• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • valkyrian
    livias skrev 2015-09-03 15:19:15 följande:

Varför är det så lika med pms och graviditets symptom. Man kan ju inte låta bli att analysera sönder allt! Tog faktiskt ett test imorse och visade en svag svag skugga/sträck. Inget som jag litar på då det var med testlagrets sticka dessutom. Nu väntar jag in mensen och hoppas på att den inte dyker upp! Någon mer som testat idag, eller ska innan bmi?:)

Spännande! Jag har också tjuvtestat, har anat skuggor men ja. De går att ana inte mer och skulle inte fastna på bild hur bra kameran än var så utgår ifrån hjärnspöken. Och ja jag sitter här med bröst som ömmar till tusen och tycker att det är jävligt synd om mig som måste ha så ont trots att jag troligen inte är gravid. Har beställt test från testlagret, kommer de idag kanske jag testar imorgon vill ju veta innan tjejmilen eller så testar jag på lördag morgon (bim)
  • E som i Elin

Känner jag mig rätt kommer jag säkert testa igen ( men aldrig mer med rfsu) bim mån, men på söndag blir det cb om ingen mens dykt upp.

• mariafii

Haha jag är väl värst som testar redan och har bim helgen efter (tror jag). Men är bara för jag är så osäker på när ÄL verkligen var. Hoppas ni som skymtar skugga får bättre utslag sen. När jag var gravid så fick jag utslag 5 dagar efter ägget fäste men skugga dagen innan. Idag tror jag det är ÄL + 5 så om de blir någe kanske snart fäster och man kan få riktiga symtom ????

Har en dotter född december 2013
  • livias

Haha skönt att man inte är själv i allt det här:) mina bröst vårtor gör så fruktansvärt ont. Brukar vara brösten som är ömma annars men inte denna gång. Sen har jag också fått massa små finnar:/ Ah ja, blir nog ett test på lördag... Bim på söndag:) Lycka till tjejer, får vi hålla tummarna!

• skatergirl81
    sedret skrev 2015-09-03 06:31:27 följande:

Tjejer! Ni hade rätt. Stegringen visade sig nu. Äntligen kan jag pusta ut:) Stort grattis till alla som plussat. Ni som kämpar på håller jag både tummar och tår för:)

Grattis till dig så kul!!! Var ju lite svårt att se på det andra testet men solklart nu! Hoppas det är min tur att plussa på lördag!
  • E som i Elin

Det är just därför det könns så deppigt med neg test, med tanke på hur gravid jag känner mig. Och att det kan ha varit som mest 14 och som minst 11 dagar sedan jag u så fall blev med barn. Då borde ett test visa plus tycker jag. Men å andra sidan har jag hört så mycket neg om rfsu testa tidigt. Visar cb neg på söndag så kommer jag att lita på det.

• valkyrian

Blir inget test för mig imorgon i alla fall, mina test som jag beställt kommer nog tidigast imorgon em ^^ kanske bra då. Har ett digitalt men det vill jag inte köra än ^^

• Spring16

Jag känner mig så sjukt förvirrad just nu. Har sedan i söndags mått illa till och från under dagarna och även lite snurrig till och från. I söndags gjorde jag ingen stor grej av det eftersom jag var på möhippan dagen innan men det har fortsatt. Konstiga drag i magen och speciellt ner mot vänstra äggledarn och jag kände tydligt av att det var därifrån äl var denna månaden. Har bim på tis men håller på att analysera sönder varje känsla samtidigt som jag försöker intala mig att jag inte är gravid då jag vet att jag kommer bli så otroligt ledsen på tisdag annars. 

Vågar inte köpa ett testa tidigt då jag troligen kommer bli jätte besviken då med, men å andra sidan så vet man och kan sluta fundera på alla "symtomet" som jag påstår mig känna

• valkyrian

Jag får mer och mer symptom, mår illa nu, typ no vet där saliv produceras i munnen därifrån har jag spelkänsla och det produceras massa saliv. Sen sa min man att mina bröst blivit större, tycker det med därför gick jag topless för att se om han skulle säga ngt och det gjorde han. Dessutom tycker jag att blodådrorna på brösten syns tydligare. Ömma bröst till och från och lite plötsliga ilningar i livmodern/äggstockarna. Men testen är negativa, så det känns ändå inte så troligt. Blir lätt andfådd också. Men ja är lite förkyld så lite saker hänger säkert ihop med det. Olidligt. Och detta ska man kanske gå igenom i flera månader

• Lunda

Idag har jag känt mig gravid och varit jättenära att testa men vågar inte. Är rädd att få negativt. Att det är för tidigt.

Men har haft värk i magen och ryggen hela dagen. Känt mig uppsvälld och är klumpig som aldrig förr. Brösten ömmar mer och mer för varje timma. Finnarna ploppar upp överallt. Rikliga flytningar så det känns som mensen kommer. Min mage börjar bli trög (vilket inte är vanligt för mig). Och mitt vanligtvis överdrivna kaffesug blir mindre och mindre.

Allt detta påminner mig om hur det var i början på förra graviditeten. Nu fattas bara pluset :) På mån/tis hoppas vi att det kommer :)

Svar på tråden BIM September