kenneth768768 skrev 2015-09-03 00:00:23 följande:
Alltså, jag har inte läst den här Julia Cesar, men det har ju framkommit att det är nån gammal tant, men hon har alltså dödshotat ett stort antal personer? Vad gör polisen då? Är det ingen av de dödshotade som polisanmält?
Ja. Det har hon. Läs gärna detta;
www.andreasekstrom.se/om-en-hatstorm-och-nagra-mordhot/Anonym (jessica) skrev 2015-09-03 00:11:26 följande:
Knäppskallar har funnits i alla tider. Om dom går över gränsen så polisanmäler man väl.
Ser inte riktigt varför dom skulle få en helsida i dagspressen.
Så knäppskallar ska man ignorera, även om de mordhotar folk? Ok, bra. Då vet jag var _din_ gräns går. Min går betydligt tidigare.
kenneth768768 skrev 2015-09-03 00:21:47 följande:
OK, Julia Cesar kanske är en så stor och populär bloggare att hon påverkar hatet i samhället, och där kan nästa Breivik skapas, då förstår jag hur du menar. Frågan är dock om det blir bättre av att hon namnges? Det är väl bara om hon nu slutar blogga, som nån bra effekt uppnåtts. I värsta fall får hon i stället både sympatier och publicitet (fler läsare) från den mörka sidan.
Ang. din fråga "är det också oskyldigt", så har jag inte menat att ngt är oskyldigt, bara att kopplingen cesar-Breivik inte var så supertydlig. När det gäller barnen hängs de mobbande barnen för övrigt inte ut. Artiklarna är skrivna i allmänna ordalag.
Nu ser jag förresten att Sanna Rayman just lagt upp ett resonemang om publiceringen:
http://www.dagenssamhalle.se/blogg/2015/09/expressen-och-julia-caesar-17901Varför skulle hon _inte_ namnges? Det brukar ju annars vara ett populärt grepp bland rassar, häng ut dem med namn, bild och hela personnumret.
Men det kanske bara gäller om det är människor som inte är "äkta arier"?