• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Drottningen70
    Anonym (Blerk) skrev 2015-09-03 00:14:46 följande:

Jag tycker också det är obehagligt att hänga ut människan. Spelar ingen roll att jag inte håller med henne. Varför är inte HENNES familj värd att skydda? Det är liksom inte normala människor som vill tysta sådana som henne. Tänk om extremisterna ger sig på hennes familj för att komma åt henne? Och absolut INGET hon har skrivit är värt att utsätta henne för faran att få galningar efter sig. Vad har hänt med er som tycker det var rätt och riktigt? Sen när blev ett människoliv så lite värt bara för att de inte tycker samma som er själva? DET om något är ännu mer obehagligt. Av sådana som JC kan man förvänta sig det men motståndarsidan uppför sig ju likadant. UschInte konstigt att människan valde att försöka vara anonym. Nu ska hon stampas ner i marken. Hennes brott? Har hon mördat ett barn? Har hon sprängt en ica affär? Sysslar med trafficking? Nej, hon uttryckt obehagliga åsikter i texter.....  Fy vilket hemskt, eh, brott.

Trams. Om man är en väldigt aktiv opinionsbildare som dessutom försöker få kredibilitet utifrån att hon menar sig vara en del av etablissemanget som journalist och skribent på en känd dagstidning, så får man givetvis finna sig i att granskas när man sprider klassiska rasteorier, publicerar andra journalisters namn och adress, namn på deras barn etc.

Att hon sedan visade sig vara en tragiskt amalgamförgiftad elallergisk foliehatt med paranoia ändrar inte saken.
  • Anonym (Jesus Muhammed)
    Smecker skrev 2015-09-03 04:54:38 följande:
    Hon är ingen enskild obetydlig människa. Hon är en opinionsbildare som läses och delas av tusentals, ibland tiotusentals, rasister, fascister och nazister, som gett ut böcker och krönikesamlingar som spridits av SD, som hängt ut enskilda individer på internet. Det är medias uppgift att granska sådana personer. Jag är glad att de gör sitt jobb.
    Som någon annan skrev. Det bästa sättet att bekämpa såna här stollar som får många anhängare är att  tala sanning om deras bakgrund, intentioner mm.
  • Anonym (Illa)
    Drottningen70 skrev 2015-09-03 08:39:22 följande:
    Trams. Om man är en väldigt aktiv opinionsbildare som dessutom försöker få kredibilitet utifrån att hon menar sig vara en del av etablissemanget som journalist och skribent på en känd dagstidning, så får man givetvis finna sig i att granskas när man sprider klassiska rasteorier, publicerar andra journalisters namn och adress, namn på deras barn etc.

Att hon sedan visade sig vara en tragiskt amalgamförgiftad elallergisk foliehatt med paranoia ändrar inte saken.
    Fortfarande, en FÖRE DETTA journalist.
    Du får samma erbjudande som jag gav den förra jag citerade, vill du ha din identitet röjd?
    Du är inte direkt känd för att vara trevlig du heller. Milt uttryckt.

Vad vet du om hon kanske amalgamsanerat munnen? Det finns många som gjort det förstår du.
    För amalgam innehåller kvicksilver.

Nästa fråga, hur vet du att hon sitter vid en dator och skriver?

Har du inside information som inte vi andra har tillgång till?
  • Nerfherder

Som vanligt försöker alla sd:are vända en sd negativ tråd till positiv... och misslyckas

• Anonym (Illa)
    Nerfherder skrev 2015-09-03 10:27:55 följande:

Som vanligt försöker alla sd:are vända en sd negativ tråd till positiv... och misslyckas

Det tycker du ja. Drömmer
  • Nomanisanisland
    EnGladPingvin skrev 2015-09-03 02:51:28 följande:

Dödshoten kom väl inte från JC? De kom från mobben som läste det hon skrev om att vara trakasserad av en journalist och namngav honom. Precis som hon nu dödshotas efter Expressens publicering.

JC har uppenbarligen skrivit avskyvärda saker, men att hänga ut henne med namn och bild är obehagligt. Att hänvisa till att hon gjort det själv, då sänker man sig enbart till hennes nivå. Man bör nog sätta sin standard högre. Sen bör man också ta i beaktande att det handlar om en person med långvarig psykisk ohälsa.

Jag instämmer i det SvD skriver när de förklarar varför de inte publicerar hennes namn. Och ja, SvD är en seriös tidning, till skillnad från Expressen som är en skvallerblaska. www.svd.se/darfor-publicerar-svd-inte-julia-caesars-namn

Fast vadå hänga ut? Hon är ju inte mer uthängd än alla andra journalister som skriver under med namn, bildbyline och inte sällan en e-postadress eller telefonnummer om man vill höra av sig med synpunkter eller kompletterande information. Den här människan har ju valt att verka offentligt, bygga upp en plattform, använda den till att sprida hat och lögner samt själv VERKLIGEN förfölja och hänga ut folk.
  • todo nada
    Anonym (Tja...) skrev 2015-09-03 08:19:38 följande:

"Har du inte förstått vad muslimsk massinvandring innebär i form av ständigt större krav på anpassning till en totalitär, våldsam och förtryckande ideologi från 600-talet?"

Man måste nog dock bo i en invandrartät stad för att se att detta sker. Folk som flytt från sina hemländer för att undkomma krig får fly igen från de städer där de bor för att det finns de som sympatiserar med den filosofin som råder i hemlandet. Kvinnor som vill leva mer svenskt försöker man skrämma in i fållan igen. Flickor gifts bort vid unga år på löpande band, men eftersom en muslimsk vigsel inte ses som godkänd enligt svensk lag så gifter de sig borgerligt när flickan blir 18.

En klasskamrat till mig blev 'hemskickad' (känns inte som så farligt att bo där då..) för att hon setts med en svensk kille, hade de vetat att de var kära hade det kanske blivit värre. Nu fick hon komma tillbaka till Sverige igen när hon gift sig med en man från hemlandet som föräldrarna valt ut. En sträng man med de 'rätta' värderingarna så att dottern inte skulle hamna på avvägar igen.

Kriget fortsätter här om än inte så att det skjuts, men det finns de som inte vågar gå hem från jobbet för att de ser att det står folk från hemlandets motståndarsida utanför.

Observera nu att detta inte gäller alla muslimer, men skrämmande många och det är inte ok att det sker ens en enda gång anser jag.

Och ja, jag vet, för jag har jobbat med folk som flyr från svenska orter eller som lever i skräck för vad patriarkatet inom deras kultur ska ta sig till.

Gärna invandring, men inte på det sätt som sker nu. Människor ska inte klämmas in på flyktingboenden utan någon som helst kontroll på deras mentala hälsostatus. Någon med trauman i bakgrunden kan få PTSD och vad som helst kan utlösa en reaktion, en doft, ett ljud osv och det kan bli total katastrof.

Inte heller finns det tillräckligt med stöd för den som försöker anpassa sig till det svenska samhället som ju är så mycket mer än att bara kunna göra sig förstådd språkligt sätt.

En kvinna som jag pluggade med, som själv blivit bortgift som fjortonåring, frågade varför svenskarna struntar i bortgifte. Jag blev då chockad, jag kunde inte tänka mig att det skedde över huvud taget Inte i den omfattningen men hon berättade att alla hennes systrar var gifta och hon var äldst med sina 22 år. Den yngsta gifte sig bara några veckor innan och hon var 15. Hennes make var en släkting, 18 år äldre än systern men väl ansedd i deras krets.

Det blev startskottet för att hjälpa så många som möjligt men det är skittrögt rent ut sagt. Hur lätt är det för en tonåring att söka hjälp och den enda som finns är att hon säger upp all kontakt med alla hon känner? Lever ensam i fosterfamilj eller i egen lgh? I bästa fall öppet om familjen väljer att 'bara' ignorera henne och förskjuter henne? I värsta fall på hemlig ort med ny identitet, ständigt rädd att någon ska känna igen henne, inte sällan sparas det pengar för ansiktsoperationer.

Många orkar inte utan väljer att foga sig efter familjens önskan och gifter sig med en man de inte vill ha.

• Nerfherder
    Anonym (Illa) skrev 2015-09-03 10:29:25 följande:

Det tycker du ja. 

Det är vi nog rätt många som tycker
  • todo nada
    Anonym (Illa) skrev 2015-09-03 10:27:00 följande:

Fortfarande, en FÖRE DETTA journalist.

Du får samma erbjudande som jag gav den förra jag citerade, vill du ha din identitet röjd?

Du är inte direkt känd för att vara trevlig du heller. Milt uttryckt.

Vad vet du om hon kanske amalgamsanerat munnen? Det finns många som gjort det förstår du.

För amalgam innehåller kvicksilver.

Nästa fråga, hur vet du att hon sitter vid en dator och skriver?

Har du inside information som inte vi andra har tillgång till?

Precis!! Fy fan vad fräckt och anta att någon sitter vid en dator! Vi har ju faktiskt surfplattor och mobiler nu för tiden, vakna folket!!
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!