-
I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess? -
Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?
-
Bra, kan inte du maila regeringen och berätta det.Roseno skrev 2015-08-21 16:31:22 följande:Det som kommer måste betalas, sedan ska politiken dra i bromsen så utgifterna går ner. -
Men partierna bryr sig om betyg på vad de görEnAnonumius skrev 2015-08-21 16:23:42 följande:Jag bryr mig aldrig om olika undersökningar när det kommer till frågan "Vilka partier röstar du på", av olika "mätnings instanser" som typ SIFO/YG, SCB/etc.. Det är aldrig tillförlitligt där.
Det finn bara EN gång det blir tillförlitligt mätning till 100%, det är när folket går till valurnan och lägger sin röst.
-
Det framgår av länken från TV i den andra tråden du svarar iNerfherder skrev 2015-08-21 16:32:38 följande:Bra, kan inte du maila regeringen och berätta det. -
Det kallas verklighetsflykt dessa fanatiker spammar på och ordbajsar emot verkligheten, ungefär som MP skadat oss sedan 2005.oOOo oOOo skrev 2015-08-21 16:30:05 följande:Så sant. Ganska märklligt fenomen med vissa användare här som verkar känna ett tryckande behov att att dementera undersökningar som dyker upp titt som tätt
Sorgligt för dem på något sätt att inte ha något annat att fylla sin tillvaro med. -
Åh wow! MP har skadat oss sen 2005! Det lilla fjuttpartiet som är mycket mindre än SD, hur kan det göra skada?Roseno skrev 2015-08-21 16:37:10 följande:Det kallas verklighetsflykt dessa fanatiker spammar på och ordbajsar emot verkligheten, ungefär som MP skadat oss sedan 2005.
-
Tja, kanske det, kanske inte. De kan ju ha rätt, att undersökningen inte speglar verkligheten. Hur som helst framstår det som ett ganska sorgligt beteende att de hela tiden känner sig behöva dementera dessa undersökningar. Ända sedan SD var under 4% har det hållit på, nästan varenda gång har dessa konsirationeteoretiker varit där och hävdat att det är för höga siffor. Varför kan man undra? Beteendet framstår ju som helt fanatiskt. Hur kan dessa undersökningar vara så viktiga för dessa personer?Roseno skrev 2015-08-21 16:37:10 följande:Det kallas verklighetsflykt -
Jag undrar hur ni SD:are kan dra så stora växlar på en högst tvivelaktig opinionsundersökning tre år före nästa val?oOOo oOOo skrev 2015-08-21 16:47:03 följande:Tja, kanske det, kanske inte. De kan ju ha rätt, att undersökningen inte speglar verkligheten. Hur som helst framstår det som ett ganska sorgligt beteende att de hela tiden känner sig behöva dementera dessa undersökningar. Ända sedan SD var under 4% har det hållit på, nästan varenda gång har dessa konsirationeteoretiker varit där och hävdat att det är för höga siffor. Varför kan man undra? Beteendet framstår ju som helt fanatiskt. Hur kan dessa undersökningar vara så viktiga för dessa personer?
Jag fattar verkligen inte! -
Tja du inte vet jag. Fråga någon som drar stora växlar på det och som dessutom är SDare.Nerfherder skrev 2015-08-21 16:53:36 följande:Jag undrar hur ni SD:are kan dra så stora växlar på en högst tvivelaktig opinionsundersökning tre år före nästa val?
Jag fattar verkligen inte!
Eller varför inte fråga dem som beställt undersökningen?
Eller varför inte bara låta bli att bry dig så mycket? -
Varför ska jag sluta bry mig?oOOo oOOo skrev 2015-08-21 16:57:41 följande:Tja du inte vet jag. Fråga någon som drar stora växlar på det och som dessutom är SDare.
Eller varför inte fråga dem som beställt undersökningen?
Eller varför inte bara låta bli att bry dig så mycket?
-
Nerfherder skrev 2015-08-21 16:44:46 följande:Åh wow! MP har skadat oss sen 2005! Det lilla fjuttpartiet som är mycket mindre än SD, hur kan det göra skada?Hur länge har du följt med i nyhetsflödet om politik?
Tycker jag har beskrivit historiken redan, som ingen bestrider.