• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • tobbe01
    Solidaritet skrev 2015-09-03 12:15:28 följande:
    Varför hon valde att vara anonym kan bara hon själv svara på. 

Att anonymiteten gjort det möjligt för henne att utan sociala konsekvenser sprida onyanserat hat och fundamentalistiska lögner kan en konstatera. Det är upp till var och en att tänka över vilket sorts samhälle en vill ha. 
    Jo hon sa själv precis så att det var av omsorg för sina barn och barnbarn som hon valde anonymiteten! Jag skulle vara livrädd nu om jag var JC och må jättedåligt. Kvinnan är 70 år och har dåligt hjärta så man kanske lyckas knäcka henne totalt............eller så inte.
  • Anonym (anonym)
    Solidaritet skrev 2015-09-03 12:15:28 följande:
    Varför hon valde att vara anonym kan bara hon själv svara på. 

Att anonymiteten gjort det möjligt för henne att utan sociala konsekvenser sprida onyanserat hat och fundamentalistiska lögner kan en konstatera. Det är upp till var och en att tänka över vilket sorts samhälle en vill ha. 
    Dessutom presenteras denna person som meriterad journalist så att det på något sätt ska se ut som det verkligen är  någon som representerar journalistkåren och att det då ska ligga riktig research bakom de "fakta" som krönikorna handlar om, när det i själva verket är egna åsikter.
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:21:43 följande:

Jo hon sa själv precis så att det var av omsorg för sina barn och barnbarn som hon valde anonymiteten! Jag skulle vara livrädd nu om jag var JC och må jättedåligt. Kvinnan är 70 år och har dåligt hjärta så man kanske lyckas knäcka henne totalt............eller så inte.

Omsorg om sina barn och barnbarn, hade hon haft det hade hon inte skrivit sådär. Hon har bara matar på, i säkerhet om att ingen någonsin kommer att få veta vem hon är...
  • Solidaritet
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:21:43 följande:
    Jag betvivlar verkligen att hon är särskilt skör. 
    Men detta är nötternas grepp. 
    Först hata, sedan dra på sig offerkoftan. 
    Så tröttsamt. 
  • tobbe01
    Alessia skrev 2015-09-03 11:50:05 följande:

Känner inte till denna Julia, men har läst om "avslöjandet" och synpunkter på hennes krönikor i dags- och kvällspress. Hon borde ha skrivit under eget namn, men sina åsikter har hon full rätt till och och att tysta en människas åsikter i Sverige (censur alltså) är ett brott mot yttrandefriheten och tryckfrihetsförordningen.

Det är minst sagt skrämmande att läsa Peter Wolodarskis våta dröm att lagföra de som på webben driver sajter som har en annan politisk  åsikt än den han och hans gelikar i medievärlden står för. Även Pressombudsmannen är inne på samma linje. SKRÄMMANDE!  Så startar vägen mot förtryck och enpartikultur. Exempel finns världen över. Ett sunt samhälle tillåter fri debatt! Argument ska bemötas med motargument, inte nedsläckningar och hot.

Journalister och politiker måste ta till sig att stora delar av Sveriges befolkning inte delar förd politik bl a i flykting-, tiggar- integrationsfrågan utan vill ha annan ordning och det är av allt att döma inte ordningen att människor på flykt för sina liv ska lämnas utan hjälp utan en fråga om hur hjälpen ska ges.  Dessutom kommer i allt större antal - och det verkar vara belagt från flera håll - ekonomiska flyktingar från bl Balkan. De behöver inte skydd, men blandar sig i flyktingströmmen. Hur landets resurser ska användas i flykting- och integrationsfrågan är sannerligen en demokratifråga och den måste upp på agendan och behandlas öppet och sakligt, annars lägger man vägen fri för krafter både till höger och vänster som är verkligt mörka och samhällsfarliga.

PRECIS! Önskar jag skrivit det själv!
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 12:29:02 följande:

ja, tänk vad kul forumet vore om alla "diskuterade" som du gör. Skulle vara som en hord med rumpnissar som sitter frågar varandra "vaffö dåå" om och om igen.

Gnäll gnäll gnäll... tänk om du ändå kunde få tyst på mig....
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-09-03 12:31:15 följande:

Gnäll gnäll gnäll... tänk om du ändå kunde få tyst på mig....

Ja, tänk om man kunde tysta en rebell som dig Nerfherder.
  • Iarwain
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:30:23 följande:
    PRECIS! Önskar jag skrivit det själv!

Vad anser du vara så precist med detta inlägg?

Anser du att det är censur att ta ut trollen i ljuset?
    Är inte det att förminska riktig censur?

Har du också gått på lögnerna att Peter W. vill lagföra de med andra åsikter?
    När han egentligen vill att man ska i större utsträckning lagföra för de lagbrott som begås idag, som förtal och hets mot folkgrupp?

• Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 12:43:06 följande:

Ja, tänk om man kunde tysta en rebell som dig Nerfherder.

Här, jag hittade ditt topplock
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-09-03 13:01:48 följande:

Här, jag hittade ditt topplock

Oh snap, du är så hård att jag avslutar diskutionen här tror jag..
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!