• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Anonym (Bert)

Undra sa flundra om det är samma tokiga kvinna som återfinns här på forumet under olika namn då och då. Hon påstår sig vara kommunfullmäktigeledamot för Sd, även barnmorska, men låter mest som en repig inspelning av något nazistevent på 30-talet.

• Anonym (Tja...)

Tja, nu har jag inte läst allt, men hon har ju rätt i en hel del.

• Anonym (jessica)

Jag vet inte riktigt vad man ska tycka, har ingen aning vem hon är och hade aldrig hört något av namnen förrän idag.
    Men det enda jag reagerar på är att den håra tonen som inte alls känns bra. Dels är det att de skriver att hon är en dålig människa för att hon är sjukpensionär och elöverkänslig, tycker det är obehagligt att man använder sjukdomar för att slå mot politiska motståndare.
    Sen förstår jag inte riktigt nyhetsvärdet i att avslöja någon som skriver anonymt. Förstår inte riktigt varför man ska göra det. hon skriver anonymt och det är väl inget mer med det.

Nej jag tyckte det var obehagligt av Dagens nyheter.

• Anonym (@)
    Anonym (Tja...) skrev 2015-09-02 21:11:15 följande:

Tja, nu har jag inte läst allt, men hon har ju rätt i en hel del.

Vad syftar du på?
  • Anonym (@)

[quote=75710487][quote-nick]Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 21:16:14 följande:[/quote-nick]

Jag vet inte riktigt vad man ska tycka, har ingen aning vem hon är och hade aldrig hört något av namnen förrän idag.

Men det enda jag reagerar på är att den håra tonen som inte alls känns bra. Dels är det att de skriver att hon är en dålig människa för att hon är sjukpensionär och elöverkänslig, tycker det är obehagligt att man använder sjukdomar för att slå mot politiska motståndare.

Sen förstår jag inte riktigt nyhetsvärdet i att avslöja någon som skriver anonymt. Förstår inte riktigt varför man ska göra det. hon skriver anonymt och det är väl inget mer med det.

Det är ingen som tycker att hon är dålig för att hon är sjukpensionär. Däremot att en person som själv går på bidrag kritiserar bidragstagare är dubbelmoral!

• Anonym (jessica)
    Anonym (@) skrev 2015-09-02 21:20:39 följande:

[quote=75710487][quote-nick]Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 21:16:14 följande:[/quote-nick]

Det är ingen som tycker att hon är dålig för att hon är sjukpensionär. Däremot att en person som själv går på bidrag kritiserar bidragstagare är dubbelmoral!

Jag tyckte att tonen var väldigt obehaglig bara. Gillar inte hur journalistiken har blivit. Känns inte alls som den media jag är van.
  • Anonym (Bra :))
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 21:23:45 följande:
    Jag tyckte att tonen var väldigt obehaglig bara. Gillar inte hur journalistiken har blivit. Känns inte alls som den media jag är van.
    Då ska du kanske läsa något som denna kvinna skrivit.

Där kan man snacka om att vara hård i tonen. 
  • Anonym (jessica)
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 22:19:04 följande:
    Då ska du kanske läsa något som denna kvinna skrivit.

Där kan man snacka om att vara hård i tonen. 
    Men det tycker jag inte spelar så stor roll
    Och jag vill inte att man ska börja använda sjukdomar som ett slagträ mot sina motståndare. Det kan såra andra. Det är inget fel med att vara sjukpensionär.
    Ibland känns det som att media har tappat bort sig själva helt och glömt de gamla värderingarna. T ex läser jag ofta nuförtiden att journalister skriver öppet att de som röstar SD enbart är så dumma att de gör det för de är lågutbildade.
    Då blir jag så ledsen när de resonerar så. Det är inget fel i att vara lågutbildad, det var lågutbildade som byggde det här landet. Jag tycker inte man ska använda sånt för att bekämpa SD, blir en så tråkig värld då. Känns som i USA där det enda som räknas är hur mycket kan tjänar och vilka examen man har.
    Anonym (Illa) skrev 2015-09-02 17:36:30 följande:
    Före detta journalist, stor skillnad.
    Du kanske också vill bli röjd med identitet?

Hamrud har både foto, hemadress och mobilnummer outat i ett annat forum.
    Dock inte av mig men jag stöder den som gjort sig besväret.
    Detta hoppas jag att hon får ångra.

Julia Caesar har inte begått något brott.
    Julia Caesar, en erfaren journalist och författare,

Så presenteras hon på Aktualia, där hennes krönikor finns att läsa.

Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:25:25 följande:
    Men det tycker jag inte spelar så stor roll
    Och jag vill inte att man ska börja använda sjukdomar som ett slagträ mot sina motståndare. Det kan såra andra. Det är inget fel med att vara sjukpensionär.
    Ibland känns det som att media har tappat bort sig själva helt och glömt de gamla värderingarna. T ex läser jag ofta nuförtiden att journalister skriver öppet att de som röstar SD enbart är så dumma att de gör det för de är lågutbildade.
    Då blir jag så ledsen när de resonerar så. Det är inget fel i att vara lågutbildad, det var lågutbildade som byggde det här landet. Jag tycker inte man ska använda sånt för att bekämpa SD, blir en så tråkig värld då. Känns som i USA där det enda som räknas är hur mycket kan tjänar och vilka examen man har.
    Du tycker inte det spelar så stor vad hon skriver. Konstigt, du tycker ju tydligen det är viktigt vad andra skriver.

Men så är det, rasisterna kan skriva vad de vill, men när de avslöjas så ska det daltas med dom. 
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!