• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • fleapeas
    Acamilla skrev 2015-11-09 14:48:50 följande:
    Hej :) vad roligt!!

Jag väntar mitt första barn den 25/5 och detta är min första graviditet som gått över förväntan bra hittills. Har dock inte sett bebisen så jag hoppas att den finns där inne!

Jag är med i två Facebookgrupper redan men jag tror du kan få haka på i dem om du vill. En större (med målet upp till 150-200 personer) och en mindre (med målet upp till 20 personer) och det finns platser kvar i båda. Vill du så kan du få namn/namnen av mig till admin/s som kan lägga till dig i en/båda grupp/erna :)?

Ja, det vore jättesnällt :) 

• LindaPernilla
    Hej & välkomna alla nya plussare!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tror att jag har börjat känna fladder i magen lite då & då! Vansinnigt mysigt! Hjärta
    Börjar även må riktigt bra! Den värsta tröttheten har gått över, humöret börjar bli mer stabilt (haha) och jag har fått tillbaka en del ork. Känns toppen!

Det syns verkligen att jag är gravid. Jag har dels gått upp 10 kg i vikt (vilket iofs inte gör ett dugg då jag vägt 44 kg innan & gääääärna lägger på mig lite, haha) och så har det kommit en mysig kulmage ^_^

Roligt att läsa om er! Hjärta
  • anas998
    LindaPernilla skrev 2015-11-10 07:42:36 följande:

Hej & välkomna alla nya plussare!! {#emotions_dlg.flower}Jag tror att jag har börjat känna fladder i magen lite då & då! Vansinnigt mysigt! Hjärta
    Börjar även må riktigt bra! Den värsta tröttheten har gått över, humöret börjar bli mer stabilt (haha) och jag har fått tillbaka en del ork. Känns toppen!

Det syns verkligen att jag är gravid. Jag har dels gått upp 10 kg i vikt (vilket iofs inte gör ett dugg då jag vägt 44 kg innan & gääääärna lägger på mig lite, haha) och så har det kommit en mysig kulmage ^_^

Roligt att läsa om er! Hjärta

Åh så mysigt! Vilken vecka är du i?
    Jag är i v12 (11+5) och jag har gått upp ca 1,5kg och har sjuk ångest för det... Har alltid varit smal och det är jag ju fortfarande förutom en liten bula på eftermiddagarna. Men det hör ju till så jag får skärpa mig :)
  • nonameleft
    LindaPernilla skrev 2015-11-10 07:42:36 följande:
    Hej & välkomna alla nya plussare!! {#emotions_dlg.flower}Jag tror att jag har börjat känna fladder i magen lite då & då! Vansinnigt mysigt! Hjärta
    Så härligt det låter.{#emotions_dlg.flower} Jag är vecka 16 (15+5) och tror inte jag har känt någonting än. Det är ändå andra barnet så tycker det borde komma snart.

Bortsett fr
    ån förlamande trötthet pga av sköldkörtelhormon som fått spelet, (TSH har ökat från 1,07-13,8 på en månad)... och rund mage och svullna, ömma bröst känner jag mig faktiskt inte gravid. Ingen molvärk på ett bra tag och inget illamående heller. Längtar så till nästa UL då jag får se min lilla tjej Hjärtaigen men det är 13 dagar kvar.

Jag har märkt att KUB-testet i Sverige görs i andra veckor än här i Frankrike. Nackspalten mäts här i vecka 13 och blodprovet görs i vecka 16. Jag gjorde mitt KUB-blodprov ig
    år. Undrar vad denna skillnad beror på. Min gyn sa att jag ju kommer få ett lite sämre resultat automatiskt pga av ålder (40 år) även om nackspalten var på 1 mm och även om mitt blodprov skulle visa ett bra resultat. Någon som kan mer om sånt där och vet hur de räknar ut riskerna?  

Jag fick även höra av min gyn att om det skulle visa sig vara väldigt hög risk s
    å kan de nu erbjuda cellprovtagning på mig istället för moderkaksprov om man vill gå vidare och testa utan att ta några risker för bebis. Någon som vet mera om sådan cellprovtagning på mamman? Erbjuds man det i Sverige också?
  • Acamilla
    fleapeas skrev 2015-11-09 22:49:25 följande:

Ja, det vore jättesnällt :) 

I den stora gruppen är admin
    Anna Nilsson och Jennifer Pettersson

I den lilla är admin
    Anna Årmarker

Skicka vänförfrågan till dem och ett PM-meddelande att det gäller majgruppen :)
  • Jag är bara jag
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-09 21:21:03 följande:
    1177 är ju sjukvårdens egna sida, trimester 2 börjar v 13.
    Jag har som kraftig mensvärk av o till hela dagen, samma med första sonen. Det växer ju ganska fort just nu..
    O när jag nyser o står rak hugger det i hela magen så jag har blivit snabb på att vika mig.
    Vi såg en frisk liten krabat i magen förra veckan.
    T.o.m b.m sa idag att jag fortfarande var i trimester 1,ingen vet vad de talar om tydligen... Fick ringa p.g.a smärtan inatt och lite synligt blod. Hon trodde det var slemhinnorna bara. "Kraftig mensvärk" är för mig lika med besök på akuten för det har jag varit ett antal gånger så det här går ju inte jämföra alls. Ska dock ta det lite lugnare utan att stanna av helt-svårt hitta gränsen där.
  • Acamilla
    knasigknapp skrev 2015-11-09 21:24:53 följande:

Hej alla! 

Nu tänkte jag också våga mig in i gemenskapen. Har följt er på håll ett tag, men har inte haft internet på ett par veckor så det har inte varit så himla intensivt läsande här. Grattis till alla bebisar och alla lyckade KUBtest. Är sjukt avundsjuk på er som gjort det! Själv får jag vänta till vecka 51 innan UL. Har funderat på privat UL, men att åka så många mil för det känns drygt. 

Är gravid med första barnet och är idag i vecka 13+5. Mamma har sagt att det ska vara sjukt svårt för mig att bli gravid eftersom det blev så svårt för henne när hon närmade sig 30 och jag är 31 nu, men det tog sig på andra ordentliga försöket. Första försöket blev ett tidigt missfall. Jag har mått alldeles förträffligt hela vägen (några få illamåendedagar och några trötta kvällar bara) och tycker att det känns alldeles för enkelt och därför är jag till och från bombsäker på att något är galet. Min BM tycker att jag ska lita på att kroppen gör sitt och bara hänga med. Eh. Enkelt. Not. 

Hur ser det ut med facebookgrupper? Tycker mig ha sett att det finns några olika som är hemliga, men hittar inte hur man kommer åt dem nu? 

Hej, grattis och välkommen eller vad man nu säger :)

Jag sitter i samma sitta som dig, kommer inte heller se bebisen förrän den 28.e december på RUL. Det är första barnet som tog sig på första försöket, inget tidigare missfall. Mår precis som du, så att säga att man är gravid känns bara som en lögn :)! Dock tror jag att jag har känt lite fladder :D 11+5 idag.

Jag är med i två fb-grupper, en stor och en liten. Den stora tar in emot 150-200 personer och den lilla bara 20(den är snart full).

Skicka vänförfrågan till admins och skriv ett PM och berätta att det gäller majgruppen.

I stora gruppen är det:
    Anna Nilsson och Jennifer Petterson

I lilla är det Anna Årmarker

:)
  • Acamilla
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-10 11:03:20 följande:

Idag är det vecka 14 och mammabyxorna åkte fram!
    Vilken befrielse!

Vad skönt :)
    Själv har jag köpt ett par svarta stretchiga jeans i alldeles för stor storlek eftersom att jag inte riktigt tror på att jag är gravid :p
  • Acamilla
    anas998 skrev 2015-11-09 16:51:52 följande:

Usch alltså det är hemskt att man ska behöva oroa sig så mkt... Jag har fart ett tidigt ul för att jag tidigt i graviditeten haft blödningar men bm sa att det var lugnt för det var gammalt blod och det har inte kommit nåt på flera veckor och att jag har gravidsymtom. Hemskt att man ska behöva oroa sig till vecka 18-20 annars.
    Men vad mysigt att få lyssna på hjärtat <3

Känns som det enda man gör... Funderar så man blir galen. Men någonstans får man tänka att kroppen vet vad den håller på med och att allt med största sannolikhet kommer att bli bra :)
Svar på tråden Majbebisar 2016