-
I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess? -
Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?
-
www.gp.se/nyheter/sverige/1.2808974-jamnt-mellan-blocken-sd-vaxer
Ovanstående länks SD-siffror tror inte jag på, (för att hålla sig till trådämnet). Sifo har av gammal hävd alltid haft låga opinionssiffror då det gäller SD pga deras sätt att mäta.
Skall man få en rättvis bild av dagens opinion (för alla partier) kan man titta på någon hemsida som sammanställer alla mätningar och ger ett medelvärde. På status.st ger detta medelvärde följande bild:

-
Då känner jag för att upprepa mig en aning:thure skrev 2015-08-22 07:23:49 följande:www.gp.se/nyheter/sverige/1.2808974-jamnt-mellan-blocken-sd-vaxer
Ovanstående länks SD-siffror tror inte jag på, (för att hålla sig till trådämnet). Sifo har av gammal hävd alltid haft låga opinionssiffror då det gäller SD pga deras sätt att mäta.
Skall man få en rättvis bild av dagens opinion (för alla partier) kan man titta på någon hemsida som sammanställer alla mätningar och ger ett medelvärde. På status.st ger detta medelvärde följande bild:
Det är foooooortfaaaaaraaaande treeeeee åååååååår kvaaaaar -
Du har inte märkt att detta påverkat de andra?Nerfherder skrev 2015-08-22 07:30:12 följande:Då känner jag för att upprepa mig en aning:
Som jag uppfattar det så handlar denna tråd om man kan tro på urvalsmetoderna i opinionsundersökningarna. Försök att hålla dig till ämnet!Nerfherder skrev 2015-08-22 07:30:12 följande:Då känner jag för att upprepa mig en aning:
Släppa MP?tobbe01 skrev 2015-08-21 21:38:14 följande:Och? Varför spekulera? Det är långt till nästa val och det kan hända att L(R)ööööfven tar upp frågor som angår folk på allvar rätt vad det är! Man ska inte underskatta fd svetsare. -
Kul, eftersom det var DU som postade en länk till en opinionsundersökning. Försök hålla dig själv till ämnet!thure skrev 2015-08-22 07:44:16 följande:Som jag uppfattar det så handlar denna tråd om man kan tro på urvalsmetoderna i opinionsundersökningarna. Försök att hålla dig till ämnet! -
Kul, eftersom det var DU som postade en länk till en opinionsundersökning. Försök hålla dig själv till ämnet!thure skrev 2015-08-22 07:44:16 följande:Som jag uppfattar det så handlar denna tråd om man kan tro på urvalsmetoderna i opinionsundersökningarna. Försök att hålla dig till ämnet! -
Dessa människor är i en förnekelsefas. Litar ni inte på YouGovs 25.2% så ta då Sentios senaste mätning: 23.4%. Sentio var det institut som förutspådde SD:s resultat bäst både i valet 2010 och 2014.
Att SD är eller snart blir största parti är inte ett dugg förvånande. Trenden har kontinuerligt pekat starkt uppåt, speciellt det senaste året - SD har slagit UO-rekord 19 gånger - och i jämförbara länder stabiliseras denna typ av partier vanligen runt 20-25% på lång sikt.
Lika bra att vänja sig. Sjuklöverpartierna har tydligt deklarerat (explicit och implicit via passivitet) att de inte tänker lyfta ett finger för att åtgärda de problem SD pekar på. Tvärtom har man givit folk fler anledningar att inte sjuklövrigt (DÖ). -
Och ni SD:are är i förstorelsefasendwajo skrev 2015-08-22 07:57:13 följande:Dessa människor är i en förnekelsefas. Litar ni inte på YouGovs 25.2% så ta då Sentios senaste mätning: 23.4%. Sentio var det institut som förutspådde SD:s resultat bäst både i valet 2010 och 2014.
Att SD är eller snart blir största parti är inte ett dugg förvånande. Trenden har kontinuerligt pekat starkt uppåt, speciellt det senaste året - SD har slagit UO-rekord 19 gånger - och i jämförbara länder stabiliseras denna typ av partier vanligen runt 20-25% på lång sikt.
Lika bra att vänja sig. Sjuklöverpartierna har tydligt deklarerat (explicit och implicit via passivitet) att de inte tänker lyfta ett finger för att åtgärda de problem SD pekar på. Tvärtom har man givit folk fler anledningar att inte sjuklövrigt (DÖ).
-
Då ha du missat min andra tråd där S och M ska närma sig realism pga kostnadernadwajo skrev 2015-08-22 07:57:13 följande:Dessa människor är i en förnekelsefas. Litar ni inte på YouGovs 25.2% så ta då Sentios senaste mätning: 23.4%. Sentio var det institut som förutspådde SD:s resultat bäst både i valet 2010 och 2014.
Lika bra att vänja sig. Sjuklöverpartierna har tydligt deklarerat (explicit och implicit via passivitet) att de inte tänker lyfta ett finger för att åtgärda de problem SD pekar på. Tvärtom har man givit folk fler anledningar att inte sjuklövrigt (DÖ).