• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Anonym (Bra :))
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 23:15:37 följande:
    Jag ser det inte riktigt som ett problem att någon gammal tant skriver texter på någon obskyr blogg som ingen läser.
    Du ser inte problemet. Betyder det att det inte finns ett problem?

Resonerar du på samma sätt om Anders Breivik? Vad det också ointressant, det han skrev, eftersom han var okänd för alla  innan han började mörda? Ska vi bara reagera när något händer?

Du verkar inte förstå hur mycket som sprids på nätet, hur nätet används för att locka folk till olika saker. Klart media ska bevaka de andra medier skriver på nätet.

Har du helt missat att vi har en debatt i Sverige just nu som handlar om invandring, tiggare osv? Att det sprids lögner på nätet? Att det hotas på nätet?
    Barn mobbas på nätet. Klart vi ska bevaka det som händer på nätet.
  • Kim Possible
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:53:51 följande:
    Jag bryr mig inte om hur mycket dubbelmoral det är.
    Jag tycker inte att det är medias roll att vara undersökande på det sättet, att granska enskilda obetydliga människor sådär. Det är så vulgärt. Förstår inte riktigt varför tidningar som Dagens nyheter intresserar sig för vad som skrivs på små bloggar.
    Börjar kännas mer och mer som engelska tabloider som enligt mig är extremt obehagliga. Jag vill inte ha det så i Sverige.
    Är du allvarligt? :-O 

Vad tycker du är medias roll, att förmedla vilken som knullar vem i Paradise Hotel, om kronprinsessan är gravid, huruvida Anders Borg och Dominica fortfarande är ett par, eller tycker du vi ska inskränka medias roll till insändare av anonym typ samt födelse- och dödsannonser? 

Well, fortsätt läsa Svensk Damtidning och undvik övrig media, inklusive tv-nyheter. Det lär inte drabba någon fattig, om man säger så. 
  • kenneth768768
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 23:26:37 följande:
    Du ser inte problemet. Betyder det att det inte finns ett problem?

Resonerar du på samma sätt om Anders Breivik? Vad det också ointressant, det han skrev, eftersom han var okänd för alla  innan han började mörda? Ska vi bara reagera när något händer?

Hm, hur menar du att avslöjandet av Julia Cesar kan stoppa nästa Breivik?

Är det Julia Cesar som är kandidat att bli en Breivik?

• Anonym (jessica)
    Kim Possible skrev 2015-09-02 23:36:26 följande:
    Är du allvarligt? :-O 

Vad tycker du är medias roll, att förmedla vilken som knullar vem i Paradise Hotel, om kronprinsessan är gravid, huruvida Anders Borg och Dominica fortfarande är ett par, eller tycker du vi ska inskränka medias roll till insändare av anonym typ samt födelse- och dödsannonser? 

Well, fortsätt läsa Svensk Damtidning och undvik övrig media, inklusive tv-nyheter. Det lär inte drabba någon fattig, om man säger så. 
    Fast det är snarare så att jag tycker att skriva om vem som har någon liten blogg gör det mer till en skvallertidning.
    Media ska skriva om våra makthavare, ekonomin och vad som händer. Ska man skriva om obskyra bloggare så är man nästan nere på nivån att man skriver en artikel där man berättar vilka som gick hem med vilka på någon krog i Sundsvall en fredagskväll.
    kenneth768768 skrev 2015-09-02 23:41:49 följande:
    Hm, hur menar du att avslöjandet av Julia Cesar kan stoppa nästa Breivik?

Är det Julia Cesar som är kandidat att bli en Breivik?
    Hur läser du, egentligen?
  • kenneth768768
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 23:46:59 följande:
    Hur läser du, egentligen?
    Jag försöker förstå vad du menar om kopplingen mellan Julia Cesar och Breivik?

Du skrev "Resonerar du på samma sätt om Anders Breivik? Vad det också ointressant, det han skrev, eftersom han var okänd för alla  innan han började mörda? Ska vi bara reagera när något händer?"

Menar du att man måste reagera innan nånting händer, på t.ex Julia Cesars bloggande, för att öka chanserna att stoppa nästa Breivik?

• Kim Possible
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 23:45:43 följande:

Fast det är snarare så att jag tycker att skriva om vem som har någon liten blogg gör det mer till en skvallertidning.

Media ska skriva om våra makthavare, ekonomin och vad som händer. Ska man skriva om obskyra bloggare så är man nästan nere på nivån att man skriver en artikel där man berättar vilka som gick hem med vilka på någon krog i Sundsvall en fredagskväll.

Även om personen ifråga dödshotar andra alltså, både privatpersoner, journalister, makthavare och gud vet allt vad hon gjort? Märklig moralisk prioritering, tycker jag.
  • kenneth768768
    Kim Possible skrev 2015-09-02 23:57:42 följande:
    Även om personen ifråga dödshotar andra alltså, både privatpersoner, journalister, makthavare och gud vet allt vad hon gjort? Märklig moralisk prioritering, tycker jag.
    Alltså, jag har inte läst den här Julia Cesar, men det har ju framkommit att det är nån gammal tant, men hon har alltså dödshotat ett stort antal personer? Vad gör polisen då? Är det ingen av de dödshotade som polisanmält?
  • kenneth768768
    Kim Possible skrev 2015-09-02 23:57:42 följande:
    Alltså, jag har inte läst den här Julia Cesar, men det har ju framkommit att det är nån gammal tant, men hon har alltså dödshotat ett stort antal personer? Vad gör polisen då? Är det ingen av de dödshotade som polisanmält?
    kenneth768768 skrev 2015-09-02 23:54:44 följande:
    Jag försöker förstå vad du menar om kopplingen mellan Julia Cesar och Breivik?

Du skrev "Resonerar du på samma sätt om Anders Breivik? Vad det också ointressant, det han skrev, eftersom han var okänd för alla  innan han började mörda? Ska vi bara reagera när något händer?"

Menar du att man måste reagera innan nånting händer, på t.ex Julia Cesars bloggande, för att öka chanserna att stoppa nästa Breivik?
    Breivik var ett exempel på någon som också var väldigt aktiv på nätet, och där det gick snett. 

Jag tror inte att JC kommer att mörda folk, men däremot bidrar hon till och sprider själv mycket hat och lögner om invandringen, och på så sätt piskar upp hatet i samhället. Självklart måste vi reagera på detta. Dessutom har hon publicerat journalisternas namn och telefonnummer/adresser på nätet, och de har redan fått ta emot dödshot. 

Ett annat exempel är ju barn som mobbar andra barn på nätet. Är det också oskyldigt, inget media behöver rapportera om? Jag menar okända barn som är taskiga, vem läser det? Och ändå så tar barn livet av sig pga detta.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!