• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • EnAnonumius
    Anonym (anonym) skrev 2015-09-03 14:36:13 följande:
    Alla hennes krönikor består av hets mot folkgrupper bara läs dem så får du se.
    OM nu "alla hennes" krönikor hade bestått av HMF, så hade hon suttit inne i dag.  Eller alternativt haft villkorlig dom på sig om de valt att ta hänsyn till hennes höga ålder och hälsa.

Man är inte så anonym på nätet som många tycks tro.
    Många anonyma näthatare som har åkt dit ,och blivit dragna inför rätta. Även dem som har näthattat på "lånad dator". 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lucky76
    Solidaritet skrev 2015-09-03 14:45:21 följande:
    oh the irony.
    Varför är du anonym? Vågar du inte står för dina åsikter? Är du feg?

Oh the irony! Läser bloggar much? Fotbollsfrun kanske?
  • Anonym (anonym)
    EnAnonumius skrev 2015-09-03 14:50:39 följande:
    OM nu "alla hennes" krönikor hade bestått av HMF, så hade hon suttit inne i dag.  Eller alternativt haft villkorlig dom på sig om de valt att ta hänsyn till hennes höga ålder och hälsa.

Man är inte så anonym på nätet som många tycks tro.
    Många anonyma näthatare som har åkt dit ,och blivit dragna inför rätta. Även dem som har näthattat på "lånad dator". 

Kanske blir det en anmälan nu när identiteten är känd för det är ju inte så att en åklagare väcker åtal mot någon som är anonym och polisen lägger inte ned så stora resurser för att hitta någon som sprider saker anonymt.
  • Solidaritet
    Lucky76 skrev 2015-09-03 14:52:08 följande:

Jag läser faktiskt inte bloggar i någon större utsträckning. Jag har läst Snaphanen, naturligtvis. 

Så du anser att det är fegt att skriva anonymt? 
  • Nerfherder

Du är också anonym... eller heter du Lucky76
  • Anonym (anonym)

Du är väl också anonym för inte är hittar jag någon Lucky76 på Ratsit.
  • Lucky76

Jag är inte anonym! Mitt namn står i min presentation. Jag heter Sara Nordstrand, bor i Hässelby och är 38 år gammal. Är det något mer ni vill veta?

Ja, det är fegt att skriva anonymt och inte våga stå för sina åsikter. 

• Solidaritet
    Lucky76 skrev 2015-09-03 15:03:15 följande:

Jag är inte anonym! Mitt namn står i min presentation. Jag heter Sara Nordstrand, bor i Hässelby och är 38 år gammal. Är det något mer ni vill veta?

Ja, det är fegt att skriva anonymt och inte våga stå för sina åsikter. 

Jag håller med. 
    Speciellt när åsikterna handlar om att hata andra människor, att sprida lögner och propaganda, och göra det anonymt för att slippa ställas till svars för den hets en skapar. 

Sådan tur att vi har journalister vilka kan dra fram sådana anonyma fegisar ur garderoben. Det tar liksom udden av hatet. 
  • Lucky76
    Solidaritet skrev 2015-09-03 15:09:32 följande:
    Jag håller med. 
    Speciellt när åsikterna handlar om att hata andra människor, att sprida lögner och propaganda, och göra det anonymt för att slippa ställas till svars för den hets en skapar. 

Sådan tur att vi har journalister vilka kan dra fram sådana anonyma fegisar ur garderoben. Det tar liksom udden av hatet. 
    Men det gäller även dig! Du hatar också anonymt. Du hatar JC, SD-anhängare mfl. Du anser att du har rätt att hata dem lika mycket som de anser att de har rätt att hata dig. Förstår du? Ingen har rätt och ingen har fel, ni bara hatar. Vänsterextremister mot högerextremister, same same.

Vem pratar jag med? Vad heter du? Hur gammal är du? Var bor du? 
  • Smecker
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:00:05 följande:

Som jag fattat det så valde JC att vara anonym i första hand med tanke på sina barns och barnbarns säkerhet! (förstår henne verkligen) Hade hon bara haft ansvar för sig själv så är jag säker på att hon trätt fram självmant. Man får bara hoppas vid Gud att ingen tokdåre ger sig på JC, hennes barn eller barnbarn. Eller du kanske tycker att det vore uppfriskande?

Barnen och barnbarnen till de personer hon själv har hängt ut då? Var finns omtanken där?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!