• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • LFZ82
    Gert skrev 2015-08-10 20:39:06 följande:
    Vithetsnormen nämner ju vänsterpartisten också. Allt är vita heterosexuella mäns fel.
    Give ´em Hell!
    Jag vill inte stämpla "vit kränkt man" på dig, men det är svårt. I det här fallet är du det. Normer uppkommer under lång tid och kan naturligtvis inte skyllas på enskild individ, men om du aktivt motarbetar en förändring- ja, då är det ditt fel.
  • Ego Lovers
    Anonym (Påskharen) skrev 2015-08-10 20:43:48 följande:
    WHAAT?? Förvånad Finns inte Hello Kitty?! Vad i hela världen kan man lita på nu för tiden? Vart är samhället på väg? Gråter
    Och vem ska använda Hello Kitty plåstrens då? Varför gör man plåster som ingen kommer kunna använda? Eller spindelmannen. Slår han sig så jäkla ofta att det måste finnas plåster åt honom i varenda apotek, Ica, Konsum och Willys?
  • Ego Lovers
    LFZ82 skrev 2015-08-10 20:50:09 följande:
    Jag vill inte stämpla "vit kränkt man" på dig, men det är svårt. I det här fallet är du det. Normer uppkommer under lång tid och kan naturligtvis inte skyllas på enskild individ, men om du aktivt motarbetar en förändring- ja, då är det ditt fel.
    Hur är det i Afrika? Är alla plåster där väldigt mörkbruna?
  • Gert
    LFZ82 skrev 2015-08-10 20:50:09 följande:
    På vilket sätt menar du att jag aktivt motarbetar en förändring? Tvärtom vill jag ha förändring i samhället och det finns dom som motarbetar den förändringen, vad ska man kalla dom tycker du?
    Give ´em Hell!
  • LFZ82
    Gert skrev 2015-08-10 20:55:06 följande:
    På vilket sätt menar du att jag aktivt motarbetar en förändring? Tvärtom vill jag ha förändring i samhället och det finns dom som motarbetar den förändringen, vad ska man kalla dom tycker du?
    Give ´em Hell!
    När du skriver "allt är vita mäns fel" så låter det ju onekligen som om du gnäller för att du känner dig attackerad. Men om du menar det utan sarkasm så ber jag om ursäkt :)
  • LFZ82
    Anonym (D) skrev 2015-08-10 20:42:30 följande:

Allt har fått förlångt. Man vågar inte göra eller säga nånting längre. Lika bra att slopa "yttrandefriheten".

Yttrandefriheten gäller bara vissa, menar du? För man får tycka precis vad man vill, även att plåster är rasistiska. Annars kränker du DERAS yttrandefrihet.
  • Aniiee

Ja, plåster är väldigt rasistiska. Mot mig. De är alldeles för mörka för min bleka hy..... Och inte har jag några regnbågsfärgade heller, som kan representera mig. Hello Kitty är mitt käraste hatobjekt och bamse är ju för satan en BJÖRN!!!!! Björnar är inte människor.

Nästa gång ska jag tejpa sår med silvertejp, som någon har ritat enhörningar som kräks regnbågar på, så blir alla nöjda och glada.

Though we think we witness, we're part of the scene.
  • Anonym (Min hudfärg är rasistisk!)
    Aniiee skrev 2015-08-10 21:10:04 följande:

Ja, plåster är väldigt rasistiska. Mot mig. De är alldeles för mörka för min bleka hy..... Och inte har jag några regnbågsfärgade heller, som kan representera mig. Hello Kitty är mitt käraste hatobjekt och bamse är ju för satan en BJÖRN!!!!! Björnar är inte människor.

Nästa gång ska jag tejpa sår med silvertejp, som någon har ritat enhörningar som kräks regnbågar på, så blir alla nöjda och glada.

De är för mörka för mig också.
    Till och med de genomskinliga syns på mig.
    Undrar om vi är rasistiska pga vår hudfärg? Obestämd
  • Anonym (D)
    LFZ82 skrev 2015-08-10 21:05:51 följande:

Yttrandefriheten gäller bara vissa, menar du? För man får tycka precis vad man vill, även att plåster är rasistiska. Annars kränker du DERAS yttrandefrihet.

Va?? Jag var sarkastisk. Du missförstod mig helt, det va inte alls vad jag menade.

Man får tycka precis vad man vill men det börjar bli tröttsamt över att det alltid ska letas och hittas fel i allt.
  • lintu

Lyckliga äro de som inte har större huvudbry här i livet än att leta rasistiska tecken i GB-glassarna Nigger & 88:an, Idas sommarvisa och nu i plåstren.

Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!