• Roseno

"Tror inte på SD-siffra"?

I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.
    Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess?
  • Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?
  • Lord Hans
    Oerjan Lax skrev 2015-08-21 17:31:14 följande:
    Bubblan kommer aldrig spricka så länge som sjuklövern begraver huvudet ordentligt i sanden.
    Sant. SD kan nog antagligen landa en bra bit över 30 procent i nästa val ifall de övriga partierna fortsätter att ignorera de sakfrågor som SD driver.
  • Gert
    Petteri J skrev 2015-08-21 19:47:02 följande:

Skulle bli YTTERST förvånad om SD ens når riksdagsspärren 2018.

www.svenskaresebloggen.se

Ojdå. Då väntar nog en chock för dig vid nästa val.
    Give ´em Hell!
  • Oerjan Lax
    Petteri J skrev 2015-08-21 19:47:02 följande:

Skulle bli YTTERST förvånad om SD ens når riksdagsspärren 2018.

Klart att de kommer fortsätta gå upp! De kommer fortsätta stiga tills de andra partierna blir TVUNGNA att ha med dem i bestämmande. De kommer fortsätta stiga eftersom inget annat riksdagsparti ens snuddar vid frågan om invandring/asyl. På tre år inkl i år förväntas vi bli +300 000 st till och det är inte ens inräknat arbetskraftsinvandrare eller EU-migranter.

(och sluta göra reklam för din blogg!)
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-08-21 19:51:38 följande:

Ojdå. Då väntar nog en chock för dig vid nästa val.

nog, är du inte lika säker längre?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-21 20:02:42 följande:
    nog, är du inte lika säker längre?
    Jag kan inte var säker på att hen får en chock. Hen kanske får något mycket allvarligare än så.
    Give ´em Hell!
  • tobbe01
    Roseno skrev 2015-08-20 13:38:15 följande:
    I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.
    Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess?
    Och? Varför spekulera? Det är långt till nästa val och det kan hända att L(R)ööööfven tar upp frågor som angår folk på allvar rätt vad det är! Man ska inte underskatta fd svetsare.
  • FrauCasio

Jag tror på siffran.

Det har framkommit saker efter valet som folk inte tänkt på.

• tobbe01
    FrauCasio skrev 2015-08-21 22:40:59 följande:

Jag tror på siffran.

Det har framkommit saker efter valet som folk inte tänkt på.

...som vad? Vad har varit fördolt i fjärran tänker du?
  • Oerjan Lax
    tobbe01 skrev 2015-08-21 22:59:04 följande:

...som vad? Vad har varit fördolt i fjärran tänker du?

En sak är ju att det är pinsamt tydligt att Mig.verket har NOLL KOLL över var folk befinner sig efter att de fått utvisningsbesked.
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?