BIM September
Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)
Äl: 23 aug
Bim: 6 sept
Försök: 4, första barnet
Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)
Äl: 23 aug
Bim: 6 sept
Försök: 4, första barnet
Grattis till alla plus :)
Hoppas det bara blir fler och fler.
Igår började jag känna massa symtom från att inte ha känt något alls. Alla dessvärre klassiska menssymtom för mig så vill inte hoppas för mycket än men det var precis samma när jag blev gravid med dottern.
Ömma bröst, uppsvälld mage, lite molvärk från och till, lukt och smakkänslighet och alla dessa jävla FINNAR!!!
Det är väl bara att vänta och se. Har inte mensen kommit på tisdag så blir det test :)
Igår kom mensen :( är så ledsen inombords. Hoppades verkligen på att få ett plus nu.
Med mina 3 andra så gick de på första försöket.
Men nu är ja över 30 plus att ja har ny man. Vet att vi kan bli gravida eftersom ja blev de ca 1 mån efter vi träffades. Men nu verkar de va svårt.
Om de stämmer hat ja min nästa ÄL den 17/9.
Ska fortsätta hålla tummarna till er som ej än plussat och stort grattis än en gång till er som har :)
Åh vad långsamt dagarna går! Med mina 2 första barn har jag blivit gravid meddetsamma på först försöket så jag skulle bli så himla besviken om jag inte blev det nu. Jag vet att man inte kan hoppas på det men någonstans i huvudet går det inte att få ur.
Samtidigt som jag längtar så vansinnigt efter en liten 3e så är jag alldeles livrädd. Lillebror kom 2013. Ingenting gick som det skulle. Svår foglossning så att jag gick på kryckor eller var sängliggande de sista 3 månaderna. Han var svårt tillväxthämmad i magen och tillslut upptäcktes det att jag hade en skenande havandeskapsförgiftning och han fick plockas ut akut. En liten plutt på 2 kg och jag hamnade på intensiven då min havandeskapsförgiftning blev värre efter att han kommit ut. Livrädd för att det ska hända igen.
Tjejer! Ni hade rätt. Stegringen visade sig nu. Äntligen kan jag pusta ut:) Stort grattis till alla som plussat. Ni som kämpar på håller jag både tummar och tår för:)
Jag plussade imorse! Det är svagt men det är där och det är rosa! Tom. min man kunde se det.
ÄL+9 idag. Hade lika svagt plus med båda mina tidigare barn. Jag ska dock gå till apoteket idag och köpa ett dyrare test, mest för min mans skull men även för min egen. Kul att se.

Åh vad kul för er som plussat ( lite lagom avis) .
Känner igen känslan av att vara rädd att något ska gå fel. Jag har två friska barn, ska man ha sådan tur igen?!
Jag har verkligen inte räknat med att bli gravid direkt, har tagit 3-4 månader med mina andra barn. Det som är så frustrerande är dessa tecken, då tydligast fogarna. Är jag inte gravid så undrar jag vad som är fel på mig, haha.
Läste att vanligt glidmedel kan försvåra en befruktning. Kör ni med vanligt? Vi har haft det våra andra två graviditeter.
Grattis till ytterligare plus!
Avundsjuk är jag, haha men ändå!
Två dagar till BIM, negativa gravtest så ställer in mig på att det inte blev ngt.
Mina symptom är:
- Finnar, små jävlar lite här och var i ansiktet, brukar jag inte få men kan ju bero på annat med.
- Flytningar som känns som att mensen kommer, hade jag med båda barnen. Brukar vara torr innan mens.
- Ömma bröst, dock inte lika illa som förra månaden.
- Trött, varm, deppig och reagerar på starka dofter, kan ju vara PMS
Nu väntar jag nog till lördag morgon innan fler test. Har ett digitalt hemma. Jag förstår att det inte är kört för att man får minus innan BIM, men det käns ändå så.
Har anat skuggor på två av dem, dock ej möjligt att fota och kan typ vara ren inbillning också. Så tar inte det alls som ett tecken.
Det roliga var att bi hade tänkt vänta med att sluta med p medel till nov för att det skulle passa mitt jobb mkt bättre, trodde att det skulle vara som när jag var 20 och det räckte med en månad så var man på smällen, nu kanske det blir så att det passar med jobbet trots tjyvstart ^^
Grattis till ytterligare plus!
Avundsjuk är jag, haha men ändå!
Två dagar till BIM, negativa gravtest så ställer in mig på att det inte blev ngt.
Mina symptom är:
- Finnar, små jävlar lite här och var i ansiktet, brukar jag inte få men kan ju bero på annat med.
- Flytningar som känns som att mensen kommer, hade jag med båda barnen. Brukar vara torr innan mens.
- Ömma bröst, dock inte lika illa som förra månaden.
- Trött, varm, deppig och reagerar på starka dofter, kan ju vara PMS
Nu väntar jag nog till lördag morgon innan fler test. Har ett digitalt hemma. Jag förstår att det inte är kört för att man får minus innan BIM, men det käns ändå så.
Har anat skuggor på två av dem, dock ej möjligt att fota och kan typ vara ren inbillning också. Så tar inte det alls som ett tecken.
Det roliga var att bi hade tänkt vänta med att sluta med p medel till nov för att det skulle passa mitt jobb mkt bättre, trodde att det skulle vara som när jag var 20 och det räckte med en månad så var man på smällen, nu kanske det blir så att det passar med jobbet trots tjyvstart ^^
Var visst lite svårt att se...
Nu behöver jag er hjälp tjejer! Är uppe och hela familjen sover. Testade mig och fick ett svagt plus på vanliga cb men negativt på cb digital. Vad betyder detta??