• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Nerfherder
    Anonym (Jodsalt) skrev 2015-09-04 13:27:54 följande:

Julia Caesar är ingen anonym näthatare. Hon är en omtyckt omdebatterad debattör.

bit.ly/1KIa5tZ

Jag har läst vad Orrenius och den andra gjort. Det är ju ren stalking. Var är Aschberg? De stalkade den stackars tanten. Sökte upp hennes sommarstuga och stod och bankade. Naturligtvis vill de göra en "hit piece" på henne.

Hahaha omtyckt bland sd:are och rasister... såklart.
  • Anonym (vem?)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 13:13:35 följande:
    Ja det är ju såååååå synd om anonyma näthatare
    Jag vet inte med mig att jag skrev det, men man kan ju som sagt vända på det:

Ja det är ju såååååå synd om "PK-journalister".

Nu tror jag iofs inte att du riktigt förstår att man kan vända på resonemanget. Men det finns säker andra här i tråden som förstår implikationerna av ditt resonemang.
  • Anonym (vem?)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 14:09:19 följande:
    Anonym har hon förövrigt aldrig varit gentemot journalistkåren. Bland journalister har man vetat vem hon är i åtminstone fem års tid.

Det är bara det att DN beslutade sig för att hänga ut henne med namn och bild efter att Wolodarski tagit över. Hon är en fd DN-journalist.
  • Nerfherder
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 14:10:18 följande:

Jag vet inte med mig att jag skrev det, men man kan ju som sagt vända på det:

Ja det är ju såååååå synd om "PK-journalister".

Nu tror jag iofs inte att du riktigt förstår att man kan vända på resonemanget. Men det finns säker andra här i tråden som förstår implikationerna av ditt resonemang.

Förstår du, skillnaden mellan Orrenius och Julia?

Eller är det så att det är en gammal bekant, up to no good
  • Anonym (vem?)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 14:13:23 följande:
    Förstår du, skillnaden mellan Orrenius och Julia?

Eller är det så att det är en gammal bekant, up to no good
    Den ena är pensionär, den andra inte.

Den ena är kvinna, den andra inte.

Den ena har resurser, den andra inte.

Den ena har en pressetik att förhålla sig till, men gör det inte.

Det finns många skillnader.
  • Nerfherder
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 14:20:42 följande:

Den ena är pensionär, den andra inte.

Den ena är kvinna, den andra inte.

Den ena har resurser, den andra inte.

Den ena har en pressetik att förhålla sig till, men gör det inte.

Det finns många skillnader.

Den ena är anonym, den andra inte.

Den andra har noll regler att förhålla sig till, och lämnar ut kontaktuppgifter plus bild till folk hon inte gillar.
  • KillBill
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 13:11:27 följande:
    Nja, det gör det ju inte i samhällsdebatten. När Orrenius eller någon annan journalist får ta emot hotfulla samtal/mail (eller påstår sig ha fått det) så blåses det upp jättestort. Men om någon av dem de hetsat emot med sina karaktärsmord utsätts för samma sak så får man tydligen finna sig i det eftersom man är en sådan där "rasist".

Ärligt talat är jag förvånad att situationen än så länge inte eskalerat mer än den gjort. Förr eller senare kommer ju folk att få sätta livet till som kvällspressen hetsar och förföljer.
    Det är framförallt extremhögern/nationalisterna som hetsar och förföljer.
  • Anonym (Jodsalt)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 14:09:19 följande:
    Kallar du Ulf Nilson för sdare och rasist? :o Kollade du ens länken?
  • Anonym (vem?)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 14:24:03 följande:
    Den ena är anonym, den andra inte.

Den andra har noll regler att förhålla sig till, och lämnar ut kontaktuppgifter plus bild till folk hon inte gillar.
    Ja, men man har rätt att vara anonym i Sverige. Det är du också när du sitter på Familjeliv och sprider hets och hat mot andra människor, vilet man iofs inte får göra.

Den andra punkten förstår jag inte. Du kritiserar alltså uthängningen av "Julia Caesar" och att man lämnade ut kontaktuppgifter till henne? Ändrade du dig plötsligt?
  • Anonym (vem?)
    KillBill skrev 2015-09-04 14:24:27 följande:
    Det är framförallt extremhögern/nationalisterna som hetsar och förföljer.
    Det mesta våldet och de största övertrampen står som alltid vänstern för. Det är ingen nyhet och så har det varit länge.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!