• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • babytjejen

Förförra gången tyckte jag att kroppen hade massa symptom men inget plus...Förra gången var min hjärna säker på att vi lyckats så nu vet jag att jag inte ska lyssna på mig själv över huvud taget utan bara vänta på bim o hoppas på det bästa...först ska dock äl vara o den är om lite över en vecka..snälla låt tiden gå fort nu!

• Paxen

Jag vill med! :)

Bim 15/9!

Första barnet. 29 år.

Vi är öppna för att välkomna ett barn, men för att det ej ska kännas sönderplanerat/pliktskyldigt på schema så håller jag mina ev ägglossningar och kontroller lite för mig själv. Ingen av oss har stort sexbehov. 1 gg i veckan i snitt och vi är helt överens med det. Alltid varit! (Skönt!)

Så jag kan snöa in på ägglossningar i fred jag... Sedan ett par månader tillbaka har jag faktiskt trott mig vara gravid. Utan att "letat" sönder mig efter sympt. Mensen började uppföra sig underligt o kroppen förändrades. Inga pos hcg, ett par spök men sen blankt igen. ÄL-testen uppför sig också helt galet. Men just idag utgår jag från att det kanske tog sig i förrgår.

HUR SKA JAG NU HÅLLA MIG MINST EN V FÖR ATT TESTA?! :D Nu när det är "mer" planerat.... ;P

• mariafii
    Paxen skrev 2015-09-03 21:06:26 följande:

Jag vill med! :)

Bim 15/9!

Första barnet. 29 år.

Vi är öppna för att välkomna ett barn, men för att det ej ska kännas sönderplanerat/pliktskyldigt på schema så håller jag mina ev ägglossningar och kontroller lite för mig själv. Ingen av oss har stort sexbehov. 1 gg i veckan i snitt och vi är helt överens med det. Alltid varit! (Skönt!)

Så jag kan snöa in på ägglossningar i fred jag... Sedan ett par månader tillbaka har jag faktiskt trott mig vara gravid. Utan att "letat" sönder mig efter sympt. Mensen började uppföra sig underligt o kroppen förändrades. Inga pos hcg, ett par spök men sen blankt igen. ÄL-testen uppför sig också helt galet. Men just idag utgår jag från att det kanske tog sig i förrgår.

HUR SKA JAG NU HÅLLA MIG MINST EN V FÖR ATT TESTA?! :D Nu när det är "mer" planerat.... ;P

Jag håller också testandet lite för mig själv för han blir lite stressad när jag säger att nu måste vi ????. Lycka till. Vad får dig att tro att denna gång tog sig?
    Har en dotter född december 2013
  • valkyrian
    Lunda skrev 2015-09-03 20:36:49 följande:

Idag har jag känt mig gravid och varit jättenära att testa men vågar inte. Är rädd att få negativt. Att det är för tidigt.

Men har haft värk i magen och ryggen hela dagen. Känt mig uppsvälld och är klumpig som aldrig förr. Brösten ömmar mer och mer för varje timma. Finnarna ploppar upp överallt. Rikliga flytningar så det känns som mensen kommer. Min mage börjar bli trög (vilket inte är vanligt för mig). Och mitt vanligtvis överdrivna kaffesug blir mindre och mindre.

Allt detta påminner mig om hur det var i början på förra graviditeten. Nu fattas bara pluset :) På mån/tis hoppas vi att det kommer :)

Oj vad lika symptom vi har... Jag har också fått massa små finnar. 
  • Paxen
    mariafii skrev 2015-09-03 21:18:30 följande:

Jag håller också testandet lite för mig själv för han blir lite stressad när jag säger att nu måste vi ????. Lycka till. Vad får dig att tro att denna gång tog sig?

Ahaaaa då är jag inte ensam! ^^ Jag blir också stressad egentligen. Men tanken att det är lite "hemligt" gör mig däremot lite mer sugen på nåt vis. :P Men med våran relativt låga sexdrift så är det inte alltid det tajmar ÄL.

Denna ÄL hade jag mer koll på (med tester) så jag HOPPAS det räckte med sexet som blev. tidigare 3 månader har jag inte haft lika stor koll plus att mensen i juli kom 5 dagar sent (med enorma smärtor) och augusti en v för tidigt. Högst ovanligt o förvirrande.

Har ingen aning om det tagit.... Så tidigt än! O brösten har varit ådriga o konstiga i 3 mån så det är inte nåt å lita på. Hehe!

Hur har det varit för dig Mariafii?
  • E som i Elin

Jag tycker vi verkar gravida hela bunten, nu ska bra våra grav.test förstå det också :p

• valkyrian
    E som i Elin skrev 2015-09-03 21:37:51 följande:

Jag tycker vi verkar gravida hela bunten, nu ska bra våra grav.test förstå det också :p

Hahahaha
  • Sundaymorning

Jag vill också vara med Första försöket och ägglossning 29/8 och bim 12/9.

Har en dotter sen innan och hoppas att det tar på en gång

• mariafii
    Paxen skrev 2015-09-03 21:35:33 följande:

Ahaaaa då är jag inte ensam! ^^ Jag blir också stressad egentligen. Men tanken att det är lite "hemligt" gör mig däremot lite mer sugen på nåt vis. :P Men med våran relativt låga sexdrift så är det inte alltid det tajmar ÄL.

Denna ÄL hade jag mer koll på (med tester) så jag HOPPAS det räckte med sexet som blev. tidigare 3 månader har jag inte haft lika stor koll plus att mensen i juli kom 5 dagar sent (med enorma smärtor) och augusti en v för tidigt. Högst ovanligt o förvirrande.

Har ingen aning om det tagit.... Så tidigt än! O brösten har varit ådriga o konstiga i 3 mån så det är inte nåt å lita på. Hehe!

Hur har det varit för dig Mariafii?

Vi är nu på första försöket med barn nr 2. Vi har inte heller massor med sex men försöker få in var tredje dag iaf. Tog oss 10 gånger sist och vi prickade då in ÄL flera gånger. Lite rädd att denna gång kommer ta lika lång tid. Min cykel är oregelbunden men fick utslag på ÄL-Stickan 28/8 men känndes som den var en vecka tidigare så jag är också förvirrad. Har alla symtom utom större bröst :p men hade jag inte under förra heller. Vi håller tummarna på denna gång
    Har en dotter född december 2013
  • Humlan26

Osäker på om jag haft äl, som i sådana fall var o slutet på förra veckan. Räknar med bim nästa söndag.

Svar på tråden BIM September