• Roseno

"Tror inte på SD-siffra"?

I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.
    Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess?
  • Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?
  • Fru Blacker

Det är väl inte så mycket att tro eller inte tro utan att mätningar genomförda tre år innan val ska man kanske inte ta för dagens sanning.

frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • Testalite

Skrämmande att folk fördummas så fort i detta land.

Men det kanske vi kan skylla på flyktingar med.
    Dom kommer hit och snor förnuftet av vanliga Svenskar.

• Roseno
    Nerfherder skrev 2015-08-20 13:48:06 följande:
    har gjort 10 användare på yougov ganska snabbt,

yougov.se/anmal-dig/

Det är så SD har ökat...
    Du och dina likar har alltså regat er där och röstat upp SD?

Men fg i Sentio på 23% som prickade in valet 2014 rätt?
  • Paulina P P

Jag tror på den. Jag skulle aldrig rösta på dem, men jag hör många i omgivningen som börjar tröttna på de partier de brukar rösta på.

• Moderno
    Nerfherder skrev 2015-08-20 13:48:06 följande:
    har gjort 10 användare på yougov ganska snabbt,

yougov.se/anmal-dig/

Det är så SD har ökat...
    Jag undrar också varför du har röstat upp SD (har inte tolkat dina inlägg som att du sympatiserar med SD). Är det för att skapa en falsk trygghet för SD inför valet om tre år? Kan det inte vara kontraproduktivt?
  • Nerfherder
    Roseno skrev 2015-08-20 13:54:01 följande:

Du och dina likar har alltså regat er där och röstat upp SD?

Men fg i Sentio på 23% som prickade in valet 2014 rätt?

Jag röstade på Fi, de behöver lite sympatiröster
  • pellepelle

Jag tror mycket väl att SD har ökat ytterligare. Skrämselpropagandan som sprids i nätets bakvatten och den rigorösa rapporteringen om de senaste vansinnesdåden har nog gjort att folk lägger det rationella tänkandet bakom sig och går på magkänsla.
    Men jag tror också att urvalet är lite tveksamt. Det är lätt att skapa flera användarkonton och det är ju ingen vågad gissning att det är många Svergigedemokratiska väljare som är vana att gömma sig bakom en anonym skärm då de "debatterar" tagit detta tillfälle i akt för att skapa en falsk trend som hjälper till att normalisera SD:s rasistiska politik. Fler än de KD-pensionärer som gjort det i alla fall. ;)

Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?