• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • alice85

Hon har ju själv inte haft några skrupler när det gäller att namnge, och att journalister sökt henne för att hon ska kommentera det som skriva om henne är vanlig, och bra, pressetik. Att Expressen nu går ut med namn på henne, ja det var väl något hon måste räknat med skulle ske och hon har ju själv inte mörkat sin bakgrund som fd. jounalist på DN så det kan inte ha varit så väldigt svårt att hitta henne. Att hon är sjukpensionär för elöverkänslighet och "oral galvanism" samtidigt som hon hetsar mot bidragstagare är ju på gränsen till tragikomiskt... Verkar som att hon gått ifrån besattheten att ondgöra sig om farorna med oral galvanism till att på samma sätt ondgöra sig över invandring. Men tvivlar på att trovärdigheten hos henne kommer ruckas på hos de redan frälsta som håller med om det hon skriver, tyvärr.

• Anonym (jessica)
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 22:29:21 följande:
    Du tycker inte det spelar så stor vad hon skriver. Konstigt, du tycker ju tydligen det är viktigt vad andra skriver.

Men så är det, rasisterna kan skriva vad de vill, men när de avslöjas så ska det daltas med dom. 
    Självklart tycker jag det är viktigare vad folk på Dagens nyheter som är en del av etablerad media som jag har läst dagligen i 30 år skriver än vad någon obskyr bloggare som jag aldrig har hört talas om skriver. Jag har inget intresse av Julia Ceasar och hon är inte en del av media enligt mig så henne bryr jag mig inte om. Hon står inte på den goda sidan. Men när den goda sidan som jag bryr mig om börjar uppföra sig obehagligt då reagerar jag.
  • Sockervaddspinnen
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 22:19:04 följande:
    Då ska du kanske läsa något som denna kvinna skrivit.

Där kan man snacka om att vara hård i tonen. 
    Fast det är skillnad att skriva på ett forum (som relativt få söker sig till), mot att skriva ut det i en tidning (som de allra flesta läser, antingen i pappersformat eller via nätet).
  • Anonym (Bra :))
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:34:22 följande:
    Självklart tycker jag det är viktigare vad folk på Dagens nyheter som är en del av etablerad media som jag har läst dagligen i 30 år skriver än vad någon obskyr bloggare som jag aldrig har hört talas om skriver. Jag har inget intresse av Julia Ceasar och hon är inte en del av media enligt mig så henne bryr jag mig inte om. Hon står inte på den goda sidan. Men när den goda sidan som jag bryr mig om börjar uppföra sig obehagligt då reagerar jag.
    Så god media ska inte få ifrågasätta rasister och vad  de skriver?

Ser du inte dubbelmoralen med att hon själv lever på bidrag samtidigt som hon ifrågasätter andra som gör det? Vad ska media tassa kring henne?

Seriös media ska vara undersökande, inte mesig. Seriös  media ska ifrågasätta, inte krypa de onda, inte låta de stå oemotsagda.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 22:26:48 följande:
    Julia Caesar, en erfaren journalist och författare,

Så presenteras hon på Aktualia, där hennes krönikor finns att läsa.
    Trots att hon inte arbetat som journalist på över 20 år.
    Krönikorna handlar främst om hur Sverige har blivit förstört av bidragssnyltare som inte är svenska själv har hon uppenbarligen snyltat på bidrag som sjukpensionär sedan hon var 50 år trots att det tydligen gick alldeles utmärkt att skriva en massa anonymt då borde det rimligtvis även varit möjligt att arbeta med någon form av arbete någonstans på arbetsmarknaden, enklare städjobb eller något annat.
    Sockervaddspinnen skrev 2015-09-02 22:36:29 följande:
    Fast det är skillnad att skriva på ett forum (som relativt få söker sig till), mot att skriva ut det i en tidning (som de allra flesta läser, antingen i pappersformat eller via nätet).
    Så media ska inte få skriva  om henne, nu när hon blivit avslöjad?

Konstigt, det  gnälls över att media mörkar, men när rasisterna avslöjas, då ska det mörkas.
  • Anonym (jessica)
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 22:40:03 följande:
    Så god media ska inte få ifrågasätta rasister och vad  de skriver?

Ser du inte dubbelmoralen med att hon själv lever på bidrag samtidigt som hon ifrågasätter andra som gör det? Vad ska media tassa kring henne?

Seriös media ska vara undersökande, inte mesig. Seriös  media ska ifrågasätta, inte krypa de onda, inte låta de stå oemotsagda.
    Jag bryr mig inte om hur mycket dubbelmoral det är.
    Jag tycker inte att det är medias roll att vara undersökande på det sättet, att granska enskilda obetydliga människor sådär. Det är så vulgärt. Förstår inte riktigt varför tidningar som Dagens nyheter intresserar sig för vad som skrivs på små bloggar.
    Börjar kännas mer och mer som engelska tabloider som enligt mig är extremt obehagliga. Jag vill inte ha det så i Sverige.
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:53:51 följande:
    Jag bryr mig inte om hur mycket dubbelmoral det är.
    Jag tycker inte att det är medias roll att vara undersökande på det sättet, att granska enskilda obetydliga människor sådär. Det är så vulgärt. Förstår inte riktigt varför tidningar som Dagens nyheter intresserar sig för vad som skrivs på små bloggar.
    Börjar kännas mer och mer som engelska tabloider som enligt mig är extremt obehagliga. Jag vill inte ha det så i Sverige.
    Nej, det är väl bättre att låta rasisterna härja fritt.

Jag tycker det är viktigt att få fram vad rasisterna har för agenda, vi har ju trots allt ett parti i riksdagen som har sitt ursprung i BSS.

Kan ju undra varför du inte vill att det kommer fram. 
  • Anonym (anonym)
    Sedan andra världskriget har vi blivit indoktrinerade med den ideologiskt betingade myten att det inte existerar några raser och därför heller inga rasskillnader. ett citat ur denna äldre kvinnas alster.
  • Anonym (jessica)
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 23:01:08 följande:
    Nej, det är väl bättre att låta rasisterna härja fritt.

Jag tycker det är viktigt att få fram vad rasisterna har för agenda, vi har ju trots allt ett parti i riksdagen som har sitt ursprung i BSS.

Kan ju undra varför du inte vill att det kommer fram. 
    Jag ser det inte riktigt som ett problem att någon gammal tant skriver texter på någon obskyr blogg som ingen läser.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!