• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • K Markatta
    Nerfherder skrev 2015-09-03 11:30:59 följande:
    Lika mycket dubbelmoral som Julia Ceasar själv
    Just det.
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 11:33:01 följande:

Strunta i dina inlägg när du tapetserar med dem?

Varför koncentrerar du dig inte på att föra diskussion istället? Du ifrågasätter ALLT, det är så du diskuterar. Jag vill också ibland ha fakta på det människor skriver, men du har tagit det här med att ifrågasätta till en helt ny nivå.

Har du läst allt jag skrivit? Och ursäkta att jag ifrågasätter, men varför går du alltid offtopic
  • Alessia

Känner inte till denna Julia, men har läst om "avslöjandet" och synpunkter på hennes krönikor i dags- och kvällspress. Hon borde ha skrivit under eget namn, men sina åsikter har hon full rätt till och och att tysta en människas åsikter i Sverige (censur alltså) är ett brott mot yttrandefriheten och tryckfrihetsförordningen.

Det är minst sagt skrämmande att läsa Peter Wolodarskis våta dröm att lagföra de som på webben driver sajter som har en annan politisk  åsikt än den han och hans gelikar i medievärlden står för. Även Pressombudsmannen är inne på samma linje. SKRÄMMANDE!  Så startar vägen mot förtryck och enpartikultur. Exempel finns världen över. Ett sunt samhälle tillåter fri debatt! Argument ska bemötas med motargument, inte nedsläckningar och hot.

Journalister och politiker måste ta till sig att stora delar av Sveriges befolkning inte delar förd politik bl a i flykting-, tiggar- integrationsfrågan utan vill ha annan ordning och det är av allt att döma inte ordningen att människor på flykt för sina liv ska lämnas utan hjälp utan en fråga om hur hjälpen ska ges.  Dessutom kommer i allt större antal - och det verkar vara belagt från flera håll - ekonomiska flyktingar från bl Balkan. De behöver inte skydd, men blandar sig i flyktingströmmen. Hur landets resurser ska användas i flykting- och integrationsfrågan är sannerligen en demokratifråga och den måste upp på agendan och behandlas öppet och sakligt, annars lägger man vägen fri för krafter både till höger och vänster som är verkligt mörka och samhällsfarliga.

• Nerfherder
    Alessia skrev 2015-09-03 11:50:05 följande:

Känner inte till denna Julia, men har läst om "avslöjandet" och synpunkter på hennes krönikor i dags- och kvällspress. Hon borde ha skrivit under eget namn, men sina åsikter har hon full rätt till och och att tysta en människas åsikter i Sverige (censur alltså) är ett brott mot yttrandefriheten och tryckfrihetsförordningen.

Det är minst sagt skrämmande att läsa Peter Wolodarskis våta dröm att lagföra de som på webben driver sajter som har en annan politisk  åsikt än den han och hans gelikar i medievärlden står för. Även Pressombudsmannen är inne på samma linje. SKRÄMMANDE!  Så startar vägen mot förtryck och enpartikultur. Exempel finns världen över. Ett sunt samhälle tillåter fri debatt! Argument ska bemötas med motargument, inte nedsläckningar och hot.

Journalister och politiker måste ta till sig att stora delar av Sveriges befolkning inte delar förd politik bl a i flykting-, tiggar- integrationsfrågan utan vill ha annan ordning och det är av allt att döma inte ordningen att människor på flykt för sina liv ska lämnas utan hjälp utan en fråga om hur hjälpen ska ges.  Dessutom kommer i allt större antal - och det verkar vara belagt från flera håll - ekonomiska flyktingar från bl Balkan. De behöver inte skydd, men blandar sig i flyktingströmmen. Hur landets resurser ska användas i flykting- och integrationsfrågan är sannerligen en demokratifråga och den måste upp på agendan och behandlas öppet och sakligt, annars lägger man vägen fri för krafter både till höger och vänster som är verkligt mörka och samhällsfarliga.

Hur är det att tysta en människa, genom att avslöja dem?

Hon skriver fortfarande. De som skriver anonymt och postar personuppgifter, som tydligen hon gjort, är de värsta trollen imo.

• todo nada
    Nerfherder skrev 2015-09-03 11:39:19 följande:

Har du läst allt jag skrivit? Och ursäkta att jag ifrågasätter, men varför går du alltid offtopic

Ja det har jag, och med handen på hjärtat tycker jag inte du tillför så mycket i diskution. Det känns som att du i de flesta fall skriver för att du vill men inte vet riktigt vad du ska skriva.

Vad jag tycker är topic eller inte ska du skita i, koncentrera dig du istället på att få fram mer än två innehållslösa meningar till svar i varje inlägg du citerar.
  • tobbe01
    Anonym (Äntligen!) skrev 2015-09-02 17:28:04 följande:

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

Som jag fattat det så valde JC att vara anonym i första hand med tanke på sina barns och barnbarns säkerhet! (förstår henne verkligen) Hade hon bara haft ansvar för sig själv så är jag säker på att hon trätt fram självmant. Man får bara hoppas vid Gud att ingen tokdåre ger sig på JC, hennes barn eller barnbarn. Eller du kanske tycker att det vore uppfriskande?
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 11:56:05 följande:

Ja det har jag, och med handen på hjärtat tycker jag inte du tillför så mycket i diskution. Det känns som att du i de flesta fall skriver för att du vill men inte vet riktigt vad du ska skriva.

Vad jag tycker är topic eller inte ska du skita i, koncentrera dig du istället på att få fram mer än två innehållslösa meningar till svar i varje inlägg du citerar.

Jag har även läst allt du skrivit, och du går alltid offtopic samt för meningslösa diskussioner. Hur svårt ska det vara?
  • Iarwain

Hon har rätt till sina åsikter, hon har rätt att sprida sina åsikter. Detta är inte fråga om censur, hon kan fortsätta att sprida sina åsikter och gör det dessutom.

Peter W. vill inte lagföra de sajter som har en annan politiskt åsikt. Han vill se till att de som ägnar sig åt förtal och hets mot folkgrupp lagförs.
    Vilken lag menar du att Peter W. hävdar ska användas till att lagföra avvikande åsikter?

Jag håller med om att resursfördelning är en demokratifråga, den ska lösas genom demokratiska medel, inte genom anonym hatpropaganda.
  • Solidaritet
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:00:05 följande:
    Som jag fattat det så valde JC att vara anonym i första hand med tanke på sina barns och barnbarns säkerhet! (förstår henne verkligen) Hade hon bara haft ansvar för sig själv så är jag säker på att hon trätt fram självmant. Man får bara hoppas vid Gud att ingen tokdåre ger sig på JC, hennes barn eller barnbarn. Eller du kanske tycker att det vore uppfriskande?
    Varför hon valde att vara anonym kan bara hon själv svara på. 

Att anonymiteten gjort det möjligt för henne att utan sociala konsekvenser sprida onyanserat hat och fundamentalistiska lögner kan en konstatera. Det är upp till var och en att tänka över vilket sorts samhälle en vill ha. 
  • Solidaritet

I en demokrati ska vi absolut få hysa vilka åsikter som helst, men det är inte konstruktivt för en demokrati att hatiska, onyanserade åsikter sprids anonymt och därmed förstärks och radikaliseras. Då hamnar vi plötsligt någon helt annanstans, i en kultur som kommer väldigt nära de fundamentalistiska staterna som förtrycker sina folk. 
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!