• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Paxen
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-03 22:13:28 följande:

Jag har bim 15/9 en lång väntan nu då..

Hej kissekatten! jag begriper inte hur jag ska vänta... Nu är jag ju helt försjunken i att jag kanske blivit på smällen! :P Tur man har sysselsättning på dagarna.
  • LindaPernilla

Bim idag och känns som att mensen är på G. Blöh. Men vi får se. Dyker den inte upp under dagen så testar jag imorgonbitti.

• Miniflicka93

Äl +5 nu och tiden går så sakta! Är la för tidigt för att känna symtom o ägget har la antagligen knappt hunnit fästa sig. När började ni känna symtom? Hur långt efter Äl? Blir lite nojig då jag känner nada just nu.

• valkyrian
    Miniflicka93 skrev 2015-09-04 11:04:39 följande:

Äl +5 nu och tiden går så sakta! Är la för tidigt för att känna symtom o ägget har la antagligen knappt hunnit fästa sig. När började ni känna symtom? Hur långt efter Äl? Blir lite nojig då jag känner nada just nu.

Både och. Man kan känna symptom, ibland gör man det inte. Går knappt att separera vad som är vanliga mellan äl och mens symptom och vad som är gravidsymptom liksom. Denna månad började min kropp inte spöka förän ganska nyligen (är på BIM -1) förra månaden hade jag ont i brösten från ÄL till mens. Så kroppen kan ju agera olika från månad till månad fast man kanske inte alls är gravid. Helt enkelt så är symptom väldigt tillintetsägande men sjukt roliga att analysera.
  • mariafii
    Miniflicka93 skrev 2015-09-04 11:04:39 följande:

När jag förra gången blev gravid så fäste ägget ÄL +7 och började känna mig sjuk redan någon dag efter. Fick pluss fyra dagar efter det fäste alltså ÄL+11

Nu är kroppen helt överdriven bara för att jag så gärna vill igen. Kanske lugnar ner sig nästa månad
    Har en dotter född december 2013
  • mariafii
    E som i Elin skrev 2015-09-04 11:28:24 följande:

Hur vet du när Ägget fäster Mariafii?

Då visste jag inte helt. Men en vecka efter ÄL när jag skulle lägga mig började de dra och sticka massor i magen som kramp men gick över efter några minuter. Två dagar senare började jag svättas och frysa som om jag höll på att bli sjuk, de molade också. Testade från den dagen alltså dag två efter jag kände det där. Fyra dagar efter det kändes fick jag svag skugga som gjorde att jag misstänkte och dag fem var det helt klart. Hos bm när hon räknade ut sa hon att jag blivit gravid då. Men är ju aldrig helt 100% att det stämmer exakt. Men jag tror på det iaf. Men bara för att de hände en gång behöver ju inte nästa vara lika
    Har en dotter född december 2013
  • E som i Elin

Haha Valkyrian. Låter helt sjukt. Strongt att du lyckades hålla dig från att testa idag! Jag tror nog att jag kommer att testa med cb i morgonbitti ( morgonurin) min foglossning fortsätter. Har verkligen jätteont på kvällarna. Bim -2 i morgon.

Hoppas din mens inte dyker upp i morgon!

Svar på tråden BIM September