• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Anonym (Jesus Muhammed)
    todo nada skrev 2015-09-03 10:51:51 följande:
    Jag håller ju med dig, vilken skändedom att göra ett sådant antagande. VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?!
    Och jag gör det hela värre genom att INTE nämna papper och penna, eller hieroglyfer, eller morsekod, eller röksignaler.
    Ja, det troliga är nog röksignaler till grannen som bor några mil bort och faktiskt hsr el. Denne skriver sedan in allt så det kan delas på Internet. Alla skrivfel beror såklart på oklar luft.
  • Nerfherder
    Anonym (Jesus Muhammed) skrev 2015-09-03 11:04:01 följande:

Ja, det troliga är nog röksignaler till grannen som bor några mil bort och faktiskt hsr el. Denne skriver sedan in allt så det kan delas på Internet. Alla skrivfel beror såklart på oklar luft.

Har du något att säga om TS?
  • Iarwain

Bra att hon är "avslöjad" däremot är hennes specifika identitet oväsentlig, däremot är hennes bakgrund väldigt intressant för diskussionen.

Hon har utgett sig för att vara något som inte helt överensstämmer med verkligheten.
    Hon är själv något, en bidragstagare, som hon har gått hårt åt i andra sammanhang.

Det skrivs i denna tråd om att man ska låta polisen ta hand om olagligheter och media ska låta annat vara. Det är ju rena tokigheter.
    Det finns en väldigt stor gråzon, allt som är lagligt är inte önskvärt i ett humant samhälle.

Hon är helt enkelt en tokstolle som försöker bekräfta sig själv genom att hata andra.

• Anonym (Jesus Muhammed)
    Iarwain skrev 2015-09-03 11:06:56 följande:
    Bra att hon är "avslöjad" däremot är hennes specifika identitet oväsentlig, däremot är hennes bakgrund väldigt intressant för diskussionen.

Hon har utgett sig för att vara något som inte helt överensstämmer med verkligheten.
    Hon är själv något, en bidragstagare, som hon har gått hårt åt i andra sammanhang.

Det skrivs i denna tråd om att man ska låta polisen ta hand om olagligheter och media ska låta annat vara. Det är ju rena tokigheter.
    Det finns en väldigt stor gråzon, allt som är lagligt är inte önskvärt i ett humant samhälle.

Hon är helt enkelt en tokstolle som försöker bekräfta sig själv genom att hata andra.
    Du verkar vara en klarsynt en.
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 11:11:46 följande:

Jag tror vi löst gåtan faktiskt.. Lurigt med röksignaler dock, är det kraftig vind kan åsikterna som ska framföras bli totalt blåsta. Och utifrån vad man kunnat läsa om denna dam är det nog starka vindbyar allt som oftast där hon bor...

Och se nu till att lyssna på nerfherder, vi vill inte fylla tråden med massa korta orelevanta inlägg... Skönt att någon utnämnt sig själv till trådpolis.

Det är väl bra, det som är bra med mina inlägg är att du helt kan strunta i dem...
  • K Markatta
    EnGladPingvin skrev 2015-09-03 02:51:28 följande:
    Jag instämmer i det SvD skriver när de förklarar varför de inte publicerar hennes namn. Och ja, SvD är en seriös tidning, till skillnad från Expressen som är en skvallerblaska. www.svd.se/darfor-publicerar-svd-inte-julia-c...
    Klipper in lite från motiveringen:

"Svenska Dagbladets chefredaktör Fredric Karén tycker det är fel att publicera namnet.

- Vi har beslutat att inte göra det. Expressen har kommit fram till att detta är allmänt intressant. Jag har kommit fram till att det inte finns tillräckliga skäl och att det inte är tillräckligt offentliga sajter på det sättet. Jag tycker också man ska ta hänsyn till att hon har en sjukdomsbakgrund. Det är fortfarande en ganska begränsad krets som läser sajterna och genomslaget är trots allt ganska begränsat, även om de växer.

- I de högerextrema kretsarna har man för vana att publicera namn på allt och alla. Man vill tala om vilken etnicitet brottslingar har, publicera namn och bild på ännu icke dömda personer, man bryter kontinuerligt mot de pressetiska reglerna. Att då publicera namnet på ”Julia Caesar” är att gå i den riktning som de själva stakar ut. Det känns fel. Vi ska hålla oss för goda för det. Vi i de grundlagsskyddade medierna har ett ansvar att stå emot."

Här ser man klart och tydligt skillnaden mellan seriös media och skvallertidningar.

• Solidaritet

Fantastiskt bra jobbat. 

Inte förvånande att sd-nötterna utmålar henne som ett offer, oskyldigt uthängd och förnedrad, när hon i själva verket lett mobben mot utvalda meningsmotståndare, uthängda med bild och personuppgifter. 

En ohyggligt obehaglig människa, och det är inte alls otänkbart att hon hetsat fram nya små Breiviks. Det får tiden utvisa. 

• Nerfherder
    Kung Markatta skrev 2015-09-03 11:29:14 följande:

Klipper in lite från motiveringen:

"Svenska Dagbladets chefredaktör Fredric Karén tycker det är fel att publicera namnet.

- Vi har beslutat att inte göra det. Expressen har kommit fram till att detta är allmänt intressant. Jag har kommit fram till att det inte finns tillräckliga skäl och att det inte är tillräckligt offentliga sajter på det sättet. Jag tycker också man ska ta hänsyn till att hon har en sjukdomsbakgrund. Det är fortfarande en ganska begränsad krets som läser sajterna och genomslaget är trots allt ganska begränsat, även om de växer.

- I de högerextrema kretsarna har man för vana att publicera namn på allt och alla. Man vill tala om vilken etnicitet brottslingar har, publicera namn och bild på ännu icke dömda personer, man bryter kontinuerligt mot de pressetiska reglerna. Att då publicera namnet på ?Julia Caesar? är att gå i den riktning som de själva stakar ut. Det känns fel. Vi ska hålla oss för goda för det. Vi i de grundlagsskyddade medierna har ett ansvar att stå emot."

Här ser man klart och tydligt skillnaden mellan seriös media och skvallertidningar.

Lika mycket dubbelmoral som Julia Ceasar själv
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-09-03 11:28:09 följande:

Det är väl bra, det som är bra med mina inlägg är att du helt kan strunta i dem...

Strunta i dina inlägg när du tapetserar med dem?

Varför koncentrerar du dig inte på att föra diskussion istället? Du ifrågasätter ALLT, det är så du diskuterar. Jag vill också ibland ha fakta på det människor skriver, men du har tagit det här med att ifrågasätta till en helt ny nivå.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!