• Roseno

"Tror inte på SD-siffra"?

I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.
    Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess?
  • Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?
  • Roseno
    FDFMGA skrev 2015-08-21 15:52:29 följande:
    Ja förmodligen. Tydligen går det att anmäla ett obegränsat antal konton hos YouGov, det lär ju vara detsamma med Sentio med flera.

Det positiva är ju att en del sverigedemokrater nu har fått en för dem meningsfull sysselsättningSolig
    Ni är alltså i avsaknad av den förmågan till 75/87%? Skål

Hur känns det att bara förlora så S och M börjar med reträtt?
  • Roseno
    elyse skrev 2015-08-21 16:02:12 följande:

Folk har säkert svarat så, nu i samband med IKEA-morden. Om nån månad och man sansat sig då ligger inte SD så högt längre.

Sentio på 23% var före Ikea och det finns en klar trendlinje, så S och M visade i TV igår att de börjat sansa sig, om det sker kan SD gå ner.
  • Nerfherder
    Roseno skrev 2015-08-21 16:05:48 följande:

Hur känns det att behöva hitta på saker som inte är sanna?
  • oOOo  oOOo
    Nerfherder skrev 2015-08-21 16:11:18 följande:
    Det är väl bara för dig att ta av foliehatten, lägga konspirationsteorierna på hyllan, ta ett par djupa andetag och känna efter
  • Roseno
    Nerfherder skrev 2015-08-21 16:11:18 följande:
    Du menar att de ljuger om siffrorna i massmedia, eller följer du inte med alls?

Vi förstår att ni är i chocktillstånd nu med trauma, men tänk tillbaks 2005 och bakåt, hur var det då?
  • Nerfherder
    oOOo oOOo skrev 2015-08-21 16:14:56 följande:
    Det är väl bara för dig att ta av foliehatten, lägga konspirationsteorierna på hyllan, ta ett par djupa andetag och känna efter
    Kan du utveckla det där? Regeringen höjer bidragen för asylmottagande, hur är det att retirera?
  • FDFMGA
    Roseno skrev 2015-08-21 16:05:48 följande:

Jag noterade just att en annan SD-aktivist skrev att nu måste Löfven genomföra en statskupp.

Som sagt, jag tror att det är positivt att sverigedemokrater sysselsätter sig med att skapa olika konton på YouGov, med flera så kallade opinionsinstitut med självrekryterade paneler. Det måste ju vara betydligt roligare med detta än omröstningstrådarna här på FL där SD ofta får över 50 procent.

Men jag tror inte att man ska fästa annat avseende vid tyckarpanelerna än att de erbjuder terapi till sverigedemokrater. Jag kan till och med tänka mig att hoten mot offentliga personer som kritiserar SD kan minska om vissa sverigedemokrater får möjlighet att trycka bort vanmakten och få en känsla av betydelsefullhet i stället.

M och S - syftar du på initiativet till en överenskommelse om invandringingspolitiken? Jag är lite ambivalent, å ena sidan tycker jag att det vore bra om de anständiga partierna utformade alldeles egna invandringspolitiska program å andra sidan handlar ju politik om samarbete.

Ja, förmodligen vore det bra om M och S utformade en invandringspolitisk överenskommelse tillsammans, som det är nu fäster partierna alldeles för stor vikt vid att förhålla sig till SD:s rasism.

Min uppfattning är att de inte ska snegla på rasisterna utan arbeta för en så effektiv integrationspolitik som möjligt och då förstås mot bakgrund att det finns vissa grundläggande svenska värderingar som alla invandrare måste respektera.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • EnAnonumius

Jag bryr mig aldrig om olika undersökningar när det kommer till frågan "Vilka partier röstar du på", av olika "mätnings instanser" som typ SIFO/YG, SCB/etc.. Det är aldrig tillförlitligt där.

Det finn bara EN gång det blir tillförlitligt mätning till 100%, det är när folket går till valurnan och lägger sin röst.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • oOOo  oOOo
    EnAnonumius skrev 2015-08-21 16:23:42 följande:
    Jag bryr mig aldrig om olika undersökningar när det kommer till frågan "Vilka partier röstar du på", 
    Så sant. Ganska märklligt fenomen med vissa användare här som verkar känna ett tryckande behov att att dementera undersökningar som dyker upp titt som tätt Sorgligt för dem på något sätt att inte ha något annat att fylla sin tillvaro med.
  • Roseno
    Nerfherder skrev 2015-08-21 16:20:41 följande:
    Kan du utveckla det där? Regeringen höjer bidragen för asylmottagande, hur är det att retirera?
    Det som kommer måste betalas, sedan ska politiken dra i bromsen så utgifterna går ner.
Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?