mamman64 skrev 2015-08-08 08:37:15 följande:
Vissa inlägg skrämmer mig o jag tycker så oerhört synd om barnen som drar en nitlott med sina föräldrar. Inget barn drunknar med en vuxen som håller uppsikt! Sen kan en båt kapsejsa men en drunkning vid en badstrand sker för att den vuxne varit oaktsam. Inget annat. Mina sympatier går till barnen o inte till er vuxna. Jag vill med denna tråd uppmärksamma det farliga i att lämna barnet utan uppsikt vid vatten. Det skrivs gång på gång i media om att hålla uppsikt hela tiden över barnet o att inte lämna det i bilen på sommaren men fattar folk? Nej de gör på sitt sätt!
Att man tar barnet till en strand som är så pass liten så är det självklart att man inte släpper blicken från barnet när dom är i vatten. Att säga att man inte kan hålla koll på barnet pga att man har fler barn, då tar man ju med sig en annan vuxen som hjälper till eller stannar man hemma och plaskar i poolen eller balja för man kan ha uppsikt bättre där. Ett barn ska inte behöva drunkna för att vuxna inte har koll. Och har man koll och barnet hamnar under vattnet med huvudet så drunknar dom inte heller.
Hända olyckor kan de, men man får se skillnad mellan olycka och drunkning på det viset.