• Anonym (Äntligen!)

Julia Caesar avslöjad!

Äntligen är rasisten Julia Caesar avslöjad som den före detta DN-journalisten Barbro Jöberger. Trots att hon själv hängt ut personer med namn och bild i olika bloggar så motsatte hon sig att själv stå för sina åsikter med namn och bild.

Nu är det åtgärdat!

www.expressen.se/kultur/hon-ar-julia-caesar/

• Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!
  • kenneth768768
    Nerfherder skrev 2015-09-05 09:59:09 följande:

Det blir mer och mer uppenbart att vissa här på forumet enbart vill vara motvalls och provocera. Efter några år här så känner jag igen tecknen...

Trollande kallas det. Don't feed the trolls!1
  • Nerfherder
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 16:08:00 följande:

Fascinerande förresten hur snabba extremvänstern här på Familjeliv är med att försvara två liberala tidningar som DN och Expressen så snart det handlar om att hänga ut och trakassera en kvinna de ogillar.

Nästan gulligt!

Förenade av hatet och hand i hand.

Bekämpa inbillade fasicster och sätta saker i brand.

Sånt här menar jag
  • Anonym (anonym)
    kenneth768768 skrev 2015-09-05 10:46:06 följande:
    Vilka tycker du att man ska hänga ut?

Jag tycker både pedofiler, misstänka förbrytare, dömda förbrytare och anonyma rasister.

Misstänkta förbrytare ska inte hängas ut eftersom de är just misstänkta däremot är det lämpligt att de som de misstänkta och kan vara oskyldiga.
  • Nerfherder
    Kung Markatta skrev 2015-09-05 13:19:56 följande:

Notera att Orrenius inte namnger henne i krönikan.

Trots att hans barns mobilnr blev det... vilka sjuka människor det finns
  • kenneth768768
    Anonym (anonym) skrev 2015-09-05 11:14:36 följande:
    Misstänkta förbrytare ska inte hängas ut eftersom de är just misstänkta däremot är det lämpligt att de som de misstänkta och kan vara oskyldiga.
    OK, ska man ha nån form av rättsäkerhet inblandad, vilket jag tror du är inne på, borde egentligen polisväsendet och inte tidningar göra uthängningen av anonyma rasister. Men eftersom polisen inte gör detta idag, måste straffvärdet på anonym rasism höjas, så att polisen tar tag i brotten. Idag har ju polisen ignorerat Julia Cesar mig veterligen. Låt säga att man höjer straffvärdet på anonym rasism till 5 år?

Borde även kunna rensa ganska friskt här på forumet!

Men då blir det ju ingen uthängning i tidningarna iofs...så, efter lite funderande, är jag nog inne på att man både borde skärpa fängelsestraffen från polisens sida samt uthängning i tidningarna. Egentligen behöver Expressen bara då göra en utskrift från Lexbase i varje nummer, samt att vissa av personerna ska presenteras med namn och bild.
  • KillBill
    kenneth768768 skrev 2015-09-05 13:55:30 följande:
    OK, ska man ha nån form av rättsäkerhet inblandad, vilket jag tror du är inne på, borde egentligen polisväsendet och inte tidningar göra uthängningen av anonyma rasister. Men eftersom polisen inte gör detta idag, måste straffvärdet på anonym rasism höjas, så att polisen tar tag i brotten. Idag har ju polisen ignorerat Julia Cesar mig veterligen. Låt säga att man höjer straffvärdet på anonym rasism till 5 år?

Men då blir det ju ingen uthängning i tidningarna iofs...så, efter lite funderande, är jag nog inne på att man både borde skärpa fängelsestraffen från polisens sida samt uthängning i tidningarna. Egentligen behöver Expressen bara då göra en utskrift från Lexbase i varje nummer, samt att vissa av personerna ska presenteras med namn och bild.
    Expressen har avslöjat Julia Caesar eftersom hon med tiden blivit en inflytelserik opinionsbildare (inom högerextrema och främlingsfientliga kretsar) och som jag ser det så är det medias uppgift att granska makten/opinionsbildare. Jag förstår inte vad polisen skulle ha med detta att göra.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (anonym)
    kenneth768768 skrev 2015-09-05 13:55:30 följande:

Nyhetsmedia är till för att förmedla nyheter och granska olika maktsfärer nu är en maktsfär anonyma på nätet.
    Finns inget intresse av att tidningarna ska fyllas av förbrytarporträtt om det inte ingår i någon form av granskande artikelserie om en viss typ av brott. Att avbilda dömda brottslingar har visat sig vara ytterst olyckligt i andra länder eftersom lynchmobbar har bildats där helt oskyldiga slagits ihjäl för att de liknat brottslingen.
  • athanatos

Nu verkar hon ha blivit hotad med att få sitt ansikte sönderslaget av någon musiker i Göteborg.

Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!