• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • Anonym (vem?)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 18:07:00 följande:
    Jag kör iaf med mitt nick, som jag alltid använder. Du använder dubbelanonymotet, det är fegt.
    Så du är modig då som inte är anonym på samma sätt som jag? Du är anonym, fast bara lite lite...

Wow!
    Anonym (anonym) skrev 2015-09-04 18:25:05 följande:
    Inte konstigt att som journalist ha skyddad identitet precis som läkare, jurister och andra ämbetsmänniskor har eftersom de privat inte vill bli kontaktade av missnöjda människor.

Precis som Julia Caesar blev kontaktad av missnöjda människor/journalister?

Oh the logic!
  • Nerfherder
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 19:22:57 följande:

Så du är modig då som inte är anonym på samma sätt som jag? Du är anonym, fast bara lite lite...

Wow!Precis som Julia Caesar blev kontaktad av missnöjda människor/journalister?

Oh the logic!

Jepp, snäppet bättre än dig. På alla punkter.
  • Anonym (vem?)
    Nerfherder skrev 2015-09-04 19:43:20 följande:
    Jepp, snäppet bättre än dig. På alla punkter.
    Ja, det har jag förstått att du tycker att du är. Bättre än andra alltså. Det är vänstertokarnas signum.
  • Nerfherder
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 20:17:29 följande:

Ja, det har jag förstått att du tycker att du är. Bättre än andra alltså. Det är vänstertokarnas signum.

Visst, suffering
  • Anonym (anonym)
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 19:22:57 följande:

smile2.gif

Wow!

Precis som Julia Caesar blev kontaktad av missnöjda människor/journalister?

Oh the logic!
    Så sig Julia Ceasar skulle behöva skyddad id. för att en journalist frågar om en intervju för skyddad identitet krävs ett reellt hot samt att den hotade själv ser till att undvika konfrontationer kan en fiktiv person få skyddad identitet.
  • KillBill

Jag tycker att det är märkligt att samma människor som brukar försvara publicering av namn och bild på misstänkta men ej dömda förbrytare (eller som sprider sådan information) är så kritiska mot att en tidning publicerat namn och bild på en inflytelserik opinionsbildare som spridit hat och främlingsförakt i åratal.

Jula Cesar är en "känd" opinionsbildare med hundratalet krönikor bakom sig och som dessutom gett ut ett antal böcker (en av böckerna skickade hon till alla Sveriges riksdagsledamöter). Därför tycker jag att Expressens avslöjande är försvarbart. Det är varje tidnings skyldighet att granska "makten" även om "makten" visar sig vara en äldre kvinna som sprider hatpropaganda på främlingsfientliga sajter.

Denna artikel från DN är mycket läsvärd:

mobil.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/

• Nerfherder

Det blir mer och mer uppenbart att vissa här på forumet enbart vill vara motvalls och provocera. Efter några år här så känner jag igen tecknen...

• kenneth768768
    KillBill skrev 2015-09-05 09:35:23 följande:

Jag tycker att det är märkligt att samma människor som brukar försvara publicering av namn och bild på misstänkta men ej dömda förbrytare (eller som sprider sådan information) är så kritiska mot att en tidning publicerat namn och bild på en inflytelserik opinionsbildare som spridit hat och främlingsförakt i åratal.

Jula Cesar är en "känd" opinionsbildare med hundratalet krönikor bakom sig och som dessutom gett ut ett antal böcker (en av böckerna skickade hon till alla Sveriges riksdagsledamöter). Därför tycker jag att Expressens avslöjande är försvarbart. Det är varje tidnings skyldighet att granska "makten" även om "makten" visar sig vara en äldre kvinna som sprider hatpropaganda på främlingsfientliga sajter.

Denna artikel från DN är mycket läsvärd:

mobil.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/

Vilka tycker du att man ska hänga ut?

Jag tycker både pedofiler, misstänka förbrytare, dömda förbrytare och anonyma rasister.

Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!