• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Anonym (Blondin med vacker solbränna)
    Nayaa skrev 2015-08-10 23:41:50 följande:

Nej du bor inte i Akalla och nej du har igen aning om hur plåster ser ut på apoteken där.

Diskussioner blir rätt meningslösa när man mest ljuger.

Din otäcking!
    Vad vet du om var folk bor?

Ditt lilla pk-monster, ta och kryp tillbaka under den sten du kom fram från.
    Seså, schas på dig!!!

(Tar på ett hudfärgat plåster och ser glad ut. HA!)
  • Anonym (Blondin med vacker solbränna)
    Anonym (löjligt så det är skrattretande) skrev 2015-08-11 05:16:38 följande:

Helt allvarligt så jäkla löjligt. Känns som vi svenskar snart ej får leva i sverige. Vi får inte vara stolta över vår flagga. Ej säga nåt om andra människor, ej äta viss sorts glass mm mm. Nä alla blir kränkta. Passar det inte så finns det andra länder. Nej är inte rasist men är trött på att ständigt bli kränkt o inte ha nån ytttrandefrihet o nästan få be om ursäkt för jag är född här i sverige.

Precis!
    Som dagen skämt fungerar det ju, men det var inte första april igår så de menar nog allvar... tro´t eller ej.

Jag struntar personligen i allt trams och tycker att hudfärgade plåster funkar hur bra som helst. Eller gröna. Eller prickiga. Eller... You name it.
    Det verkar bortglömt vilken folkgrupp som har sitt ursprung i det kalla nord, nu för tiden skriks det KRÄNKT snart för att mjölken är vit.

Skärp er alla pk-poliser!
  • Michael 310
    Nayaa skrev 2015-08-10 23:26:13 följande:

Påskharen: Det beror ju helt på hur intelligenta pedagoger dom har. Strumpbyxor finns i rätt många nyanser för övrigt.

Michael 310: Nej det är inte helt oviktigt vad ett plåster har för färg när plåstret är gjort för att efterlikna huden och därför smälta in.

Jo det är totalt oviktigt, har aldrigt bekymrat mig om att plåstret ska smålta in. Jag har det för att inte bloda ner omgivningen när jag gjort illa mig. Ska vi börja kräva färgade kmpresser på sjukhusen med för dom är ju kritvita?
  • driver28

skulle vara intressant att se afrikanska plåster.....Finns dem eller importerar de sina plåster, och vem tillverkar dem i så fall? och i vilken färg? tänker man alls på vilken färg plåster man har? är såret tillräckligt stort är ju alla plåster röda, eller hur? Huvudsaken måste väl ändå vara dess förmåga att stoppa blödning? Så otroligt töntigt att ens ta upp detta till debatt.

Ni som hänger här som är utlandsfödda och kanske lite mörkare i hyn, bryr ni er ens om en sådan här sak eller är det som med nationalsånger på skolavslutningar, svenska flaggor och pepparkaksgubbar preventiva åtgärder av näbbskovänstern som ingen någonsin efterfrågat och som åter igen spelar SD i händerna då invandrare får ta skulden för att ha efterfrågat detta nonsens?

Vänstern är väldigt fördömande, och utsätter invandrare för onådigt tryck som de inte är skyldiga till genom dessa kampanjer. att de inte fattar det vittnar bara om att vänsteraktivister lider av liten självkänsla och blandar ihop politikisk ideologi med religion och jagar ett utopiskt samhälle på samma sätt religiösa jagar nirvana, paradiset eller pånyttfödelse medan hela livet passerar dem förbi under tiden...

• Aikido

Skulle inte förvåna mig om analblekning anses vara rasistiskt snart.

• Anonym (Min hudfärg är rasistisk!)
    Nayaa skrev 2015-08-10 23:41:50 följande:

Nej du bor inte i Akalla och nej du har igen aning om hur plåster ser ut på apoteken där.

Diskussioner blir rätt meningslösa när man mest ljuger.

Postadressen är Barkarby, men jag har 5 minuter till T-banan i Akalla och cirka 15 minuter till pendeln i Barkarby, så jag säger Akalla men det är sak samma. Bor i Hägerstalund. Precis nedanför T-banan.
  • Anonym (Min hudfärg är rasistisk!)
    Anonym (löjligt så det är skrattretande) skrev 2015-08-11 05:16:38 följande:

Helt allvarligt så jäkla löjligt. Känns som vi svenskar snart ej får leva i sverige. Vi får inte vara stolta över vår flagga. Ej säga nåt om andra människor, ej äta viss sorts glass mm mm. Nä alla blir kränkta. Passar det inte så finns det andra länder. Nej är inte rasist men är trött på att ständigt bli kränkt o inte ha nån ytttrandefrihet o nästan få be om ursäkt för jag är född här i sverige.

• AnooYoo
    Anonym (D) skrev 2015-08-10 20:42:30 följande:

Allt har fått förlångt. Man vågar inte göra eller säga nånting längre. Lika bra att slopa "yttrandefriheten".

Precis. Folk blir upprörda för att någon påtalar att plåster bara finns i en ton som kallas hudfärgad (som om hud bara kan ha en färg).

Tur att yttrandefrihet finns kvar så att alla får möjligheten att fortsätta lära sig att andra har andra åsikter och utgångspunkter.
  • Nayaa

Min hudfärg är rasistisk: Men perfekt, då förväntar jag mig en bild på dina kolsvarta plåster på ditt lokala apotek innan dagen är slut då :)

Är det inte fantastiskt att det är dom som skriker högst om att människor är så lättkränkta som är dom absolut mest lättkränkta själva?

• Nayaa

Tänk att bli kränkt av att någon påtalar att plåster bör finnas i fler färger så dom matchar fler hudtoner. Fascinerande.

Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!