• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Lucky76
    Solidaritet skrev 2015-09-03 17:15:30 följande:
    Det skulle ju polisen ta reda på...
    Du är utan tvekan den fegaste person jag någonsin stött på, både på nätet och IRL. 
  • Nerfherder
    Lucky76 skrev 2015-09-03 17:17:51 följande:
    Jag har kontaktat FL och bett om dina uppgifter för en polisanmälan. Jag vet att anmälan inte kommer att leda någonvart men det är en principsak. Man anklagar inte människor för att ha begått allvarliga brott hur som helst. 
    Vilket lagbrott har han begått då?
  • Lucky76
    Solidaritet skrev 2015-09-03 17:17:21 följande:
    De har inte sjunkit till samma nivå. Journalisterna har inte avslöjat Julia Caesar - Barbro - anonymt. De har gjort det under sina namn, i sitt yrkesutövande. 

Orrenius jobbar för övrigt för DN. 
    Ah, det visste jag inte,. Men Bonnier äger både Expressen och DN tror jag. 
  • Lucky76
    Nerfherder skrev 2015-09-03 17:19:30 följande:
    Vilket lagbrott har han begått då?
    Förtal
  • Krixx

Den moraliska rätten till anonymitet måste väl ändå anses försakad när hon själv hängt ut folk på sin blogg.
    Dessutom måste det anses finnas ett visst allmänintresse i att en sådan välkänd bloggerskas identitet avslöjas. Det är journalister jobb att granska makten och hon har ju en väldigt inflytelserik bloggposition.

• Nerfherder
    Lucky76 skrev 2015-09-03 14:44:25 följande:

Vill du tillägga något? Varför är du anonym? Är du feg? Vågar du inte stå för dina åsikter? 

Länka till något JC har skrivit som enligt lagen skall anses som hets mot folkgrupp så ska jag ändra uppfattning.

Igen, jag vill klargöra att jag inte håller med JC i det hon skriver men jag tycker att hon borde ha rätt till sin åsikt utan att behöva hatas och hotas av media, kändisar, journalister, vänsterextremister och politiker. 

Vad exakt belyste du där?
  • Lucky76
    Nerfherder skrev 2015-09-03 18:24:05 följande:

Vad exakt belyste du där?

Exakt belyste jag exakt det jag precis skrev. Hur kan man ha mage att sitta och fega sig bakom ett anonymt nick och applådera att en annan person som vill vara anonym hängs ut?
  • EnAnonumius
    Lucky76 skrev 2015-09-03 18:28:56 följande:
    Exakt belyste jag exakt det jag precis skrev. Hur kan man ha mage att sitta och fega sig bakom ett anonymt nick och applådera att en annan person som vill vara anonym hängs ut?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nerfherder
    Lucky76 skrev 2015-09-03 18:28:56 följande:

Hade du haft ditt namn som nick hade inte vart anonym. Så sluta hymla.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!