• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Anonym (Min hudfärg är rasistisk!)
    Nayaa skrev 2015-08-10 23:33:40 följande:

Min hudfärg är rasistisk: Ja att det finns förstår väl till och med en fyraåring,'men nu handlade det om att det inte finns att få tag på på Apoteket.

Och du får gärna känna dig kränkt. Jag förstår att det är jobbigt för såna som dig att förstå sig på vithetsnormen.

Bor i Akalla och på mitt närmsta apotek finns det kolsvarta plåster.
  • Nayaa

Nej du bor inte i Akalla och nej du har igen aning om hur plåster ser ut på apoteken där.

Diskussioner blir rätt meningslösa när man mest ljuger.

• Ego Lovers
    Aniiee skrev 2015-08-10 21:10:04 följande:

Ja, plåster är väldigt rasistiska. Mot mig. De är alldeles för mörka för min bleka hy..... Och inte har jag några regnbågsfärgade heller, som kan representera mig. Hello Kitty är mitt käraste hatobjekt och bamse är ju för satan en BJÖRN!!!!! Björnar är inte människor.

Nästa gång ska jag tejpa sår med silvertejp, som någon har ritat enhörningar som kräks regnbågar på, så blir alla nöjda och glada.

Though we think we witness, we're part of the scene.
    Använder inte björnar plåster WHAT!
  • Ego Lovers
    Anonym (Påskharen) skrev 2015-08-10 22:39:29 följande:
    Det finns redan, av flera fabrikat.

Men problem solsveda!
    Fortfarande undrar jag varför spindelmannen så lätt ska få tag i plaster.
  • Ego Lovers
    Nayaa skrev 2015-08-10 23:33:40 följande:

Min hudfärg är rasistisk: Ja att det finns förstår väl till och med en fyraåring,'men nu handlade det om att det inte finns att få tag på på Apoteket.

Och du får gärna känna dig kränkt. Jag förstår att det är jobbigt för såna som dig att förstå sig på vithetsnormen.

Man måste inte handla plåster på just Apoteket. De finns på Ica, Coop, Willys, Pressbyrån och tom bensinstationen. Så klanka inte enbart ner på apoteket.
  • Ego Lovers
    Anonym (NB) skrev 2015-08-10 23:23:22 följande:
    Ja det gör det väl... om apoteket... ett statligt bolag. Så blir det när våra kritvita rassar i regeringen ska styra och ställa över saker och ting.
    Nä Apoteket är inte statligt längre. Har du helt missat de senaste fem åren?
  • Anonym (herregud)
    Ego Lovers skrev 2015-08-11 00:39:45 följande:
    Nä Apoteket är inte statligt längre. Har du helt missat de senaste fem åren?
    Apoteket är ett statligt bolag. Avregleringen av apoteksmarknaden innebar att andra aktörer än Apoteket får bedriva apoteksverksamhet.

Varför har sverigedemokrater så svårt att förstå ens de enklaste fakta?

• Maria 434
    Anonym (herregud) skrev 2015-08-11 00:48:06 följande:

Apoteket är ett statligt bolag. Avregleringen av apoteksmarknaden innebar att andra aktörer än Apoteket får bedriva apoteksverksamhet.

Varför har sverigedemokrater så svårt att förstå ens de enklaste fakta?

Appropå förstå enkla fakta, det var en omreglering och inte avreglering
  • Anonym (herregud)
    Maria 434 skrev 2015-08-11 01:42:03 följande:
    Appropå förstå enkla fakta, det var en omreglering och inte avreglering
    Ja i regeringens proposition kallades det omreglering, i princip kallar alla andra det avreglering.

Betydelseskillnaden är väl egentligen försumbar - men i och med att apoteksmonopolet avskaffades och privata aktörer fick möjlighet att bedriva apoteksverksamhet så är det mer korrekt att använda benämningen avreglering.

Det är säkert därför alla aktörer på den marknaden använder uttrycket avreglering.

Apropå omreglering så ser jag att du har omreglerat stavningen av apropå.  Den omregleringen är du inte ensam om men den har inget stöd i språkreglerna - alla försök att stava apropå med två p brukar våra skollärare sätta p för.
  • Anonym (löjligt så det är skrattretande)

Helt allvarligt så jäkla löjligt. Känns som vi svenskar snart ej får leva i sverige. Vi får inte vara stolta över vår flagga. Ej säga nåt om andra människor, ej äta viss sorts glass mm mm. Nä alla blir kränkta. Passar det inte så finns det andra länder. Nej är inte rasist men är trött på att ständigt bli kränkt o inte ha nån ytttrandefrihet o nästan få be om ursäkt för jag är född här i sverige.

Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!