Iarwain skrev 2015-09-03 20:11:48 följande:
Efter lite efterforskning håller jag det som troligt att Lucky76 verkligen är den hon säger sig vara.
Det är starkt att stå för sina åsikter utan detta skydd av anonymitet, något som jag själv inte kan stoltsera med. (även om det inte skulle ta mer än ett par timmar att hitta mig om man ville och har lite kunskap)
Tillbaks till sak...
Jag tror dock inte att jag håller med Lucky76 i sakfrågan.
Anonymitet på nätet är ingen lagstadgad rätt, att nättroll hängs ut har jag inga som helst moraliska problem med.
Jag klassar "JC" som ett nättroll då hon verkar ha "spytt galla" över politiker, journalister och andra under anonymitetens skydd.
Att det är en etablerad tidning, som i detta fall, väljer att "lyfta på skynket" är jag mer tveksam till. Det borde kunnat ha skötts på annat sätt.
Som jag skrev i mitt inledande inlägg, exakt person är inte så intressant, däremot hennes verkliga bakgrund, då denna är något hon använder sig av för att få trovärdighet.
Personligen hade jag inte hört talas om denna person tidigare, varken under pseudonym eller verkligt namn. Jag har gjort stickprov i hennes bloggalster, sedan jag läste om henne.
Tack! Jag respekterar dina åsikter och håller med i vissa delar. Jag tycker att det är problematiskt att Expressen med Bonnierväldet i ryggen väljer att hänga ut en person. De skulle aldrig ha hängt ut henne om hon bloggat för invandring och mot SD. Ska anonyma opionsbildare hängas ut i Expressen ska det gälla alla, inte bara de som Expressen anser har fel åsikter.
Igen, jag håller inte med JC men det ska vara lika för alla.