
  • Sockervaddspinnen
    Flash Gordon skrev 2015-08-18 18:41:13 följande:
    Pappans blogg beskriver på ett ungefär vad som hände:

http://www.hartman.nu/2015/08/17/nar-mardrommen-ar-ens-verklighet/

Ena sekunden satt Cornelius och lekte på gården när vi förberedde för dukning av långbordet utomhus och i nästa sekund var han inte där.

20 meter är inte många sekunder ens för en ettåring.
    Jag länkade till samma text.
Svar på tråden Döda barn