• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Lucky76
    EnAnonumius skrev 2015-09-03 20:33:04 följande:

Skönt med fler som tycker som mig..

Hat är hat oavsett vem som sprider skiten... hm..  hatet menar jag....

Yes! Underbart att ha en person i tråden som håller med i alla fall =) Tack för dina inlägg! Hat är hat oavsett om det kommer från vänster, höger, uppifrån, nerefrån, från sidan eller från röven! Jag håller med dig, spelar ingen roll vem som skriver skiten.
  • Anonym (Yttrandefrihet tack)

Vad är syftet med uthängandet? Varför kan man inte föra en diskussion med en anonym person? Varför är det okej att hänga ut en invandringskritiker men inte en t ex pedofil, våldtäktsman eller mördare? Jag är anonym och lyfter min åsikt, vem jag är, är oviktigt. Det är min åsikt och andras som är viktiga i en diskussion. Inte hurvida sårbar jag är, att någon kan hitta och nacka mig för att jag tycker "fel" tillför inget i diskussionen. Bryter jag mot lagen är det polisens uppgift att röja min identitet så att jag kan ställas till rätta, inte media. Jag är emot hot och våld i alla former, även det "goda våldet".

• Anonym (Jesus Muhammed)
    EnAnonumius skrev 2015-09-03 15:54:30 följande:
    Exakt.. Det är ju ingen skillnad på hat.. Oavsett VEM det kommer i från. 

Det är inte finare och mer rättfärdigat att hata andra bara för att man hör till de så kallade "goda människorna antirasisterna". 

Apropå extremister.
    För mig är AFA och SMR samma skit i grund och botten, en gäng missnöjda nötter som använder diverse rättfärdigande för att hata andra och utöva våld för deras "högre syfte".  

Man kan avsky handlingar som människor gör utan att avsky människan. En rasist avskyr människor enkom beroende på i vilken kultur de föds in i eller vilken genupsättning de har och det spelar ingen roll hur de handlar. De döms inte utifrån sina handlingar enkom. STOR skillnad.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jesus Muhammed) skrev 2015-09-03 22:44:37 följande:
    Man kan avsky handlingar som människor gör utan att avsky människan. En rasist avskyr människor enkom beroende på i vilken kultur de föds in i eller vilken genupsättning de har och det spelar ingen roll hur de handlar. De döms inte utifrån sina handlingar enkom. STOR skillnad.
    Nej men titta en person som svara som tänker svartvitt, och dömer andras inlägg efter premissen "frånvaro av bevis är ett motbevis". 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (bye,bye,pressetik)
    Anonym (Yttrandefrihet tack) skrev 2015-09-03 22:25:30 följande:

Vad är syftet med uthängandet? .

Att tjäna pengar.
  • Anonym (Jesus Muhammed)
    EnAnonumius skrev 2015-09-03 22:50:01 följande:
    Nej men titta en person som svara som tänker svartvitt, och dömer andras inlägg efter premissen "frånvaro av bevis är ett motbevis". 

Jag har flera anledningar till att avsky rasism, därmed inte sagt att jag avskyr alla rasister.
  • Anonym (vem?)
    Smecker skrev 2015-09-02 18:13:46 följande:
    Vilket brott har Hamrud begått?

Missade du det faktum att Jöberger själv hängt ut ett antal personer?
    Vem har Jöberger hängt ut?
  • Anonym (vem?)

Barbro Jöberger har inte blivit avslöjad, hon har blivit uthängd för att man vill skrämma henne och uppvigla vänsterextremister till hot och våld mot henne.

Bland journalister har hennes identitet varit känd åtminstone sedan 2010 när Gudmundson skrev om henne.

Expressen och DN hänger ut henne eftersom de vill se hennes blod flyta. Så enkelt är det. Hon jobbade tidigare på DN och man sviker inte den "tidningen" ostraffat.

• K Markatta

Jag har bläddrat lite i arkiven och hittat en expressen-artikel från 2010. Den finns sparad här:

web.archive.org/web/20120119220315/http://www.expressen.se/kronikorer/ulfnilson/1.2161500/ulf-nilson-sverige-ar-pa-vag-at-helvete

Där hyllar Expressens krönikör hennes bok:

"Sverige är på väg åt helvete!
    Så fattar jag budskapet i en ny och skrämmande bok, "Världsmästarna, när Sverige blev mångkulturellt."
    Okej, jag kanske spetsar till en aning, men boken - som är utomordentligt skriven och disponerad - målar en hemsk bild av dagens och förvisso framtidens Sverige."

Detta ska läggas till den tidigare uppgiften om en expressenkrönikör som foliehattade och ansåg sig ha elallergi.

• Anonym (Tja...)
    todo nada skrev 2015-09-03 10:31:57 följande:
    Din bild, som tydligen inte går att 'citera' är fullständigt irrelevant för mitt inlägg då jag i mitt inlägg talar om  att hålla fast vid traditioner som strider mot svensk lag.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!