Roseno skrev 2015-08-21 16:05:48 följande:
Ni är alltså i avsaknad av den förmågan till 75/87%?
Hur känns det att bara förlora så S och M börjar med reträtt?
Jag noterade just att en annan SD-aktivist skrev att nu måste Löfven genomföra en statskupp.
Som sagt, jag tror att det är positivt att sverigedemokrater sysselsätter sig med att skapa olika konton på YouGov, med flera så kallade opinionsinstitut med självrekryterade paneler. Det måste ju vara betydligt roligare med detta än omröstningstrådarna här på FL där SD ofta får över 50 procent.
Men jag tror inte att man ska fästa annat avseende vid tyckarpanelerna än att de erbjuder terapi till sverigedemokrater. Jag kan till och med tänka mig att hoten mot offentliga personer som kritiserar SD kan minska om vissa sverigedemokrater får möjlighet att trycka bort vanmakten och få en känsla av betydelsefullhet i stället.
M och S - syftar du på initiativet till en överenskommelse om invandringingspolitiken? Jag är lite ambivalent, å ena sidan tycker jag att det vore bra om de anständiga partierna utformade alldeles egna invandringspolitiska program å andra sidan handlar ju politik om samarbete.
Ja, förmodligen vore det bra om M och S utformade en invandringspolitisk överenskommelse tillsammans, som det är nu fäster partierna alldeles för stor vikt vid att förhålla sig till SD:s rasism.
Min uppfattning är att de inte ska snegla på rasisterna utan arbeta för en så effektiv integrationspolitik som möjligt och då förstås mot bakgrund att det finns vissa grundläggande svenska värderingar som alla invandrare måste respektera.