FDFMGA skrev 2015-08-11 21:26:28 följande:
Nu är jag uppväxt i traditionen "hårda killar har inte plåster, de går inte sönder så lätt och gnäller heller inte över en skråma" och det är svårt att ändra sig trots att man inser hur präglad man är av det man en gång fick lära sig om hur man förväntades vara.
Men om jag rent hypotetiskt och metaforiskt skulle stånga pannan så blodig mot all inskränkthet man möter hos sig själv och andra att jag verkligen behövde ett plåster skulle jag föredra att det syntes så lite som möjligt.
Nu råkar jag ha rätt plåsterfärgad hud - men jag går inte i taket med risk för ännu fler plåster över att andra har samma syn på plåster som jag.
Tänk att sitta och läsa inläggen och ändå missa poängen fast det står skrivet i rubriken.
Ingen jävel i denna tråden har gått i taket för att man inte vill ha valmöjlighet. Kan du citera där någon säger att det är "fel med att ha valmöjlighet" med färg på plåster?
Jag har suttit och läste denna tråden och det som är märkligt är att de enda som har suttit och hävdat att folk är emot valmöjligheter, är dem som medvetet sitter och anklagar andra för att vara emot valmöjligheter, bara för att man tycker det är löjligt att dra in om rasism när det handlar om något som en jävla litet plåster.
Det folk går i taket är att man kallar det för rasism bara för att man inte råkar ha alla XX antal olika nyanser av plåster. Att man måste till varje pris skylla på rasism/diskriminering bara för att en minoritet råkar bli utelämnade. Möjligheten att "ingen tänkt på det" är inget som tydligen finns som alternativ och att det kan bara var av den enkla anledningen. Måste man se "rasism/diskriminering" i precis allting i dag?
För mig är att sitta och dra upp om plåster och dess färg och skyller på rasism lika löjligt som att gnälla och klaga på att det inte finns skyltar med kvinnliga figurer på vid övergångsställen, och sitta och dra det till sitt absurdum och hävda "könsdiskriminering".
Snart kan man väl fan inte andas i Sverige utan att det är diskriminerande/rasism på ett eller annat sätt...
Kan man inte lägga energi på något vettigare än att få precis allt i detta land att handla om rasism/diskriminering? Eller har dessa som letar efter rasism/diskriminering i minsta lilla sak för mycket fritid?